Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Pakosarjan tiivisteen vaihto B230FD

• 7 Vastauksia
  • 2749 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa L4NDe

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Pakosarjan tiivisteen vaihto B230FD
« : 20.06.2016, 05:43:51 »
Heinäkuussa sopivasti muutama viikko aikaa ehostaa autoa. Tossa menneellä viikolla rupesin kuuntelemaan, että putki vuotaa ja tälläkertaa jostain ennen kattia. Epäilystä vahvistaa vähän erikoinen käynti pienillä kierroksilla. Vuosien varralla on onneksi sattunut kertymään parikin ehjää etupätkää. Siihen samaan meinasin vaihtaa pakosarjantiivisteen, jota ei varmaan koskaan ole vaihdettu. Lähteekö nuo pultit yleensä kuinka helposti auki? Onko syytä ostaa kokonaan uudet pultit ennen kuin edes alkaa ensimmäistä avaamaan?
« Viimeksi muokattu: 20.06.2016, 16:40:59 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
Vs: Pakosarjantiivisteen vaihto B230FD
« Vastaus #1 : 20.06.2016, 06:06:57 »
Kyllä ne saattaa lähtee auki kun viikon pari suihkit crc:tä tms sinne pinnapulteille
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #2 : 20.06.2016, 06:10:17 »
Viikko ennen remonttia alat kylmän koneen pakosarjan pultteihin suihkimaan ruosteenirroitinta REILUSTI. Rost-off on melko hyvä tavara tähän hommaan.

Ittellä meni kolme pulttia entiseksi edm. liuottelusta huolimatta. Kahteen piti tehdä kanteen helicoil-kierre.

Että varovaisuutta ja paljon... Asiaa helpoittaisi, jos saisi pakosarjan mutteriin hylsyn ja vääntiön, sekä pääsisi pienellä vasaralla naputtelemaan pultin/mutterin/hylsyn suuntaisesti kohtisuoraan kantta päin vääntiön/hylsyn päähän samalla, kun hiukan tarjoaa vääntöä. Lyönnit irroittavat mutteria, irtoamisen huomaa kun alkaa pikkuhiljaa jokaisella lyönnillä kääntymään.

Poissa Retro

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 20.06.2016, 08:38:24 »
Jeps, konstit ovat monet, mutta muistaakseni tilaa on hyvin mutterinhalkaisijalle jolla varmasti saat mutterit irti ilman crcn tms lurittelua päivätolkulla.

Poissa lassii

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 20.06.2016, 11:27:47 »
Kyl ne voi olla tiukassa. Lämpöö tietty voi antaa mutterille jos on mahdollisuus.

Jos pinnapultti katkee niin sit harmittaa ja ketuttaa suuresti. Ei oo mikään ihan helppo juttu irrotella katkennutta pinnapulttii.

CRC ja lämpö on mun vinkit. Tai mitä ainetta ny haluukin käyttää, WD40 tms mitä näitä ny on.
V70 TDI

Poissa Retro

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 20.06.2016, 15:37:09 »
Tarkoitatko nyt etuputken ja pakosarjan välistä tiivistettä vai itse kannen ja pakosarjan välistä tiivistettä ? Jos itse pakosarjan irroitat niin mutterin halkaisijalla työ käy leikiten. Näin omalla kokemuksellani.

Poissa L4NDe

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 20.06.2016, 16:40:37 »
Tarkoitatko nyt etuputken ja pakosarjan välistä tiivistettä vai itse kannen ja pakosarjan välistä tiivistettä ? Jos itse pakosarjan irroitat niin mutterin halkaisijalla työ käy leikiten. Näin omalla kokemuksellani.
Juurikin kannen ja pakosarjan välistä tiivistettä/tiivisteitä. Kiitoksia ripeistä neuvoista!  8)

Poissa Egez

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakosarjan tiivisteen vaihto B230FD
« Vastaus #7 : 31.08.2016, 19:39:58 »
Itse olen parit pakosarjat ottanut irti pelkällä pikkupulttipyssyllä. 5min ennen suihkii dinitrolin rostoffia ja vasaralla kopauttaa päihin, sen jälkeen pienillä tehoilla päräyttää irti, tähän mennessä ei ole vielä yhtään katkennut. Ei missään nimessä kannata vääntää, vaan naputtelee varovasti ja tunnustelee ettei pultti jumita.
245 1992 SE Polar - paalattu
245 1993 GL - Harraste
745 1990 GL - paalattu
945 1998 Classic - myyty

Elekma  Autoracing