joo, uusi anturi on tulossakin, enemmänkin totean tuota logiikan puuttumista ja tietysti jos jollain muulla oireilee samalla tapaa niin ehkä apuna myöhemmin.
Eli lämpötila-anturin arvossa on hurja toleranssi (Tässä tapauksessa jopa yli 60 astetta) ennen kuin heittää vikakoodin tai vian päälle joka tässä tapauksessa aiheutti sen että moottori pääsi keittämään nesteet koska flekti ei lähtenyt pyörimään. Mittaristossa lämpötila oli koko ajan normaali. Vidassa muistaakseni taisi raja-arvot olla -47 asteesta 120 asteeseen ennen kuin vikakoodi kirjaantuu.
Siltikin, vaikka nyppää liittimen irti, kirjaa vikakoodin mutta ei tässä tilanteessa pyytänyt CEL valoa ollenkaan vaan laskee moottorinlämpötilan IAT sensorin tiedosta ja arvaa sen mukaan seoksen suunnilleen kohdalleen. Ainut mistä se voi huomata ilman koodien lukua on että flekti pyörii täydellä nopeudella koko ajan sekä auton sammutuksen jälkeen n. 5 min.
Tässä aamulla testasin nollaten koodit ja rikkinäinen anturi paikalleen niin ei mitään koodia ja auto toimi normaalisti, vaikkakin todennäköisesti olisi tyhjäkäynnillä keittänyt uudelleen. Minusta ei ainakaan kovinkaan toivottu ominaisuus turbo koneessa jossa tuppaa vielä suhteellisen herkästi kannentiivisteet menemään.
VAG konsernin vehkeet tuppaa heittämään vikakoodeja jo parkkihalleissa jossa imuilman ja koneen lämpötila erot heilahtelee kovastikin.