Kulkukoira  Proturbo

242 1982 175 strömberg

  • 18 Vastauksia
  • 5549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taaviracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
242 1982 175 strömberg
« : 25.05.2016, 19:48:48 »
Tervehdys,

Kysymys liittyen yllämainittuun kaasuttimeen. Tarvitseekos neulan säätämiseen tässä yksilössä jonkun erikoistyökalun? Auto käy selvästi rikkaalla näin kesähelteillä ja ryypyn kanssa kylmänä menee todella tukkoon ja sammuu, eikä pysy myöskään käynnissä. Tyhjäkäynnin rikastimen säätöruuvilla ei saa mitään merkittävää muutosta aikaan.

Jos jotain special toolsseja tarvii, niin saako ostettua jostain papanhelmet.org tyyliseltä sivustolta?

PK-seudulla olisi tarve ja myös lainaus pikku korvausta vastaan onnistuu.

-Taavistöö
« Viimeksi muokattu: 25.05.2016, 19:51:07 kirjoittanut Taaviracing »
Papan Helmi Won't Preach.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #1 : 25.05.2016, 20:11:28 »
Tervehdys,

Kysymys liittyen yllämainittuun kaasuttimeen. Tarvitseekos neulan säätämiseen tässä yksilössä jonkun erikoistyökalun? Auto käy selvästi rikkaalla näin kesähelteillä ja ryypyn kanssa kylmänä menee todella tukkoon ja sammuu, eikä pysy myöskään käynnissä. Tyhjäkäynnin rikastimen säätöruuvilla ei saa mitään merkittävää muutosta aikaan.

Jos jotain special toolsseja tarvii, niin saako ostettua jostain papanhelmet.org tyyliseltä sivustolta?

PK-seudulla olisi tarve ja myös lainaus pikku korvausta vastaan onnistuu.

-Taavistöö
tarvitsee! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #2 : 26.05.2016, 00:36:09 »
vanhemman mallises ei oo neulas säätöö eli suutinta pitäs siirtää, uudemmis on neulas jenkaa ja siihen tarvii semmosen erikoisavaimen. yritä ensin toki kalvon vaihtoa ja pohjaventtiilin putsimista.  :)

Poissa werwer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #3 : 26.05.2016, 19:58:22 »
Noita on eri versioita erilaisilla säädöillä. Mitä nyt ittelle tullu vastaan -83 oli ainaki kaasarin pohjassa 8mm säätöruuvi suuttimelle, sen mallinen kaasari missä on säiliö sille vaimennusöljylle (kansi kolmella ruuvilla, vanhemmat neljällä). Sitten joku n. -80 on sillä erikoistyökalulla. Jostain vanhemmasta sitten sai ainaki neulan korkeutta säädettyä sen lukkoruuvista kun purki sen luistin irti, pikkasen hakemista se.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #4 : 26.05.2016, 20:19:52 »
Noita on eri versioita erilaisilla säädöillä. Mitä nyt ittelle tullu vastaan -83 oli ainaki kaasarin pohjassa 8mm säätöruuvi suuttimelle, sen mallinen kaasari missä on säiliö sille vaimennusöljylle (kansi kolmella ruuvilla, vanhemmat neljällä). Sitten joku n. -80 on sillä erikoistyökalulla. Jostain vanhemmasta sitten sai ainaki neulan korkeutta säädettyä sen lukkoruuvista kun purki sen luistin irti, pikkasen hakemista se.
ainut kaasari mistä säädetään pohjasta 8mm hylsyllä on b23 sillä keltakorkkisella kaasarilla,
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Retro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #5 : 27.05.2016, 08:23:38 »
Kyseessä saattaa olla myös kulunut tai muuten viallinen uimurin neulaventtiili joka ei sulkeudu kunnolla. Onko vika tullut ns yhtä äkkiä ?  Neula ja suutin kuluvat hiljalleen vuosien saatossa ja alkuperäissäätö ei muutu itsestään niin äkkiä että alkaa saamaan kuvailemallasi tavalla niin reippaasti rikasta seosta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #6 : 27.05.2016, 11:27:10 »
mitä eroa strömberg vs. stromberg? :(
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Taaviracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #7 : 27.05.2016, 19:44:41 »
Kyseessä saattaa olla myös kulunut tai muuten viallinen uimurin neulaventtiili joka ei sulkeudu kunnolla. Onko vika tullut ns yhtä äkkiä ?  Neula ja suutin kuluvat hiljalleen vuosien saatossa ja alkuperäissäätö ei muutu itsestään niin äkkiä että alkaa saamaan kuvailemallasi tavalla niin reippaasti rikasta seosta.

Tosiaan kaasutinexpertin korjaussarjan kalvoineen/tiivisteineen laitoin tuohon loppusyksystä kun toimi ihan miten sattuu, niin alko sen jälkeen toimimaan paremmin, mutta talvella kylmäkäyntiä ei ollut silti ollenkaan kun tukehtui aina ryyppyyn ilman kaasua. Joutui aina jättämään reino-tossun ja naapurin koiran kaasupolkimelle jos halusi, että käy tyhjää sillon kun ei tehnyt mieli istua jääkylmässä autossa -20c pakkasella.

Vertailen nyt tätä vaan vanhaan b200k:lla (siksakki kaasarilla) varustettuun 240:seen, joka toimi kuin uusi auto kaasarin putsailun ja korjaussarjan jälkeen.

Mielestäni tyhjäkäynti on tällä hetkellä liian matala lämpimänäkin ja käy myös epätasaisesti. Jos ajaa yhtään liian isolla vaihteella, niin auto alkaa nykimään, ampuu ehkä imusarjassakin jos en ihan väärässä nyt ole...

Oisko jollain lainata sellasta säätötyökalua vai tilataanko jenkeistä grand nationalin tekniikka heheh...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2016, 19:47:47 kirjoittanut Taaviracing »
Papan Helmi Won't Preach.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #8 : 01.06.2016, 00:52:38 »
Ampuu imusarjaan eli aivastelee. katto ny sytytys kans. jos kärjet niin säädä ne ja ennakot oikein. :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #9 : 01.06.2016, 10:46:53 »
Jos en väärin muista niin kelpaa ihan 8mm pitkä hylsy millä saa säädettyä kaasaria. Voi olla et muistan väärin mut pitkällä hylsyllä kyllä säätö onnistuu.
V70 TDI

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #10 : 01.06.2016, 11:06:00 »
Jos en väärin muista niin kelpaa ihan 8mm pitkä hylsy millä saa säädettyä kaasaria. Voi olla et muistan väärin mut pitkällä hylsyllä kyllä säätö onnistuu.
jos sielllä se kaasari mikä siellä kuuluu olla niin ei onnistu!tätä ei säädetä pohjasta,b23a moottorissa oli se kaasari mikä säädettiin pohjasta 8mm hylsyllä pohjasta,mikäli siellä se kaasari mikä kuuluu olla niin säädetään päältä,onko kaasarista kuvaa?vanhemmasta kaasarista säädettiin pohjasta ja siellä on tulppa ja säädettiin suutinputkea erikoistyökalulla ja uudempi srömberg säädettiin taas erilaisella erikoistyökalulla päältä säätämällä neulaa,tämä viimeinen vaihtoehto kuuluisi olla sun autossa ;)
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 11:11:02 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #11 : 01.06.2016, 11:40:41 »
jos sielllä se kaasari mikä siellä kuuluu olla niin ei onnistu!tätä ei säädetä pohjasta,b23a moottorissa oli se kaasari mikä säädettiin pohjasta 8mm hylsyllä pohjasta,mikäli siellä se kaasari mikä kuuluu olla niin säädetään päältä,onko kaasarista kuvaa?vanhemmasta kaasarista säädettiin pohjasta ja siellä on tulppa ja säädettiin suutinputkea erikoistyökalulla ja uudempi srömberg säädettiin taas erilaisella erikoistyökalulla päältä säätämällä neulaa,tämä viimeinen vaihtoehto kuuluisi olla sun autossa ;)

Tarkoitinkin nimenomaan tätä B23a koneen kaasaria missä säädetään pohjasta.
V70 TDI

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #12 : 01.06.2016, 11:42:07 »
Tarkoitinkin nimenomaan tätä B23a koneen kaasaria missä säädetään pohjasta.
just näin ok!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Taaviracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #13 : 20.06.2016, 19:22:21 »
Juu kaasari on tämä uuden mallinen, eli pohjassa ei ole mitään säätöpulttia.
Pääsuuttimen säätö näytti onnistuvan about puolikuun muotoisella erikoistyökalulla, mutta sellasta ei ollut, niin jäi säätämättä.

Joku sytkähäikkä taitaa olla kyseessä kun nyt koko kierrosalueen prötää niin perkeleesti. Pitää ottaa parin oluen jälkeen sytkän ajoituksen säätö työnalle... Pyörijät yms. Tottakai jo tarkistettu ja kaikki vaikuttais olevan ok...
Varmaan puola/virranjakaja vetää viimesiään.

Hauskaa pikkuropausta, tulee vaan kiire kun leima tj10 heh.
Papan Helmi Won't Preach.

Poissa Taaviracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 1982 175 strömberg
« Vastaus #14 : 21.06.2016, 22:49:14 »
Oolrait, eli tähän asti tehtyä:

Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, tulpajohdot, virranjakajaan uus kärki, konkka, puola, imusarjan ja sylinterin välinen tiiviste...

Kaasariin uusittu tiivistesarja talvella.

Sytkä on kohillaan, kaikille tulpille tulee kipinä, mut auto röpöttää nii perkeleesti koko kierrosalueen...
Suoraan ajosta meni tähän kuntoon, ettei enää kärsi ajaa.

Oisko mitään vinkkejä viellä, mikä vois aiheuttaa moisen?

Ihan kuin kävisi kokoajan jollain kolmella... Varmaan kulunut kaasarista jotain mekaanista ja nyt käy helvetin rikkaalla?
« Viimeksi muokattu: 21.06.2016, 23:20:07 kirjoittanut Taaviracing »
Papan Helmi Won't Preach.

 

Autoracing  KL-varaosat