Kulkukoira  Proturbo

Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset

  • 856 Vastauksia
  • 177712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #330 : 19.01.2017, 20:25:00 »
Hommassa
S40 mulla kun jaan sanomalehtiä. Km-korvaus tippui nyt 2c/km ja bensavero nousi. Nyt tuosta työstä km+palkka verojen sekä työeläke jne kulujen jälkeen käteen ruhtinaalliset 670€/kk.
Maksan tietenkin ostamani bensan,  auton verot, vakuutukset, huolto- ja korjaustyöt omasta pussista eli tuosta tulosta. Työtulovähennys kun nyt nousi kompensoi bensa- ja km-korvauksen tippumista mutta ei riittäisi tiemaksua kattavaksi.

Bernerin visio jos menee läpi niin arvatkaa kannattaako? No eihän nytkään työ ja tekijät kohtaa, pienpalkkasilla aloilla saattas  katoa käydä jos työmatkakulut vielä nousee. Lisäksi tuossa suunnitelmassa vain valtion tiet, täälläkin kunnat, kaupungit tai yhdistettynä maakunta tuskin tuon itärekkojen tientuhoamista pystyisi korjaamaan valtion tiemaksua ainakaan pienemmällä maksulla
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #331 : 19.01.2017, 20:28:24 »
Muutan lähemmäksi työpaikkaa ja ajan fillarilla. Auto pois liikennekäytöstä usein.

Nostivat polttoaineveroa, siirryn etanoliin

Ei mun pussista enempää valtiolle :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #332 : 19.01.2017, 20:32:31 »
Juu eihän tuollainen ihmisten kyykytys pk seudulle muuttoon pakotus ole läpi menossa.

Mutta jos menee niin veroja ei tartte maksaa penninvertaa jos yksityisautoilee aina pöllityllä autolla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #333 : 19.01.2017, 20:36:55 »
Tätä hieman ihmettelin tuossa aikaisemmin. Liekkö kätellyt hieman eri tavalla, kuin ne jotka ovat olleet eduskunnassa vuosikymmenen verran, kun on noin nopeasti edennyt ministerin tehtäviin
Hyvä-veli systeemi....

Lainaus
Yhtiö hakisi lainansa kansainvälisiltä rahoitusmarkkinoilta, Euroopan Investointipankilta (EIB)
tai Pohjoismaiden Investointipankilta (NIB). Yhtiön nimiin otetut lainat saatettaisiin arvioida
markkinoilla valtionvelkaa riskipitoisemmaksi sijoitukseksi. Yhtiö joutuisi todennäköisesti
maksamaan lainoistaan hiukan korkeampaa korkoa kuin valtio, mutta valtion enemmistöomistuksesta
johtuen sillä olisi kuitenkin mahdollisuudet edullisiin lainoihin pitkällä takaisinmaksuajalla.
Yhtiön lainaehtoihin vaikuttaa merkittävästi se, millainen tasapaino yhtiön liiketoimintamahdollisuuksien
ja yhteiskunnallisen ohjauksen välille löydetään. Mitä suuremmat
vapaudet yhtiöllä on toimia liiketaloudellisin perustein, sitä paremmilla ehdoilla se todennäköisesti
saa lainaa kansainvälisiltä rahoituslaitoksilta.

Tässä toinen puliveivaus, nimittäin yhtiö voi ottaa vaikka 10 miljardia lainaa heti, mutta valtiopa ei nykyisella velkamäärällä tai EU ärähtää asiasta!


Lainaus
Tulevaisuudessa liikennejärjestelmä muodostuu liikenne- ja viestintäverkkojen, palveluiden ja
tiedon yhteentoimivasta kokonaisuudesta, joka luo paremmat edellytykset vastata yhteiskunnan
ja liikenteen käyttäjien - ihmisten ja yritysten - yhä moninaisempiin tarpeisiin.

:facepalm:

Joku on selittänyt jotain paskaa bernerille ja tämä sitten toistelee kuulemaansa ymmärtämättä mistä puhuu.

Liikenneifra ei liity mitenkään telemarkkinoihin, vaikka tätä berner puheessaan jatkuvasti toisteli.

Jos se teleoperaattoreiden maksu, mistä berner puhui, on vanhan TELE:n jäänteitä, jolla maksatettiin paikallispuhelin yhdistyksillä TELE:n NMT-verkko, eli yhdysliikennemaksusta puhutaan.
Tuokin syntyi aikoinaan poliittisilla päätöksillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #334 : 19.01.2017, 20:39:39 »
Hyvä etten ole ainoa kuka ihmetteli tuota tele-vertausta. Operaattorit kun omistaa itse ne omat verkkonsa. Tämä liikenne juttu olisi vähän sama kun sähkönsiirtoon tulisi kilpailua. Ei se siirto halpenisi vaikka siihen johdon omistajan ja asiakkaan väliin tulisi yksi välikäsi lisää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #335 : 19.01.2017, 20:52:40 »
Mutta ymmärrän niitäkin jotka tätä kannattaa. Jos on uuden taikka vähän kalliimman käytetyn auton ostoa miettimässä niin aika monta vuotta saa maksaa kalliimpaa maksua ja kuitenkin tulee halvemmaksi autoilu kuin nyt. Uusi 60-sarjalainen T6 moottorilla, hinnasta lähtisi 17 tuhatta pois.Tietty on vaikea toteuttaa autoveron poistoa niin että vero poistuisi ja kenellekkään ei tulisi enempää maksettavaa eikä valtiolta häviäisi hirveästi tuloja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #336 : 19.01.2017, 20:53:05 »
Nyt yhdistäkäämme voimamme.
Peliaika on kohta loppu.
Kaikki mukaan.
Tullin p*ska pitää eräitä väärinperittyjä autoveroja vielä itsellään.
Onkohan siellä myös väärinperittyjä moottoripyöräverojakin?
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 20:55:12 kirjoittanut Eikka »

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #337 : 19.01.2017, 20:55:08 »
Mitäs jos maksetaan      "ajoneuvoverona"    jokainen Bernerin tilille 2c/ kansalainen  eli noin reilut 100000€   ja rahat saatuaan on hänen pakko esim,  ikuisena nautintaoikeutena poistuttava Suomesta ja luovuttava pysyvästi Suomen kansalaisuudesta kaikkine oikeuksineen ja sitouduttava ettei milloinkaan hakeudu enää Suomeen takaisin? Näin halvalla päästäisiin hänestä!  Ottakaa kantaa olen tosissani.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #338 : 19.01.2017, 20:58:06 »
Mitäs jos maksetaan      "ajoneuvoverona"    jokainen Bernerin tilille 2c/ kansalainen  eli noin reilut 100000€   ja rahat saatuaan on hänen pakko esim,  ikuisena nautintaoikeutena poistuttava Suomesta ja luovuttava pysyvästi Suomen kansalaisuudesta kaikkine oikeuksineen ja sitouduttava ettei milloinkaan hakeudu enää Suomeen takaisin? Näin halvalla päästäisiin hänestä!  Ottakaa kantaa olen tosissani.

Luuletko, että tuo nainen vaivaisella 100k€:lla liikahtaa yhtään mihinkään? Tuo kun ottaa jemmastaan tuon 100k€ ja sijoittaa tuohon liikenneyhtiöön niin ....kkele niitä miljoonia euroja mitkä tulee hänen tilillensä ropisemaan

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #339 : 19.01.2017, 21:01:35 »
Luuletko, että tuo nainen vaivaisella 100k€:lla liikahtaa yhtään mihinkään? Tuo kun ottaa jemmastaan tuon 100k€ ja sijoittaa tuohon liikenneyhtiöön niin ....kkele niitä miljoonia euroja mitkä tulee hänen tilillensä ropisemaan

Hyvä olisi ainakin nyt heti yrittää saada häipymään, muuten toteutuu vielä ne maksut mistä meille ei ole hiiskuttu vielä mitään vaan tuodaan ensin pikkuasiat ja sitten kun on valta (Laki) otetaan meiltä pakolla  kaikki?= (Yle vero)?

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #340 : 19.01.2017, 21:02:02 »
https://blogit.kansalainen.fi/berner-poistaa-koyhat-liikenteesta/

Köyhät kyykkyyn!

"Nyt varmasti joku lukija miettii minun liioittelevan. Otetaanpa siis esimerkki. Peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saa verojen jälkeen nettona 500 euroa kouraan kuukaudessa. Vuodessa tämä tekee yhteensä 6000 euroa rahaa. Asumistukea tai toimeentulotukea ei tuon summan päälle saa, jos asuu avo- tai avoliitossa, ja puoliso käy töissä ja tienaa yli 1000 euroa kuussa. Toimeentulotukea ei auton omistaja muutenkaan saa, sillä auto lasketaan “helposti realisoitavaksi omaisuudeksi”, joka on siis syötävä ensin, ennen kuin on oikeutettu toimeentulotukeen. Tuon 6000 euron on siis riitettävä kaikkeen elämisen ja olemassaolemisen kuluihin koko vuoden ajaksi.

Käytän esimerkkinä samanlaista 9 vuotta vanhaa autoa, kuin itselläni on. Vuotuinen väylämaksu on 735,72 euroa. Lähitapiolassa liikennevakuutus ja kaskovakuutus tuohon autoon maksavat yhteensä 795 euroa vuodessa, vaikka liikennevakuutuksessa on 80 % ja kaskovakuutuksessa 70 % bonus. Ilman bonuksia vakuutusmaksut olisivat vielä huomattavasti korkeammat. Yhteensä väylämaksu ja vakuutukset maksavat vuodessa 1531 euroa, joka tekee yli neljäsosan 6000 euron vuosituloista. Onko kohtuullista, että työtön joutuu maksamaan 25 % koko vuosituloistaan pelkästä auton omistamisesta? Eli pelkästä valmiudesta käyttää autoa, vaikka ei ajaisi autolla juuri ollenkaan. Kun nuo auton pakolliset kulut vähentää vuositulosta, jäähän siitä vielä 4469 euroa koko vuodelle kaikkia muita menoja varten. Moniko elää alle 4500 eurolla vuodessa?

On täysi paradoksi, että toisaalta Berner ja muu hallitus haluaa työssäkäyntialueiden laajenevan, mutta toisaalta auton omistamisesta tehdään niin kallista, että työttömät joutuvat luopumaan autoistaan. Samalla menee se viimeinenkin mahdollisuus päästä kulkemaan töissä ja päästä pois köyhyysloukusta. Voisiko Anne Berner vastata kysymykseen, miten autottomat haja-asutusalueiden työttömät pääsevät jatkossa lääkäriin, kauppaan, harrastuksiin tai vaikkapa kolmen kuukauden välein tapahtuviin TE-toimiston haastatteluihin?"
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #341 : 19.01.2017, 21:09:01 »
https://blogit.kansalainen.fi/berner-poistaa-koyhat-liikenteesta/

Köyhät kyykkyyn!

"Nyt varmasti joku lukija miettii minun liioittelevan. Otetaanpa siis esimerkki. Peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saa verojen jälkeen nettona 500 euroa kouraan kuukaudessa. Vuodessa tämä tekee yhteensä 6000 euroa rahaa. Asumistukea tai toimeentulotukea ei tuon summan päälle saa, jos asuu avo- tai avoliitossa, ja puoliso käy töissä ja tienaa yli 1000 euroa kuussa. Toimeentulotukea ei auton omistaja muutenkaan saa, sillä auto lasketaan “helposti realisoitavaksi omaisuudeksi”, joka on siis syötävä ensin, ennen kuin on oikeutettu toimeentulotukeen. Tuon 6000 euron on siis riitettävä kaikkeen elämisen ja olemassaolemisen kuluihin koko vuoden ajaksi.

Käytän esimerkkinä samanlaista 9 vuotta vanhaa autoa, kuin itselläni on. Vuotuinen väylämaksu on 735,72 euroa. Lähitapiolassa liikennevakuutus ja kaskovakuutus tuohon autoon maksavat yhteensä 795 euroa vuodessa, vaikka liikennevakuutuksessa on 80 % ja kaskovakuutuksessa 70 % bonus. Ilman bonuksia vakuutusmaksut olisivat vielä huomattavasti korkeammat. Yhteensä väylämaksu ja vakuutukset maksavat vuodessa 1531 euroa, joka tekee yli neljäsosan 6000 euron vuosituloista. Onko kohtuullista, että työtön joutuu maksamaan 25 % koko vuosituloistaan pelkästä auton omistamisesta? Eli pelkästä valmiudesta käyttää autoa, vaikka ei ajaisi autolla juuri ollenkaan. Kun nuo auton pakolliset kulut vähentää vuositulosta, jäähän siitä vielä 4469 euroa koko vuodelle kaikkia muita menoja varten. Moniko elää alle 4500 eurolla vuodessa?

On täysi paradoksi, että toisaalta Berner ja muu hallitus haluaa työssäkäyntialueiden laajenevan, mutta toisaalta auton omistamisesta tehdään niin kallista, että työttömät joutuvat luopumaan autoistaan. Samalla menee se viimeinenkin mahdollisuus päästä kulkemaan töissä ja päästä pois köyhyysloukusta. Voisiko Anne Berner vastata kysymykseen, miten autottomat haja-asutusalueiden työttömät pääsevät jatkossa lääkäriin, kauppaan, harrastuksiin tai vaikkapa kolmen kuukauden välein tapahtuviin TE-toimiston haastatteluihin?"

Täyttä asiaa.
Ihan viimeinen hetki alkaa olla toimimaan.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #342 : 19.01.2017, 21:13:48 »
Täyttä asiaa.
Ihan viimeinen hetki alkaa olla toimimaan.
Samaa mieltä.

Onko kenellekkään muulle tullut mieleen, että tämä "pommi" olisi vain hämäystä ettei media/kansa huomaisi jotain muuta asiaa joka tapahtuu taustalla?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #343 : 19.01.2017, 21:18:53 »
https://blogit.kansalainen.fi/berner-poistaa-koyhat-liikenteesta/

Köyhät kyykkyyn!

"Nyt varmasti joku lukija miettii minun liioittelevan. Otetaanpa siis esimerkki. Peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saa verojen jälkeen nettona 500 euroa kouraan kuukaudessa. Vuodessa tämä tekee yhteensä 6000 euroa rahaa. Asumistukea tai toimeentulotukea ei tuon summan päälle saa, jos asuu avo- tai avoliitossa, ja puoliso käy töissä ja tienaa yli 1000 euroa kuussa. Toimeentulotukea ei auton omistaja muutenkaan saa, sillä auto lasketaan “helposti realisoitavaksi omaisuudeksi”, joka on siis syötävä ensin, ennen kuin on oikeutettu toimeentulotukeen. Tuon 6000 euron on siis riitettävä kaikkeen elämisen ja olemassaolemisen kuluihin koko vuoden ajaksi.

Käytän esimerkkinä samanlaista 9 vuotta vanhaa autoa, kuin itselläni on. Vuotuinen väylämaksu on 735,72 euroa. Lähitapiolassa liikennevakuutus ja kaskovakuutus tuohon autoon maksavat yhteensä 795 euroa vuodessa, vaikka liikennevakuutuksessa on 80 % ja kaskovakuutuksessa 70 % bonus. Ilman bonuksia vakuutusmaksut olisivat vielä huomattavasti korkeammat. Yhteensä väylämaksu ja vakuutukset maksavat vuodessa 1531 euroa, joka tekee yli neljäsosan 6000 euron vuosituloista. Onko kohtuullista, että työtön joutuu maksamaan 25 % koko vuosituloistaan pelkästä auton omistamisesta? Eli pelkästä valmiudesta käyttää autoa, vaikka ei ajaisi autolla juuri ollenkaan. Kun nuo auton pakolliset kulut vähentää vuositulosta, jäähän siitä vielä 4469 euroa koko vuodelle kaikkia muita menoja varten. Moniko elää alle 4500 eurolla vuodessa?

On täysi paradoksi, että toisaalta Berner ja muu hallitus haluaa työssäkäyntialueiden laajenevan, mutta toisaalta auton omistamisesta tehdään niin kallista, että työttömät joutuvat luopumaan autoistaan. Samalla menee se viimeinenkin mahdollisuus päästä kulkemaan töissä ja päästä pois köyhyysloukusta. Voisiko Anne Berner vastata kysymykseen, miten autottomat haja-asutusalueiden työttömät pääsevät jatkossa lääkäriin, kauppaan, harrastuksiin tai vaikkapa kolmen kuukauden välein tapahtuviin TE-toimiston haastatteluihin?"
Edelleen se auto ei ole mikäään perusoikeus Suomessa. Ja onko pakko asua haja-asutusalueella jos ei rahat riitä auton pitämiseen?
Täällä ei ole vielä kukaan antanu hyvää ideaa miten toteutetaan autoveron poisto auton oston yhteydessä? Ilman että kukaan joutuisi maksamaan enemmän kuin nyt.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #344 : 19.01.2017, 21:23:25 »
Tietääkö joku teistä miten Ruotsissa toteutettiin autoveron poisto silloin aikoinaan?
Olisiko siitä malliksi?
Itse en tiedä ja liian laiska lukemaan hajatietoa netistä em asioista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo