Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 242 Turbo -80

  • 302 Vastauksia
  • 121642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #165 : 27.04.2013, 14:30:03 »
No jo on! oma huutaa jossain 3200 korvilla :o

vanha perä eli 3,91 oli että 120km/h vauhdissa huusi 3500rpm  :D
nyt on siis tosiaan 3,31 välitys :)
nyt on hyvä ajella ku 80km/h 5 vaihteella sisälle ei juuri muuta kuulu kuin hyvin pieni renkaan suhina  S*

säädettävä panhard tanko tähän täytyy tehdä, koska nyt toi akseli ei oo ihan keskellä niin kuskinpuolella välillä ottaa rengas kiinni sisäkaareen, onneks on muutama ylimääränen joista sen voisin tehdä :pomo:
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013, 11:10:00 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #166 : 30.04.2013, 19:45:14 »
laitetaan tännekki pari kuvaa ku piruuttani testasin miltä näyttää muovipuskimilla, neliölampuilla ja kirkkailla vilkuilla, aika hauska  ;D



sitten niille jotka hifeistä jotaki ymmärtää:

tarvis uuden soittimen, etuoviin 4¨ kajarit ja hattuhyllylle kuvittelin jotkut 6x9 ja sitten joku vahvistin. minkäslaiset kannattais ostaa, kun rahaa voisin maksimissaan 300€ laittaa noihin?

itse en noista hifeistä juuri mitään ymmärrä, niin vinkkejä olis kiva kuulla. kunhan sais soimaan paremmin, ärsyttää kuunnella volvon orggis kajareiden rämpätystä  :buck2:

EDIT: nappisilmät laitan tosiaanki huomenna takas :D

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #167 : 30.04.2013, 23:43:27 »
ite en  6x9 lAittas ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #168 : 01.05.2013, 00:00:15 »


Missä huilaa kierokset 80 ja 100 vauhdissa tuolla siun välityksellä?

Itellä huutaa 3500 kun ajaa 100km/h  :buck2:
peräksi tulossa ittellä 3.31
Laatikosta en vielä tiedä pidänkö m45 vai hommaanko jostain m47

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #169 : 01.05.2013, 01:38:32 »
Eipä tuolla 300 eurolla kuuhun mennä. 240 vakiopaikoilla tais mennä juuri ja juuri 5,25" kajarit, eli semmonen erkkasarja uutena. Esim helixi on tosi fiksu noista halpasarjoista. Sitten siihen kylkeen käytettynä soitin (esim 9880 alpine tai joku vastaava) sekä 2-4 kanavainen perusvahvistin. 50-100e kumpikin. 4 kanavaisella vahvarilla sulle jää siis myöhemmälle laajennusvaraa vaikka niille kuusyseille taikka pienelle subille. Pärjäät pienellä (edullisella) virtajohtokitillä (50e pintaan tai vähän yli) ja pienimmällä työllä kun niputat vahvarin kojelaudan alle jemmaan. Noilla ohjeilla pysytään budjetissa ja saundit on 100x paremmat kuin vakiona. Jos rahaa jää yli niin lopulla budjetilla sitten vaimennusmattoa ovien sisälle.  ;) 400e noiden palikoiden ovh lähentelee jos uutena kaikki hommaa, sopivasta liikkeestä kun hommaat kaiken pakettina niin voi kolmen sadan pintaankin irrota.

"kuusysi-fobia" on monelle jääny ysäriltä mieleen kun niitä oli joka corollassa ja huonostihan ne silloiset elementit soi varsinkin kun ne oli asennettu miten sattuu (pahviseen hattuhyllyyn vähä sinnepäin ) ja niitä ajettiin täydellä taajuuskaistalla eli bassot särki ja diskantit sirisi. Nykyään löytyy tosi hyviäkin vaihtoehtoja, ja yhtälailla sinne hattuhyllylle voi heittää vaikkapa 6,5" koksut jos takapenkkiläisillekkin musaa tarvii saada soimaan. Veikkaan kyllä että pärjäät pelkillä etukajareilla. Mikäli basson takia niitä kuusysejä meinasit niin katoppa mun showroomista vähän tota mun subiasennusta eli 2x 8" pikkusubit free-airina hattuhyllyllä. Toimii oikein hienosti ja pienellä teholla. ;)

