Elekma  Autoracing

Volvo 242 Turbo -80

  • 302 Vastauksia
  • 121874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #105 : 22.01.2013, 07:33:00 »
Ja muuttunut pirun siistin näköiseksi  S* Ootko meinannu pannua ruuvata enempää? ;)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #106 : 22.01.2013, 09:40:56 »
citikka

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #107 : 22.01.2013, 16:46:13 »
juu kiitoksia vaan kaikille kehuista taas.

tarkoitus on käydä samalla konttorilla kysymässä vielä uudelleen mutta otan mukaan englannin kielisen volvon raamatun ja vihreekantisen ja alfamerin kirjan ni on se muoviämpäri kumma jos ei kelpaa  :idiot2:

hyvällä säkällä eri katsastus mies  ::)

ja kyllä jatkoviritys on aina mielessä mutta mennään nyt ainakin pari ekaa kesää tällä tekniikalla jos mitään ei hajoa  ;)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #108 : 22.01.2013, 20:29:08 »
Lotilassa ollu mun mielestä aika ymmärtäväisiä. Vai missä kävit sillon näyttämässä?  ???


Ja on tää kyl hienoks muuttunu muutamas vuodessa.  ;)

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #109 : 22.01.2013, 20:32:25 »
juu kiitoksia vaan kaikille kehuista taas.

tarkoitus on käydä samalla konttorilla kysymässä vielä uudelleen mutta otan mukaan englannin kielisen volvon raamatun ja vihreekantisen ja alfamerin kirjan ni on se muoviämpäri kumma jos ei kelpaa  :idiot2:

hyvällä säkällä eri katsastus mies  ::)

ja kyllä jatkoviritys on aina mielessä mutta mennään nyt ainakin pari ekaa kesää tällä tekniikalla jos mitään ei hajoa  ;)
jatkoviritys se on mirok:llakin mielessä kokoajan, tällä hetkellä vain perä ja laatikko hajalla :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #110 : 22.01.2013, 21:14:41 »
Lotilassa ollu mun mielestä aika ymmärtäväisiä. Vai missä kävit sillon näyttämässä?  ???


Ja on tää kyl hienoks muuttunu muutamas vuodessa.  ;)

 -H-

en nyt viitsi alkaa puhumaan konttoreista nimillä mutta lotilassa on juu  ;)

jatkoviritys se on mirok:llakin mielessä kokoajan, tällä hetkellä vain perä ja laatikko hajalla :2funny:

onneks itellä on kytkin mikä hyvin toden näkösesti luistaa sulakkeena ettei m47 hajois  :D motonetin 740 turbon kytkin+asetelma  :idiot2:

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #111 : 27.01.2013, 17:22:17 »
käytin päivällä aikana kuluks taas koneen lämpöseks ja otin siten muutaman kuvan melkein valmiista konehuoneesta, toi punanen silikoni pitää vaihtaa mustaan,pohjamuovi laittaa kiinni ja varmaa flekti vaihtaa matalempaa/parempaa.





ei oo kuvaa viel tullu laitettua VDO öljynpaine- ja ahtopaine mittareista mitä hommasin, ovat siis hyvin lähelle samanlaiset kuin volvon omat alkuperäiset. oli pakko laittaa vdo kun en halunnu mitää tyyning mittareita tähän autoon. noi ostin yhestä paikallisesta varaosa puljusta, jonku muistaakseni ~150€ tuli hintaa antureineen  :buck2:



tänään tehtii vähä yläpuolisia gt rautoja, pitäis mennä kohta sovittelemaan paikalleen ja jos sopii niin maalaan ne korinväriin ja paikalleen  :P
« Viimeksi muokattu: 27.01.2013, 17:24:47 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #112 : 31.01.2013, 21:04:35 »
Hieno auto. 242 itelläkin hakusessa löytys vaan hyväkorinen(hitsaaminen ei oikeen nappaa) täytyy nyt kuitenkin saada toi amalgaami ensin kilpiin  :-[
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #113 : 31.01.2013, 21:18:54 »
Hieno auto. 242 itelläkin hakusessa löytys vaan hyväkorinen(hitsaaminen ei oikeen nappaa) täytyy nyt kuitenkin saada toi amalgaami ensin kilpiin  :-[

kiitos  :hello: hyväkoriset 242 tosiaan aika vähissä, ja jos löytyy niin arvokkaita  :-\

nyt kun tätä kerran jo upattiin niin voisin mainita että nyt on yläpuoliset ¨gt raudat¨ tehty ja paikallaan korin väriin maalattuna, häviää aika kivasti konehuoneeseen  :P myös pohjapanssarin/pohjamuovin laitoin paikelleen, sekä ilman ohjaimen etulippaan.

seuraavaksi aattelin tehä alapuoliset ¨gt raudat¨, ne maalaan miranolilla punaiseksi niin häviää alustaan mukavasti  :pomo:

