RallyBaron  Samppasport

B6304 kakoo kiihdyttäessä

  • 3 Vastauksia
  • 1376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
B6304 kakoo kiihdyttäessä
« : 10.05.2016, 11:22:02 »
Viikonlopun reissu lähestyy ja työpäivien jälkeen aika on rajallista tutkia vikaa niin oisko hyviä ehdotuksia mikä mahtaa vaivata. Kone on siis -95 960:istä otettu B6304S. Toimii välillä täydellisesti, mutta välillä tulee sellainen vika päälle että kakoo ja prötää kun yrittää kiihdyttää. Tasakaasulla toimii hyvin. Paikaltaan jos yrittää kovemmin kiihdyttää niin päpättää niin ettei kiihdy ollenkaan. Puolia on koitettu toisesta moottorista ja niiden liittimet tein uusiksi kun oli haperot. Vikakoodeja tuli alkuun IMMu, lambda, nopeussignaali puuttuu ja tyhjäkäyntimoottorista tuli jotain. IMMu on vaihdettu nyt kahdesti ja lambdankin laitoin eilen ja enää tulee koodia tuosta nopeussignaalista.. Tiedän miksi se puuttuu ja auto on kyllä toiminut ennenkin ilman sitä...Illalla pohdin johtosarjavian mahdollisuutta kun sitäkin näissä on ollut.

Ideoita?
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6304 kakoo kiihdyttäessä
« Vastaus #1 : 10.05.2016, 14:18:28 »
Kaasuläpänasentotunnistinta vois olla hyvä testata. Nopeussignaalin puuttuminen ei vaikuta kulkuun. Onko testatut immut olleet varmasti ehjiä? Ottaako paremmin kierroksia immun johto irrallaan?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: B6304 kakoo kiihdyttäessä
« Vastaus #2 : 11.05.2016, 10:47:42 »
Kaasuläpänasentotunnistinta vois olla hyvä testata. Nopeussignaalin puuttuminen ei vaikuta kulkuun. Onko testatut immut olleet varmasti ehjiä? Ottaako paremmin kierroksia immun johto irrallaan?

Toisesta moottorista tuli testattua kaasuläppäanturia ja ei muutosta. Nyt tällä viimeisimmällä immulla auto toimii parhaiten ja kierrosherkkyys huononee jos vetää pistokkeen irti. Tosin mietityttää se kun se on -012 numeroinen alkuperäisen -025:en sijaan, eli onko noiden anturien parametreissä eroja?

Tulpat katsoin eilen ensikerran immun ja lambdan vaihdon jälkee. Kaikki tulpat kolmosta lukuun ottamatta oli kärjen osalta aivan puhtaan metalliset, kolmonen  aavistuksen verran valkoinen, eli hieman laihalla mennään?

Kävin tilaamassa siniseltä imusarjan tiivisteen niin käytän imusarjan tässä joku ilta pois ja tutkin siinä samalla moottorin johtosarjan ja imuvuodotkin tulee sitten siinä samalla katsottua.
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: B6304 kakoo kiihdyttäessä
« Vastaus #3 : 29.05.2016, 09:53:48 »
Unohtuipa näköjään päivittää tilanne tänne... eli reissuun kyllä päästiin silloin kun edellisenä päivänä sain käsiini ehjän ecun, jolla auto toimi paremmin kuin koskaan aiemmin. Joku vika siinä vanhassa on että se ilmeisesti meni aivan liian laihalla sen kanssa. Ihmetystä vain aiheutti kun tuo oli jo toinen ecu joka meni tässä autossa. Sen jäljiltä tulikin hiukan tutkittua johtosarjaa ja paranneltua boksin kiinnitystä..
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron