Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -00 T5 "kolahtelee" kuskin puolelta takaa

• 19 Vastauksia
  • 3675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tarzan

• Vieras
V70 -00 T5 "kolahtelee" kuskin puolelta takaa
« : 20.06.2016, 19:41:43 »
ja jo "kolahtelee" kuskin puolelta takaa... kuopissa, jarruttaessa ja lähdössä ja kun hypin vetokoukun päällä :)  :( Juur meni tonni "siniselle" ku ei o ketää tuttuu ketä roplais :( jakopää hilutki olis valmiina ja puolat tilattu ja ja ja  ... täys paska se o :(
Audinki myin eilen pois, muuten olisin jättäny ton shaissen kasvaa nurmee :)
Kiitos että sain avautua...
« Viimeksi muokattu: 21.06.2016, 10:49:35 kirjoittanut Ristus »

Slerbahuuli

• Vieras
Vs: Pää hajoo.. just leimattu :(
« Vastaus #1 : 20.06.2016, 19:48:43 »
Katsos takaiskareiden yläpäiden kiinnitysmutterit hytin puolelta (etenkin jos on hiljattain vaihdettu iskareita).
Löytyvät takakontin etummaisen lattiapaneelin alta reunoista, suojalätkien alta.

Kerran olen vastaavanlaista oiretta vastaavanlaisesta autosta selvitellyt ja vika oli löysälle jätetyissä iskarin yläpään muttereissa.

tarzan

• Vieras
« Vastaus #2 : 20.06.2016, 19:54:24 »
Katsos takaiskareiden yläpäiden kiinnitysmutterit hytin puolelta (etenkin jos on hiljattain vaihdettu iskareita).
Löytyvät takakontin etummaisen lattiapaneelin alta reunoista, suojalätkien alta.

Kerran olen vastaavanlaista oiretta vastaavanlaisesta autosta selvitellyt ja vika oli löysälle jätetyissä iskarin yläpään muttereissa.
Oliski vaihdettu... pitää mennä kurkkaa onko iskareita lainkaa... ja tosiaan auto leimattu 6.6

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #3 : 20.06.2016, 19:57:25 »
Koiranluut on toinen hyvä vaihtoehto.

tarzan

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.06.2016, 20:02:11 »
ku mun mielestä se kuuluu takaa.. en ny kyllä ihan saletti ole... mistä mä nään ne iskareitte yläpäät :) Verhoilut tiellä :(
Ajoin puppen viimeviikolla hengiltä ja sillon korjaantu toi vaihteiston vika: kepin juuren vaihdemerkkivalot alko toimii ja näytöltä poistu "vaihteenvalitsin rajoitettu toiminta" viesti mut toi vika tuli tänään taas takas :)
« Viimeksi muokattu: 20.06.2016, 20:05:02 kirjoittanut tarzan »

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #5 : 20.06.2016, 20:06:26 »
ku mun mielestä se kuuluu takaa.. en ny kyllä ihan saletti ole... mistä mä nään ne iskareitte yläpäät :) Verhoilut tiellä :(
Siis takanakin on (muistaakseni) kallistuksenvakaajassa koiranluut (virallinen nimi kallistuksen vakaajan tangot tjsp).

Äh, en muista tarkkaan kuinka ja mistä piti purkaa että näki iskarin yläpäät.
Olikohan:
- Takapenkki nurin
- Etummainen kontin lattiapaneeli irti (lähtee nostamalla)
- Takakontin etunurkissa/oviaukon lähellä näkyy kaksi poteroa, joissa joko luukku tai ainakin "vaahtomuovi" päällä
- Vaahtomuovin/luukun/molemmat poistamalla näkyy syvällä iskunvaimentimen yläpään keskimutteri (jotakuinkin jotain 17-19mm kokoinen)

Varmasti löytyy kun aikasi ihmettelet. Jos yläpäät on löysällä, niin mutteri "elää" (=liikkuu) pystysuunnassa kun joku hyppii vetokoukun päällä.

