Josnyt vähän sain rivien välistä luettua, niin ymmärtäisin et sun suurin ongelma lienee koko järjestelmässä

Soittimen takaa, diskantit hajoavat aikaa myöden, jos välissä ei oo jakosuotimia.
Poksumiset mitä luultavasti johtuu huonosta maadotuksesta, eli välillä tulee piikkejä läpi, mikä yleensä jää siihen jakosuotimen konkkaan.
Jakosuodin on pieni boksi, johon tulee soittimelta kaksi johtoa (+-) ja siitä haarautuu neljään (+- MID +-TW). Jakosuodin suotaa pois taajuuksia kaiuttimilta, eli diskantit toistaa korkeat jaa midit matalat.
SPL audio 60.2 (2-kanavainen?) ja siihen 4 kaiutinta, pakottaa vahvistimen 2ohmin kuormaan, mitä se ei välttämättä kestä.
Halpamerkkien vahvarien ominaisuuksiin kuuluu jumalaton liuta ongelmia, joista yleisimmät on häiriöäänet, kohinat ja tehottomuus. Halvoissa vahvistimissa ei näet ole juuri mitään signaali/kohina -suhdetta että signaalipuoli osaisi erotella sisääntulevasta signaalista erikseen musiikin ja taustakohinan joka ilmenee jatkuvana häiriöäänenä. Kaiken lisäksi yleinen trendi halpavahvareissa on, että 4ohmissa antaa esim 50w ja 2ohmissa antaa 25w, vaikka se pitäisi antaa enemmän 2ohmissa, mutta komponenttitasolla pääte on valmiiksi jo kuraa, niin ominaisuudet loppuvat kesken. Se mikä on kaikkein eniten perseestä halpavahvarien kanssa on se että mitään standardia ei ole eikä ole mitään tutkimuslaitosta joka testaisi pitääkö mikään asia vahvarin manuaalissa paikkansa. Päätteet käy TUV / CE -hyväksynnän etteivät ole vaarallisia käyttää eivätkä säteile liikaa ja sitten se on vapaasti myynnissä.
Miten korjata?
Ensiksi lähtisin varmistamaan sähköpuolta, eli välttäisin koriliitoksia näissä vanhoissa volvoissa. +- kaapelit suoraan akun +- johdoista vahvistimille ja soittimella yms.
Sitten konehuoneen puolelta koneen lisämaadotus ois ehdoton, vaikka laturin kiinnityskorvasta suoraan miinusnapaan. Tämä pitää huolen siitä, että laturi ei maadoitu enää korvakkeesta koneeseen ja koneen olemattomia maadotusjohtoja pitkin runkoon josta se vaeltaa joko suoraan vahvarin miinukseen tai toivottavasti etuakkuun (sähköllä on paha tapa mennä sinne mihin se pääsee helpoiten.
Lisämaadotukset konehuoneessa (laturi, kone, etuakku) pitäisi poistaa pahimmat räksytykset ja kierrosten mukaan menevät ujellukset.
Sitten pääte vaihtoon, sijoita se 100-150€ esim Rainbow dream 4:een, joka on 159e, jokaiselle 4:lle kanavalle omat lähdöt ja suodot ja varmistu, että kaiuttimet on joko päätteestä oikein suodetut tai passiivisten jakosuotimien takana. Tällöin kaiuttimet kestää, ei ala särisemään aikaamyöden ymsymsyms.
Piti vielä mainita tuosta gainista, eli 0,2V(AC) riittää siihen, että jokaisesta päätteestä saa maksimit ulos. Mankat antaa 2-4V ulos 3/4 -osa volumella maksimeista, eli onkohan sulla nyt sellanen tilanne, että et pysty laittaa tarpeeksi volyymia mankasta, kun disset huutaa jo helvetisti, koska mankka ei anna ulos jännitettä signaalitasolla tarpeeksi matalissa volyymitasoissa.