Itse olen nyt 2 kertaa vaihtanut öljyt itse tohon laatikkoon. Molemmilla kerroilla olen käyttänyt Mobil 3309 ATF öljyä. Tuo öljy toimii ainakin tosi hyvin tässä Aisinin 5-vaihteisessa laatikossa.
Vuosi sitten vaihdoin ekan kerran öljyt laatikkoon. Öljyä meni n.12 litraa ennen kuin rupesi puhdasta öljyä tulemaan laatikosta ulos. Vanha öljy oli ihan ruskeaa, mutta ei palanutta.
Nyt 20tkm myöhemmin vaihdoin askin öljyt uudelleen varmistaakseni, että varmasti puhtaat öljyt pyörii laatikossa. Öljyä meni tähän toiseen vaihtoon 8 litraa. Öljy oli nyt vain lievästi tummunut.
Vaihdot pehmenivät tämän toisen vaihtokerran jälkeen huomattavasti etenkin kylmänä. Eli suosittelen vaihtamaan öljyt vielä toiseen kertaan vähän ajan päästä jos edellisestä öljynvaihdosta on paljon aikaa. Nyt tuntuu siltä, että laatikko pelaa niin kuin on suunniteltukin.

Kylmällä laatikolla esiintyvä 2-3 vaihdon nykäys on poistunut lähes täydellisesti!
Öljynvaihdon olen suorittanut aina seuraavasti:
1. Aja autolla hetki, jotta laatikkoöljyt lämpenee.
2. Öljyroppu laatikosta auki ja sieltä kaikki ulos mitä tulee. Roppu kiinni uudella tiivisteellä. Käy sama tiiviste kuin moottorin öljyroppuunkin.
3. Laatikkoon uutta öljyä mittatikun reijän kautta sen verran mitä sieltä tuli ulos.
4. Syylärille tuleva ylempi ATF letku irti syylärin päästä. Öljynkierron suunta on vaihtunut jossakin vaiheessa, joten öljy tulee ulos joko letkun päästä tai sitten syylärin päästä. Omassa -00 mallissa tulee ainakin ulos syylärin päästä, eli laitoin läpinäkyvän letkun syyläriin kiinni. Letkun toinen pää johonkin kannuun. Jos olet epävarma kummin päin öljy kiertää niin laita läpinäkyvät letkut sekä syylärille tulevaan letkuun että syyläriin! Ja läpinäkyvän letkun toiset päät taas kannuun.
5. Auto käyntiin ja anna käydä niin kauan kunnes letkussa näkyy ilmakuplia. Sammuta auto heti kun ilmakuplia näkyy.
6. Lisää öljyä 2 litraa. Käynnistä auto taas ja sammuta kun letkussa näkyy ilmakuplia.
7. Lisää öljyä taas 2 litraa. Käynnistä auto ja sammuta kun letkussa näkyy ilmakuplia.
8. Jatka tällä kaavalla niin kauan kunnes ulos tuleva öljy on kirkasta.
9. Laske laatikosta ulos otetun öljyn määrä ja vertaa sitä siihen määrään jonka laitoit sisään. Pitäisi täsmätä, lisää öljyä laatikkoon tarvittaessa.
10. Auto käyntiin ja selaa vaihteet laatikosta läpi. Odota joka vaihteella 5 sek. Lopuksi laatikko P:lle ja anna käydä tyhjäkäynnillä 2min. Tarkista öljymäärä mittatikusta auton käydessä. Huomio ettei öljy ole tässä vaiheessa kunnolla lämmintä, joten älä ylitäytä koska öljytaso nousee vielä kun öljyt lämpenevät.
11. Aja autolla koelenkki ja tarkista öljytaso uudelleen mittatikun HOT-puolelta kohdan 10. mukaisesti.