Tarina kertoo 6 vuotta sitten pilkkahintaan ostetusta penkkojen levittäjä 240 volvosta. Moottorina on 2.0l kaasari, nelivaihteisella laatikolla. Auto on vuodelta -87 ja mittarissa vajaa 400tkm. Tämän 6 vuoden aikana se on kerennyt seisomaan parivuotta ja käymään mutkan toisella omistajalla, mutta takaisin se piti saada.
Viime talven aikana kuitenkin näppejä syyhysi niin otin alle vuosia pihassa seissyn volvon. Se on aina kurkkinut omalla pienellä kantikkuudellaan mua sitä jatkojalostamaan.

Volvooli läpi rei'illä kuskin puolelta ja pohjasta muutamasta kohtaa, niitä paikattiin hitsailemalla. Paikallaan volvossa oli jokin korisarja joka lähti nopeasti pois.listoja yms. Pikkusälää on joutunut hankkimaan, kaikki mustat osat on maalattu tai teipattu kiiltävän mustaksi Muutamia perustelemattomia kuvia joissa sisustan saa hyväksi pesemällä.





Tuttava auton maalasi koemielessä eikä siinä sitten vielä jaksettu pohjiakaan kunnolla tehdä kun ei ollut tästä tulossa mitään suurempaa projektia. Sittenpä siinä tallissa istuskellessa huomasin että edellisestä autosta jääneet ilmakamat voisi tietysti askarrella kiinni volvoon. Kun ylimääräiseksi jäi V2 ohjaus, säiliö, kompura ja aerosport palkeet. Enää tarvitsi taakse saada palkeet joten sinne tilasin Slamspecialties 5. Huomasin että edessä iskaritolppa on sopivan paksuinen, sujautin aerosportin siihen päälle, kun jousilautasen ajelin pois. Samaan hengenvetoon päätin ottaa alustan osat irti perän mukaanlukien, hiekkapuhaltaa ja pulverimaalata. Myös tilaukseen meni PU-puslat jokapaikkaan, camper yläpäät, panhard tankoon vastakierresäätö ja GAZ jäykkyys säädettävät hieman lyhyemmät tolpat (mittauksia suoritin jonkinverran jotta pohja saadaan maahan, sillä vakioilla etuiskareilla näin ei tapahtunut). Suunnitelmissa olisi moottoriswappi Johonkin turbo tekniikkaan (Saa tarjoilla, mulla olis kelkka antaa vaihdossa) niin olis ainakin alusta kunnossa voiman lisiessä. Vakio nelimäntä jarrusatulat jäi vielä paikalleen pienen kunnostuksen jälkeen.
Kuvat on aina kivoja joten









Takapalkeiden päälle leikkaa liimaa systeemillä tein tollasen ratkasun. Näin oli myös helppo suunnitella ilmalinjan liittimet ja palkeen kiinnitys vakiopaikalle kierrrejousen tilalle



Kontti tulee jotenkin näin kun kuidutin pohjalle subbareille kotelot



Auto on nyt saatu tassuilleen ja näyttäs että alusta toimii oikein hyvin. Paljon pientä ja suurta on vielä to do listalla joten ne aikanaan. Kuraläpät on lähtenyt lätkimään. Istuttelin 850 volvon helmat ja taakse vielä tulee samasta autosta takapuskuriin alahelma jotta saadaan vetokoukku pois eikä jää ammottavia reikiä näkyviin. Eteen myös suunnittelin josko laittas 850 volvon etupuskurista alaosan tuon vakion jatkeeksi. Ja tuo putken pää pitää leikata vielä pois ja se jää piiloon



Vanneprojekti on vieläkin kesken. Kyseessä on Veilside Andrew Racing V 17" eteen 8j ja taakse 9j. En oikein tiedä pidänkö tosta keskiömutteri ratkasusta niin laitoin kaverin sorvaamaan näihin kuperat keskilätkät yhden pultin kiinnitys taktiikalla. Vanteet menee pulverimaalaukseen, lipat kiillotetaan ja takakannut tulee mustalla



