Pikkupuuhailua välillä täälläkin. Tuulilasin ja takaovien lasien tiivisteiden väliin työnsin tiivistemassaa estämään veden valumisen sisäpuolelle. Laturinjohdosta poistin ylimääräisen liitoksen, vaihdoin viimeinkin vasemman alatukivarren ja olkavarren välisen helan sekä säädin seosta lisää laihemmalle. Arviolta tehty säätö auttoi aika hyvin, koska jaksaa mennä pintakaasullakin kevyemmin. Huollettavahan tuo kaasari ois muutenkin, mutta kun on toiminut riittävän hyvin niin ei ole viitsinyt. Moottorin öljyvuodot ovat loppuneet kokonaan sen jälkeen kun laitoin huohottavan öljykorkin.
Uudet takarenkaat tulivat viime viikon perjantaina ja tänään vasta sain aikaiseksi laittaa alle. Katselin, että oletettavasti hinta-laatusuhteeltaan paras ois Continental ContiCross Contact LX 2 ja ne tilasin. Koko siis 235/70/15. Halkaisija on suurempi kuin vanhoissa joten kokonaisvälitys kasvoi hieman. Käsituntumalta kevyemmät kuin vanhat, rengasmelun määrästä ei tiedä juuri sanoa sadekelin takia. Nyt ois perää madallettava pari senttiä renkaiden profiilimuutoksen takia viimeistään ja keulasta sentti-kaks myös. Takapyöriä ois saatava ulkonäöllisesti myös enemmän ulospäin, ellei madallus korjaa tilannetta

Eteen on ostettuna uudet renkaat myös, ei puutu kuin vanteet.
Jostain ois löydettävä perän madallusta varten pidemmät U-pultit tai edes ehjät vakiot. Vakiopulteissa on juuri sen verran varaa, että akselin ja lehden väliin voi laittaa 1,5-2cm paksumman palikan. Paikallaan olevista on kuitenkin kierteet menneet näkyviltä osin niin pilalle, ettei niillä onnistu.
Kuvasaastetta ei ole laittaa. Kunhan nyt sais edes takavanteet oikeaan väriin niin ois jotain selviä muutoksia.