noniin tuli sitten aloteltua 242 vaihdelaatikonvaihdos operaatio. perinteinen to-do list:
-kytkinpolkimen muokkausnesteellevanhan vaihteiston irrotusvanhankytkimen purku-nestekytkimen osien asennus. melkeen valmis, vain säiliö puutuu

-uuden kytkimen asennus
-m90 öljynvaihto ja asennus
-vaihteiston tukipalkin muokkaus
-keppitelineen muokkaus
-kardaanin suunnittelu
-nestekytkimen ilmaus
tosiaan eilen muokkasin tuon kytkinpolkimen, aluksi aattelin että nopee homma, mutta kyllä siinä se 2,5h vierähti nopeesti. pitäis ainakin olla tukeva

tänään aamulla olikin sitten vuorossa m47 ja kytkimen irroitus ja nestekytkimen osatkin sain jo laitettua paikalleen, lukuunottamatta nestesäiliötä. jännä juttu että 740 nestekytkimen osat kiinnitykseltään käy suoraan 240.seen ainoa eroavaisuus oli tuo jarrunestesäiliö, joka on seiskassa hieman erilainen (kuva)

ilmeisesti 740 jarrupääsylinteri kävis tähän 200 sarjalaiseen (mittausten perusteella), mutta elän siinä toivossa että jostakin löytyis säiliö 200srj sylinteriin nestekytkimenlähdöllä. jos ei niin koitan 740 pääsylinteriä.
laitetaan nyt kuvia ettei oo pelkkää tekstiä:

säiliöiden ero


vanha levy

pääsylinteri

kiinnityksetkin osu just kohdilleen

tallissa 2kpl 240 turboja samassa tilanteessa

ensviikolla tulee uudet kytkimenosat, ja koska tavotteita pitää olla niin tarkoitus olis koeajaa uudella lootalla viimeistään 1.12 tänävuonna