Tosin, jos ei ihan hiljan ole koskettu takaiskunvaimentimiin, niin tuskin on siellä vika.

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #6 : 20.06.2016, 20:07:01 »
Otat kontin puolelta sen etummaisen pohjaluukun  pois ja käännät takapenkit. Pyörien kohdalta löytyy pyöreät vaahtomuovin palaset jotka nappaat pois niin iskareiden yläpäät törröttää näkyvissä.

Edit: Slerba oli nopeampi  :)
V40 T2 -17
Kuvat

tarzan

• Vieras
« Vastaus #7 : 20.06.2016, 20:32:07 »
onko täällä raaseporin alueella foorumilaisissa sellasia, joka maksua vastaan olis valmis tekee pikkuremppoja ja miks ei isompiaki ?
Mulla o sellane "ongelmallinen" tilanne et joka päivä tarviin toimivaa kulkinetta :)
Meinasin tohon jo laittaa et volvo tietäjiä mut sellasii te taidatte kaikki olla :)
Mä oon niin tuore volvisti etten noista mitää jymmärrä.

Poissa suden silmät

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 20.06.2016, 23:36:09 »
Katsastus nyt ei sinällään kerro vielä mitään. Olen saanut melkoisia vehkeitä läpi, kun se on nykyään niin suuripiirteistä. Kaksi kertaa olen käskenyt etsimään kolinan lähteen ja lopuksi ovat lyöneet koliseen kiesiin leiman, kun eivät itse löydä vikaa.

Iskarin yläpään ja koiranluun lisäksi löysää voi olla iskarin alapäässä, etenkin Motonet myi välillä iskaria minkä alapää meni veltoksi jo 30 tkm ajoilla -> antoivat uudet hyllystä suoraan. Sitten se jousihan ei ole alapäästä kiinni millään, ja voi tietyssä kulmassa kolkattaa, samoin kuin jousi voi päästä kolkattamaan tukivarren välityksellä jompaa kumpaa päätyhelaa.

Siinä iskarin yläpäässä on kumitiittula, joka voi sekin olla halki/irti.

Jos siniselle viet niin toinen tonni palaa.

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 21.06.2016, 07:28:53 »
...poikittaistuen runkopuslat irti tangosta, ne mulla pitää ääntä, ei kuulemma vaikuta katsastukseen, sanonut 2katsuria.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Valmet-20

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 21.06.2016, 08:21:44 »
Onhan siinä välissäkin (sininen - foorumilainen) varmasti tekijöitä. Jokin edullisempi korjaamo varmasti löytyy ja usein osaamista paljonkin näistä merkeistä. Volvo on lopulta kolinoiltaan aika selkeä hoidettava.

tarzan

• Vieras
« Vastaus #11 : 21.06.2016, 08:30:29 »
Lähdössä just korjaamokierrokselle, josko jossain kerkeisivät näin asap kattomaan et mikä on.... koitan ton sinisen nyt kuiteski kiertää mahdollisuuksien mukaan kaukaa..

tarzan

• Vieras
Vs: V70 -00 T5 "kolahtelee" kuskin puolelta takaa
« Vastaus #12 : 22.06.2016, 12:23:58 »
Tiistaina menossa pajalle jakopään vaihtoon. Eka diagnoosi kolinalle oli jarruhässäkkä kuskinpuoli taka, kolina loppu ku nosti kässärikahvaa..... Josko se nyt sitten onki kuitenki iskari ni mitä sellaset kustantaa ??

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 22.06.2016, 13:55:20 »
150-250e takaiskarit ja  vaihtotyöpäälle. Vaihto tuskin on kallis kun itsekin sen tekee reilussa tunnissa.
Oiskohan käsijarrukengissä tai mekanismissa kuitenkin vikaa jos käsijarrua käyttämällä kolina loppuu.

Poissa time

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 22.06.2016, 14:51:24 »
Kässärin kengät siellä kolisee ja johtuu liian löysistä kenkien kiinnitysjousista, kuten mullakin oli harmina. Tarvikejouset on sekundaa.

Carcom Oy  Elekma