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #170 : 01.05.2013, 10:47:39 »
Eipä tuolla 300 eurolla kuuhun mennä. 240 vakiopaikoilla tais mennä juuri ja juuri 5,25" kajarit, eli semmonen erkkasarja uutena. Esim helixi on tosi fiksu noista halpasarjoista. Sitten siihen kylkeen käytettynä soitin (esim 9880 alpine tai joku vastaava) sekä 2-4 kanavainen perusvahvistin. 50-100e kumpikin. 4 kanavaisella vahvarilla sulle jää siis myöhemmälle laajennusvaraa vaikka niille kuusyseille taikka pienelle subille. Pärjäät pienellä (edullisella) virtajohtokitillä (50e pintaan tai vähän yli) ja pienimmällä työllä kun niputat vahvarin kojelaudan alle jemmaan. Noilla ohjeilla pysytään budjetissa ja saundit on 100x paremmat kuin vakiona. Jos rahaa jää yli niin lopulla budjetilla sitten vaimennusmattoa ovien sisälle.  ;) 400e noiden palikoiden ovh lähentelee jos uutena kaikki hommaa, sopivasta liikkeestä kun hommaat kaiken pakettina niin voi kolmen sadan pintaankin irrota.

"kuusysi-fobia" on monelle jääny ysäriltä mieleen kun niitä oli joka corollassa ja huonostihan ne silloiset elementit soi varsinkin kun ne oli asennettu miten sattuu (pahviseen hattuhyllyyn vähä sinnepäin ) ja niitä ajettiin täydellä taajuuskaistalla eli bassot särki ja diskantit sirisi. Nykyään löytyy tosi hyviäkin vaihtoehtoja, ja yhtälailla sinne hattuhyllylle voi heittää vaikkapa 6,5" koksut jos takapenkkiläisillekkin musaa tarvii saada soimaan. Veikkaan kyllä että pärjäät pelkillä etukajareilla. Mikäli basson takia niitä kuusysejä meinasit niin katoppa mun showroomista vähän tota mun subiasennusta eli 2x 8" pikkusubit free-airina hattuhyllyllä. Toimii oikein hienosti ja pienellä teholla. ;)

sieltä tuli jo pientä vinkkiä  :hello:


joo se oli tiedossa että ei sillä hirveitä saada, mutta tarkotus on että olis hyvä kun se ääni kuuluis takaatakin, eikä pelkästeen edestä, ja vielä kun kuulis muutakin kun sen pahvin rämpätyksen  :D

esimerkkinä:

tossa veljen 245 on alpinen soitin ( http://www.audiohellman.fi/alpine/cd--dvd-soittimet/vanhat-mallit/cde-112ri  tällänen),alpinen 4¨ kajarit etuovissa ja groundzeron vahvistin ja sitte oli joku 12¨ subbari, mutta aattelin että saako samalla rahalla jotaki parempaaki? omasta mielestä suht pätevä.


yhessä sen 244 oli toi sama soitin, hattuhyllylä oli ne 6x9 alpinet ja groundzeron vahvistin ja etuovissa ne 4¨ alpinet, sekin soi ihan mukavasti jo, mutta että saako sillä samalla rahalla parempaa.

ja ei oo tarkotus tuhota tota mun ehjää mustaa hattuhyllyä, vaan ajattelin tuhota yhden harmaan jonka verhoilen mustaksi, kun siinä on jo kajarin reiät ja säilyttää ton ehjän hattuhyllyn vielä  :)

ja menee kyllä varman lähemmäs 400€  :buck2:

tällä ei tosin ole mikään kiire, kesällä tarkoitus perhetyä noihin hifeihin...

---------------------------------------------

nyt on nappisilmät taas kiinni  :P


Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #171 : 01.05.2013, 10:49:04 »

Missä huilaa kierokset 80 ja 100 vauhdissa tuolla siun välityksellä?

