Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä

  • 13 Vastauksia
  • 3520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« : 28.06.2016, 02:10:44 »
Eli kyseessä 520000 ajettu s60 volvo d5 commonrail koneella. Jätetty tyhjäkäynnille ulos ja siitä sammunut eikä enää käynnisty, startatessa kone pyörii todella vaikeasti. Vikakoodit luettu ja näytti läppävikaa ja sytytyskatkosta. Ennen ei edes yrittänyt käyntiin mutta korkeapainepumpun vaihtamisen jälkeen käynnistyy ja pysyy käynnissä muutamia sekuntteja todella vaikean kuuloisesti ja sammuu. Onko kellään tehnyt samoin ja osaako kukaan antaa vinkkejä? ei viitsisi lähteä siniselle opiskelijabudjetilla. Olen todella kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä  :)

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #1 : 28.06.2016, 02:45:58 »
Ja voiko vika olla suuttimissa? ja jos voi niin miten selvittää että missä niissä?

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #2 : 28.06.2016, 17:31:00 »
Nonii eli nyt venttiilikoppa ja suuttimet otettu irti. Huomasin että imusarjan seinämät täynnä öljynsekasta kovettunutta liejua joka johtuu todennäköisesti Egr:stä. Suuttimien moottorin sisäiset osat oli myös täynnä edellämainittua liejua. Tietääkö kukaan miten puhdistaa kunnolla ja onko mahdollista "tulpata" egr niinku joissai bemareissa :/

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6450
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #3 : 28.06.2016, 20:42:48 »
Ohjelmoimalla virittäjät näistä egr:n eliminoi. Näin uudessa peltilevyllä tehty tukos voi johtaa vikakoodiin. Youtubesta löytyy egr:n putsausvideoita, ei ole muista kokemusta mutta imusarjan varmaan dieselissä tms. liottaisin ainakin jos se on metallinen.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2016, 20:44:31 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #4 : 28.06.2016, 23:37:40 »
Tuo koneen pyöriminen vaikeasti viittaisi enemmän virtapuoleen tai jakohihnan jakovirheeseen kuin suuttimiin? Onko tankissa oleva siirtopumppu kunnossa, ja onko tankissa oleva tankin sisäinen siirtopumppu kunnossa jos tankki on alle neljänneksen vajaa?

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #5 : 29.06.2016, 13:09:05 »


kuvassa ympyröidyt läpät oli täynnä liejua ja parin läpän päällä oli metallinsiruja, alkuperää ei saatu selville, imusarja on jotain muovia ja puhdistettiin vuolemalla puukolla ja löpöllä. Tankista tulee pumpulle asti ainetta putken täydeltä mutta ei paineella. Tankki on täysi, mitenkähän mahtaa käydä jos vähä pilottia suhauttas että sais jotenki pyörimään koneen?

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #6 : 29.06.2016, 13:09:52 »
Ja nuo läpät jotka näkyy kuvassa otettiin pois ja ymmärtääkseni ihan turhat

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #7 : 29.06.2016, 15:42:08 »

Tankista tulee pumpulle asti ainetta putken täydeltä mutta ei paineella.

Se tankissa oleva pumppu on matalapaineinen siirtopumppu ja se ei edes pyöri - ainakaan ekoissa vuosimalleissa - koko aikaa vaan pääasiassa koneen korkeapainepumppu myös hoitaa aineen tankista itselleen. Toisaalta jos tankin pumppu on kaput, niin korkeapainepumppu ei ilmaannu seisomisen tai löpön loppumisen jälkeen.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #8 : 29.06.2016, 16:21:21 »
Ja nuo läpät jotka näkyy kuvassa otettiin pois ja ymmärtääkseni ihan turhat

Eli otit akselista läpät pois vaiko koko akselin läppineen pois? Jos jälkimmäinen niin vissiin pitää tulpata akselin reiät
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1729
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #9 : 29.06.2016, 16:27:55 »
Tuossa linkissä lätkä jonka tein egr:n väliin. Vähän kenkkumainen päästä sinne käsiksi. Avasin liikaa pois. 5mm kuusikololla kun avaa niin saa jo pellin väliin. Löpöllä tai dieselillä putsaa kanavat. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=72075.0
Akselia ei kannata ottaa pois vaan lukita auki asentoon jos ei mielestään tarvitse. Vaikuttaa alakierroksilla vääntöä parantavasti.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2016, 16:30:12 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #10 : 30.06.2016, 01:25:50 »
Otin tosiaan koko akselin pois... selvis monta asiaa tämänkin myötä, kiitos todella kovasti kun kerroit, en olisi kyllä itse tajunnut! ☺☺ Huomenna volvolta hakemaan kaasuläppäkammiota, korkeapainepumpussa olevaa venttiili/anturia ja avainrengas antennin virtalukkoon kun näyttää koneelta että ei signaalia avaimen ja virtalukon välillä ja kokeiltu molempia avaimia. Tietääkö kukaan tarviiko ohjelmoida jos vaihtaa rengasantennin? Tässä vuosimallissa pitäisi tosiaan tulla tankilta konehuoneeseen asti tankinpumpun avulla :) kiitos tähän astisista vinkeistä!

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #11 : 30.06.2016, 14:43:21 »
Tietääkö kukaan tarviiko ohjelmoida jos vaihtaa rengasantennin?

Ei tarvinnu kun omaani vaihdoin.
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

Poissa rantav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #12 : 12.08.2016, 22:10:03 »
Kone vaihdettu uuteen ja vastoinkäymistä vastoinkäymisen perään, saapa nähä tuleeko tästäkää mitää. pari kertaa kone laitettu paikalleen ja työnsi öljyt pihalle laatikon välistä. Nyt kun ei työntäs öljyjä pihalle nii eipä enää käynnistykkään.  :idiot2:

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2006 D5 commonrail ei pysy käynnissä
« Vastaus #13 : 13.08.2016, 07:55:09 »
Onkohan lohkossa oleva muovitulppa vaihdettu metalliseen, viittais vuoto siihen? se yleensä vaihdetaan, kun loota irti.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron