Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940

  • 8 Vastauksia
  • 1723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karppinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Volvo 940
« : 04.06.2016, 13:15:48 »
Volvo ei käynnisty koneena: 2.4l TDIC ajosta sammui eikä lähde enää käyntiin. Ahtopaineet laskivat ennen sammumista 0.8bar kun ennen olivat 1.3bar. Polttoainetta saa, Startin pyöritys hyvä mutta ei vaan lähde käynttiin. Oisiko kenelläkään tietoa että mikä olisi vikana? Oisiko kansi mennyt tai kannentiiviste? Öljyä on tullut minun omistus aikana pakosarjan puolelta moottorin kyljestä. Öljyä on ilmaantunut jäähdyttimen nesteen pintaan ja eikö se ole juuri kannen menon yksi oire?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 14:11:44 kirjoittanut Karppinen »
Volvo 740 -86 B230K

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #1 : 04.06.2016, 14:09:03 »
Joku hihnapyöristä luistanut ja ajoitukset pielessä?

Tai syöttöpumpun hihnasta hampaita irti tai hihna pompannut.

Poissa Karppinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #2 : 04.06.2016, 14:14:35 »
Pumpun hihnasta ei ollut hampaita lähtenyt ja ei ole ollut irtikään.
Volvo 740 -86 B230K

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #3 : 04.06.2016, 14:17:39 »
Aika lahjakkaasti saa kansipahvi mennä että ajosta sammuisi. Olisit huomannut todella isosta savupilvestä.

Poissa Karppinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #4 : 04.06.2016, 14:45:41 »
Joo sori tyhmyyteni :-\ Volvohan ei savuttanut lainkaan mitään "valkoista" tai mitään muuta vastaavaa. Syötöt ovat olleet maltilliset ja noilla 1.3bar ahdoillakaan ei pitäisi särkyä mikään. Mikähän siinä mahtaisi olla vikana? Voisiko olla itse kansi rikki vai onko siellä nyt jokin pikku juttu joka ei anna koneen käynnistyä?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 14:47:39 kirjoittanut Karppinen »
Volvo 740 -86 B230K

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940
« Vastaus #5 : 04.06.2016, 17:29:43 »
Sammuttimen solenoidille tulee virtaa ?...muistelen että EGR-kytkimen piuha jos otti runkoon niin poltti jonkun sulakkeen, jolloin katkesi virta sammuttimelta. Tai sitten on pumpun ennakko hypännyt kesken ajon, itselle on niinkin käynyt. Ei tosin vakiopumpulla vaan 12mm nestepäällä ja jyrkemmällä nokkalevyllä.

Sammuttimen voi testata antamalla suoraan akusta virtaa hyppyjohdolla...

Poissa Karppinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #6 : 04.06.2016, 21:23:30 »
Vika löytyi vihdoinkin :) Niin, kuin  Kovalchuck33 sanoi jokin sulake palanut ja niinhän siellä olikin. Sellainen kuin: Diesel engine control niminen sulake oli tosiaan palanut niin eihän se sitten lähde käyntiin. Todella paljon kiitoksia pienistä vihjeistä joita täällä saa.
Volvo 740 -86 B230K

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940
« Vastaus #7 : 04.06.2016, 21:27:23 »
Eihän se sitten saanut polttoainetta koneeseen asti ::).

Hyvä että oli pieni vika :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940
« Vastaus #8 : 04.06.2016, 22:41:04 »
Polttoainetta saattaa ruikkia vähän suutinputkista, vaikka sammutin olisi päällä. Paine vaan ei nouse niin paljon että suuttimet aukeaisivat, eikä kone käynnisty.

 

Proturbo  Autodiagnoosi