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #114 : 09.02.2013, 20:16:31 »
laitetaanpas kuva nyt valmiimmasta konehuoneesta, punaisen silikonin ahtoputkesta vaihdoin mustaan, pohjamuovin laitoin paikalleen, etuvastuksen siirsin piiloon, johtoja niputettu ja teipattu, itse tehdyt gt raudat maalattuna ja asennettuna paikallaan, alkaa oleen siinä kunnossa et kehtaa näyttää inssille  ::) imuputkeen tein sellasen 15mm lähdön huohotin putkelle, niin saa senkin laitettua oikealle paikalleen, h-putki pitäisi jostain hommata vielä



gt raudoista tuli juuri sellaiset kuin  ajattelinkin, sopii oikein hyvin korinvärisinä konehuoneeseen ja ei hyppää silmille, alapuoliset gt raudat vieläkin tekemättä ja poikkitukikin pitäisi tehdä.

vaihdekepin juureen kyhäilin äänieristeen, niin ei tsupata sieltä välistä enään.  8)
« Viimeksi muokattu: 09.02.2013, 20:18:17 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #115 : 25.02.2013, 18:38:51 »


tollanen kuva.

tänään aamul kävin konttoril muutoskatsastuksesta kysymässä ja papereita oli riittävästi tälläkertaa joten varasin ajan torstaille, niin pitäisi käydä näytämässä sillon ja toivottavasti menee läpi, päivällä vaihdoin uuden nokka-akselin stefan kun oli tullu asennusvirhe ni kusi välistä öljyä, tälläkertaa oli mielestäni laadukkaamman oloinen vaikka elringejä molemmat olikin,  hommasin kans huohotinputkea metrin verran josta tein sopivan ja laitoin huohottamaan imuputkeen sen sijaan, että huohotti ilmaan, bleederin otin kans pois, niin  nyt pitäis vielä vahata ja siivota sisältä ja kattoa kaiki perusjutut että kehtaa viedä leimalle, samalla kun on myös vuosikatsastus, saa pitkän leiman tähän   8)

renkaat pitäisi hommata kesäksi. 205/55/r16 mitähän ehdottaisitte, ite oon miettiny michelin energysavereita mutta olisko parempia vaihtoehtoja?  ???
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013, 18:40:37 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #116 : 27.02.2013, 19:39:19 »


aamulla tuli tosiaan vahattua ja katottua muutenkin et on kunnossa ja tän näkösenä huomenna leimalle, tuli iha siedettävän näköset noista 14 peltivanteista ku laitoin uudemman mallin muovipölärit päälle pillerikapseleiden sijaan  ::)

tänään taas scantech pakkauksessa olleet jarruletkut näytti laadukkuutensa, jonku 1000km ajetut ja oli pullistuma kyljessä, onneks oli kotona hyllyssä laadukkaamman olonen jarruletku niin pikaisesti 5minuutissa jarruletkun vaihto ja ilmaus ja tuntuis jarrut löytyvän  :D
toisen jarruletkun vaihdoin tossa joulukuussa kun kusi nesteet pihalle siitä prässäyksen kohdalta, ei enää letkuja jotka scantecin pakkauksessa  :hello:

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #117 : 27.02.2013, 21:45:25 »
Konehuone näyttää nyt siistille niinkuin pitääkin.  O0
144
145
945
855

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #118 : 27.02.2013, 21:51:53 »
Konehuone näyttää nyt siistille niinkuin pitääkin.  O0

näin.  :hg:

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #119 : 28.02.2013, 14:46:27 »
Konehuone näyttää nyt siistille niinkuin pitääkin.  O0
näin.  :hg:

 -H-


tänän oli leimaus ja tohon tielle ku pääsin niin uskomaton nykiminen 2000rpm kohdalla, takaisin kotiin ja vaihdoin vakioboxit ja huohottimen siirsin runkopalkkiin+ imuputken vaihdoin sellasee missä ei ole t haaraa kun kuvittelin että ois saanu ilmaa siit liitoksesta (oli siis oma patentti toi t haara) sitten lähin uudelleen konttorille ja sama nykiminen edelleen, en sitte tehny asialle mitään ja ajelin vaan isoilla vaihteilla. perä ei pitänyt ääntä ja kaikki tuntu muuten pelaavan oikein, konttorille pääsin ja päästöt oli kohillaan ja kaikki ok, nyt on siis laillinen turbo volvo ja ajoaikaa 2014 kesäkuun loppuun   :nälkä: samalla inssi merkkas myös noi renkaat kun ennen oli että 175-70-r14 oli suurin koko niin nyt saan laittaa geminit enskesänä alle ilman että kellään mitään valittamista  8)



mitä tossa kotona kattelin niin tulpanjohdot ja pyörijä ei olleet mitkää parhaat niin täytynee niistä alotella ettimään nykimiseen vikaa, sytkässä se vika mun mielestä on kuitenkin. uusia osia hakemaa siis  ::)

täytyy kyllä sitä kehua että muuten ajoltaan auto oli todella hyvän tuntuinen  S*

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

 

RallyBaron  Samppasport