Itellä huutaa 3500 kun ajaa 100km/h  :buck2:
peräksi tulossa ittellä 3.31
Laatikosta en vielä tiedä pidänkö m45 vai hommaanko jostain m47

80km/h 5 vaihteella muistaakseni ~1800rpm ja 100 vauhdissa jotaki 2300rpm. , jos en paljoa valehtele :)

laita vaan m47, on sitten mukavempi ajella  ;)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #172 : 01.05.2013, 12:12:00 »
Mulla on tosiaan hattuhyllyllä kaks pioneerin 8" subia jotka hengittää suoraa konttiin hattuhyllyn läpi. Ei toimisi pahvisella hattuhyllyllä varmasti ollenkaan. Varmasti olis hyvät suhinat, puhinat ja pärinät ilman matalia taajuuksia :D Vahvasti suositellaan että jos hattuhyllyyn jotain päädyt asentamaan, on ne sitte 6,5" koksut, 6x9 koksut tai pikkusubit, niin tee puulevystä tuo hattuhylly. Mulla on 30mm MDF:stä tuo mutta ihan vaikka 10mm vaneri on jo 100x parempi kuin se pahviorggis. ;) Suosittelen kyllä kokeilemaan ensin pelkkää laadukasta etupäätä, usein on parempi niin.

Soittimista suositellaan Alpine/Pioneer akselia. Ne on ne varmimmat valinnat. Itellä mulla on Pioneerin DEH-X8500BT. Oikein pätevä vekotin. Vahvistimia on niin miljoona että vaikea antaa suoraa vaihtoehtoja. Käytettynä voi löytää hyviä edullisesti. Erillissarjat on sitten asia erikseen, joka hintaluokasta löytyy kyllä jotain hyvää aina, laatu vaan paranee sitten hinnan mukana. esim:
- Helix B52C, 90e
- Focal PS130, 150e
- Rainbow SL-C5.2, 180e

Kaikkia noita olen kuunnellu ja kaikkia uskallan kyllä suositella ihan avoimesti, Focalin PS165 mulla on itellä tällä hetkellä  ;)

Niin ja tosiaan tuo kajarin koko.. kannattaa tutkia saisko tommosen 5,25" kokosen mahtumaan sinne oveen, vaikka sitten pienen asennuskauluksen kanssa. On meinaan huomattavasti mielekkäämpi saundi kun saa etupäästä vähän bassoakin mukaan. Joni-:lla ainakin oli Helixin 5,25" volvon omilla muoveilla.. täytyy ettiä kuva jostain. Niin ja 4" tarvii kans asennuskauluksen ettei elementti sujahda pahvista läpi sinne oven sisälle.  ;)

edit:
Pahvin taakse peltiin kiinni vanerilevy: http://fjoni.kapsi.fi/kuvat/volvo%20245%20-88/281020121965.jpg
Muistaakseni 5,25" sopii suoraa tuohon senkun ruuvaa kiinni..
4" vaatii tuohon päälle vielä toisen levyn ettei vuoda: http://fjoni.kapsi.fi/kuvat/volvo%20245%20-88/270220132144.jpg
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013, 12:20:35 kirjoittanut Divi »

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #173 : 01.05.2013, 16:11:07 »
hmm, jos hommais tollasen samanlaisen pioneerin ku sulla vai oisko jotain halvempaa vastaavaa hyvää vaihtoehtoa?  :D

toi helixin erillissarja vois kyllä olla hyvä mun käyttöön, pitää harkita.

vahvistimena tekiskö tällä mitään? http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=4&tuote=1940

tota sun hattuhyllyideaa vois kyllä vähän soveltaa, tuli yks idea jo mieleen  :P hattuhylly kajarit vielä auki  ::)

----------------------------


tekasin tossa tänää yhestä panhardtangosta säädettävän, niin saa ton akselin kohdilleen. tais tulla jopa vahvempi ku alkuperänen. kuvia laitan kunhan maalissa. puslat pitää viel vaihtaa  :pomo:





Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #174 : 01.05.2013, 16:29:23 »
hmm, jos hommais tollasen samanlaisen pioneerin ku sulla vai oisko jotain halvempaa vastaavaa hyvää vaihtoehtoa?  :D

toi helixin erillissarja vois kyllä olla hyvä mun käyttöön, pitää harkita.

vahvistimena tekiskö tällä mitään? http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=2&valmistaja=4&tuote=1940
X7500SD taitaa olla lähelle sama kuin tuo 8500BT mutta ilman bluetoothia. Pioneerin otin ite tuon näytön ja värien takia.
Toi groundzero on varmasti ihan riittävä vahvistin O0

