Carcom Oy  Elekma

D5252T pumpun kiristinrulla

  • 4 Vastauksia
  • 2362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ben

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
D5252T pumpun kiristinrulla
« : 03.06.2016, 12:47:34 »
Moi. Nyt uudella hihnalla ja kiristimillä huomasin, että aut.säätö menee ajossa yli eikä palaudu. Kellolla ennakko 0.3 ja kiristin säätöihin eli viisari näyttää keskelle, mutta ajon jälkeen on mennyt kireämmälle puolelle. Säätö joustaa kuitenkin eli ei se jumissa ole. Ajatuksia?

Poissa Ben

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T pumpun kiristinrulla
« Vastaus #1 : 15.06.2016, 16:07:31 »
Vastaan uudella kysymyksellä. Vaihdoin vielä uuden remmin, koska uusivanha siis oli venynyt. Nyt uusimmankin kanssa sama. Muutaman päivän ok, mutta pidemmän ajon jälkeen taas remmi venyi ja kiristin tulee yli asteikon. Mistä voisi johtua? Käynti menee huonoksi, kun ajoitus muuttuu ja vikavalokin syttyy. Kun kone jäähtyy, niin remmi kutistuu hieman ja käynti lähes ok. Ei aivan kohdilleen palaa kuitenkaan. ???

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: D5252T pumpun kiristinrulla
« Vastaus #2 : 16.06.2016, 16:19:55 »
Eihän tässäkin vaan käy niin, että säätörullan pinnapultti kannessa tulee ulospäin sitä mukaa kun sitä kiristää? Eli kannesta on silloin mennyt hienokierre sileäksi mihin pinnapultti kierretään.

Itse tappelin omassa ongelman kanssa ja laitoin lopulta pinnapultin lujalla kierrelukitteella ja on kestänyt. Seuraavaksi jos lukite joskus antautuu, ei auta kuin tehdä isommat kierteet kanteen. Tilaa kuitenkin on porakoneelle.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T pumpun kiristinrulla
« Vastaus #3 : 16.06.2016, 17:23:56 »
Se alempi rulla varmaan antautumassa kuten edelläoleva jo kirjoitti. Meillä tuli kans pinnapultille tunnit täyteen ja ulostautui kannesta kierteineen, ihme ettei ollut pudonnut kokonaan pois. Laitoin helicoilin ja kunnon pultin niin kestää.

Kuinka maailmassa joku keksii laittaa alumiinikanteen hienokierteellä tommosen jota saa "jatkuvasti" runkata.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2016, 17:25:56 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Ben

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: D5252T pumpun kiristinrulla
« Vastaus #4 : 17.06.2016, 01:13:39 »
Osa pinnapultin kierteistä tuli vanhaa pulttia irrottaessa tosiaan pois, mutta jäljelle jäi noin puolet. Laitoin lukitteen ja kiristin mutterin 25Nm. Kiristimen asento ei ole muuttunut eli se vaikuttaisi olevan ok. Jos se tulisi ulospäin, niin kiristin samalla vapautuisi, eikö niin? Jos tuo kiristin antaisin hihnan löystyä, niin viisarin asennonhan täytyisi muuttua. Tuo olisi ollut hyvä selitys ja helpottava tieto. Päättelin hihnan venyneen siitä, että koska ajoitus muuttui, niin automaattikiristin otti yläpuolelta löysän pois ja alapuoli kiristyäkseen veti samalla pumpun pyörää myöhäsemmälle. Mutta lienen hakoteillä, koska en tiedä mikä hihnaa venyttäisi enkä saa asiaa korjattuakaan eli neuvoja edelleen kaipaan...

 

Elekma  Autoracing