Samppasport  Futurez

850 2,5 tdi aut. wagon vm.1996 outo käytös

• 2 Vastauksia
  • 899 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa flohha

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
850 2,5 tdi aut. wagon vm.1996 outo käytös
« : 09.06.2016, 14:18:03 »
Moi!
Mulla on ilmennyt otsikon autossa seuraavanlainen outo oire joka tuntuu pahenevan päivä päivältä:
Ajoittain normaaliajossa auto ei vastaa "kaasuun". Käynnistyy nätisti, kulkee ok muuten mutta ajoittaisesti saattaa siis kaasua painaessa "nukahtaa".
Lisäksi oireen outoutta lisää se että cruisen ollessa "päällä" ongelmaa ei ilmene.  Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Jokin anturi? Vaihdelaatikko?
Olen ymmärtänyt ettei tämän ikäisestä Volvosta saa vikakoodin lukijalla paljoakaan tietoa? DIY kaverina haluaisin itse tutkia mahdollisimman pitkälle ennenkuin autoa korjaamolle lähtisin viemään.

Autolla on nyt ajettu 655tkm ilman isompia ongelmia, ei syö normaalia enempää öljyä jne. Laatikko vaihtaa niinkuin noilla kilometreillä jo olettaakin eli ei niin jouhevasti enää.
Autoa on huollettu säännöllisesti, moottoriöljyt+suti 10tkm välein, automaattilaatikon öljyt huuhteluvaihtona n.100tkm välein jne.

Kiitollisena otan vastaan vinkkejä,
Cheers, Flohha

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2,5 tdi aut. wagon vm.1996 outo käytös
« Vastaus #1 : 09.06.2016, 14:29:10 »
Kaasupoljin on sähköinen joten olisiko vika sen tyyppinen että siinä olisi häiriöö?

Poissa flohha

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2,5 tdi aut. wagon vm.1996 outo käytös
« Vastaus #2 : 11.06.2016, 14:20:27 »
Kiitos vinkistä!
Otin ja irrotin polkimen ja purin sen. Puhdistin kosketus pinnat varovasti puhdistusaineella ja liinalla (hieman niissä oli havaittavaa kulumaa ja tietysti pölyä) ja väänsin hieman "kieliä" jäykemmiksi jotta kontakti paranee ja laitoin takaisin kasaan. Koelenkin aikana ilmiötä ei esiintynyt eikä nyt muutaman lyhyehkön ajon aikana kertaakaan. Nähtäväksi jää pääsinkö näin vähällä...
Joten kiitokset vielä kerran Huikkosterille!
Cheers, Flohha

RallyBaron  Samppasport