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #175 : 01.05.2013, 16:38:33 »
X7500SD taitaa olla lähelle sama kuin tuo 8500BT mutta ilman bluetoothia. Pioneerin otin ite tuon näytön ja värien takia.
Toi groundzero on varmasti ihan riittävä vahvistin O0

ok, kiitos vinkeistä, :hello:   täytyy härnätä lisäkysymyksillä kun saan hommattua noi jos tulee ongelmia  :D

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #176 : 04.05.2013, 15:49:23 »
säädettävän panhardin laitoin tosiaan tänään kiinni, josko akseli olis nyt lähempänä keskellä.







mutteri väliin:


ja ¨lukitaan¨ sillä





etuiskareita pitäis jossaki lyhennyttää ja jousista laikata vähän pois. sais lievän etukenon aikaseks. (mitään pidempiä jousia en taakke laita koska perä on nyt just hyvällä korkeudella  :P )






kävin sitten koeajamassa uudella panhardtangolla ja ajoin takas tallinpihaa niin kusas jäähytinnesteet maahan, syyläri hajos, onneks varastossa oli yks käytetty niin löin sen paikalleen, ainakin vielä on vedet sisässä.

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #177 : 05.05.2013, 16:22:23 »
tässä ilmeni yks pv vikaa jota olen ettiny kovasti: vikakoodeja siis ei ole.

1 vaihteella polkasee niin kiertää hyvin rajottajalle, 2 vaihteella polkasee niin kuolee 5000-6000rpm.

on koitettu: toista puolaa, toista ykk-anturia, ahdot tiputettu 0,4bar, turbon vakioboxeja koitettu. sytkäosat on uusia, jako on kohdillaan. mistähän tää nyt mahtais johtua, mikään näistä ei ole vaikuttanu asiaan.

vikaa en siis oo aiemmin huomannu kun normiajossa toimii varsin hyvin eikä mitään ongelmaa ja kun en oo aiemmi polkassu noin korkeille kierroksille  ???

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #178 : 05.05.2013, 16:59:51 »
tässä ilmeni yks pv vikaa jota olen ettiny kovasti: vikakoodeja siis ei ole.

1 vaihteella polkasee niin kiertää hyvin rajottajalle, 2 vaihteella polkasee niin kuolee 5000-6000rpm.

on koitettu: toista puolaa, toista ykk-anturia, ahdot tiputettu 0,4bar, turbon vakioboxeja koitettu. sytkäosat on uusia, jako on kohdillaan. mistähän tää nyt mahtais johtua, mikään näistä ei ole vaikuttanu asiaan.

vikaa en siis oo aiemmin huomannu kun normiajossa toimii varsin hyvin eikä mitään ongelmaa ja kun en oo aiemmi polkassu noin korkeille kierroksille  ???
Eihä imuputki mee kurttuun? Tai joku vuoto jossain...  ??? Mulla oli nimittäi vähä samanlaista ongelmaa. Huomasin sitte että samalla ku kone kuolee ni ahdot menee heittämällä alipaineelle, imuputken veti lyttyyn. Tai sit jos se on pensapuolella. Joku tukossa, pumppu tai pumpun rele ei toimi?
Ex: V70 D5252T STW -00 Ex: 960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 1/2 940 B234F STW -94 Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: Volvo 242 Turbo -80
« Vastaus #179 : 05.05.2013, 17:08:13 »
Eihä imuputki mee kurttuun? Tai joku vuoto jossain...  ??? Mulla oli nimittäi vähä samanlaista ongelmaa. Huomasin sitte että samalla ku kone kuolee ni ahdot menee heittämällä alipaineelle, imuputken veti lyttyyn. Tai sit jos se on pensapuolella. Joku tukossa, pumppu tai pumpun rele ei toimi?


joo tossa tuli ajellessa mielee että haen huomenna ton bensasuodattimen uuden että jos se siinä olis  ??? bensapumpun rele on vanha ja kertaallen uudelleen kolvattu että voishan senki uusia.

en usko että imuputki menee tukkoon, on tollanen silikooninen pätkä. tai voihan sekin olla mutta epäilen  :o

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

 

Autoracing  KL-varaosat