KL-varaosat  Race.fi

Käynnistysongelma

• 14 Vastauksia
  • 15052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Käynnistysongelma
« : 30.07.2011, 12:09:33 »
Moi. Auto on S80 T6 vm. 2000. Ongelmana on auton käynnistyminen kylmänä. Nyt joutuu starttaamaan tosi kauan, ennenkuin moottori käynnistyy, ja silloinkin moottori käynnistyy "ravistamalla" ikäänkuin vain muutamalla pytyllä. Hetken päästä moottori käy kuitenkin ihan hyvin ja tasaisesti, ja kun ajon jälkeen starttaa lämpimällä koneella, niin hyrähtää käyntiin samantien. Edellisestä vuosihuollosta on aikaa noin 2 vuotta. Itse olen ajatellut ongelman aiheuttajaksi polttoaineen suodatinta ja/tai tulppia, mutta en tiedä missä suodatin sijaitsee, enkä ole itse koskaan vaihtanut tulppia. Sorry tämä amatöörimäinen kysymys, mutta olen tosiaankin ihan noviisi näissä moottoriasioissa. Akun varaustilan varmistin lataamalla sen laturissa, luulen että se ei ole ongelma koska startti pyörii ihan kevyesti.

Poissa volvo T6

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistysongelma
« Vastaus #1 : 30.07.2011, 12:24:29 »
Polttoainesuodatin löytyy pelkääjänpuolen helman takaa, pituus suunnassa keskeltä autoa.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 30.07.2011, 14:23:15 »
Kiitos tiedosta! Mun täytyy siis päästä auton alle pelkääjän puoleiselle sivulle jotta näen suodattimen? Koetan kurkistaa, voin peruuttaa auton tallin luiskaan lankkujen päälle ja jos löydän suodattimen niin se vaan vaihtoon? Tuleeko sieltä bensaa silmille jos saan suodattimen avattua? Edelleenkin tyhmiä kysymyksiä, koettakaa kestää...  :)
EDIT: Onnistuuko tulppien vaihto jos käyn jostain ostamassa, itsellä on tulppa-hylsy ja momenttiavain?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2011, 14:25:30 kirjoittanut noviisivolvoilija »

Poissa volvo T6

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 30.07.2011, 14:43:03 »
Suodatin näkyy kun katsot auton alle,ei välttämättä tarvii nostaa autoa,mutta varmaankin helpompi vaihtaa jos on pukilla,itse vaihdatin korjaamolla suodattimen,suodatin 36e työ 42e,kaippa siellä bensaa on kun vuoti maahan.Tulppien vaihosta en sano mitään :-[.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2011, 14:51:08 kirjoittanut volvo T6 »

Poissa Raid

• Grand Luxe
  • **
  • Entinen Volvoilija
« Vastaus #4 : 30.07.2011, 17:29:25 »
oletko mahd ,vain siirtänyt autoasi lyhen matkaa(ajanut talliin jne) ennen k.o. ongelmaa vai tuleeko se aina?
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 01.08.2011, 09:11:16 »
oletko mahd ,vain siirtänyt autoasi lyhen matkaa(ajanut talliin jne) ennen k.o. ongelmaa vai tuleeko se aina?
Kyllä se tulee aina kun auto seisoo vaikkapa yön tossa pihalla. Sitten kun saa startattua käyntiin, niin seuraava startti hyräyttää auton käyntiin per heti. Sitäpaitsi, sattumalta huomasin että suodattimen paikkeilta tippuu maahan ilmeisesti bensaa, vaan ei tipu kauan aikaa kun moottori on seis.

Poissa d6r

• De Luxe
  • *
« Vastaus #6 : 01.08.2011, 20:55:01 »
Tuleeko sieltä bensaa silmille jos saan suodattimen avattua?

Bensalinjassa suodattimen lähellä voi olla kuvan kaltainen venttiili, josta voi laskea paineen pois ennen kuin alkaa irroittamaan suodatinta.

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/filter_replacements/fuel_filter_replacement_s70.html

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 02.08.2011, 08:51:54 »
Kiitoksia!! Suodattimen vaihto-ohje on tosi hyvä, luulen että saan sen helposti nyt uusittua. Ilmeisesti ainakin osasyy heikkoon käynnistyvyyteen johtuukin juuri tuosta suodattimeen liittyvästä vuodosta, silloinhan suodatin pikkuhiljaa tyhjenee kun se tiputtaa sisältönsä auton alle, kunnes painetta ei enää ole? Jolloin myös joku pätkä polttoaineletkua tai -putkea on ilmeisesti tyhjä, ja sen uudelleen täyttyminen vaatii "pitkän startin"?

Poissa volvo T6

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 02.08.2011, 10:59:29 »
Tuo on varmaankin mahdollista mutta kun mulla vuoti suodatin niin ei ollu ongelmia startatessa,bensaa valu aika reippaasti tipottain.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 07.08.2011, 15:43:42 »
Tuo on varmaankin mahdollista mutta kun mulla vuoti suodatin niin ei ollu ongelmia startatessa,bensaa valu aika reippaasti tipottain.
Nyt käynnistyy samantien, suodattimen vaihto auttoi.

Poissa Late10

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 07.08.2011, 17:49:55 »
Lainaan nyt tätä, kun itellä vähän vastaavaa ongelmaa.

Eli -02 s60 D5 käynnistyy varsinki lämpimänä todella nihkeesti. Useemman sekunnin joutuu melkein aina yrittään käymään. Lähtee kuitenkin aina. Tuntuu, että pahenee vaan koko ajan.

Egr putket jo putsasin, paskaa oli, mut ite venttiiliin en viä koskenu. Pitäiskö siitä jatkaa vai miten?

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #11 : 07.08.2011, 19:14:16 »

Eli -02 s60 D5 käynnistyy varsinki lämpimänä todella nihkeesti. Useemman sekunnin joutuu melkein aina yrittään käymään. Lähtee kuitenkin aina. Tuntuu, että pahenee vaan koko ajan.

Egr putket jo putsasin, paskaa oli, mut ite venttiiliin en viä koskenu. Pitäiskö siitä jatkaa vai miten?

Polttoainepuoli kuntoon, aluksi polttoainesuodatin. Sitten vikakoodien lukuun.. Egr ei vaikuta käynnistyvyyteen..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Antti_

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 09.08.2011, 00:16:55 »

Terve.
Oletkos tarkastanut autosi akun kunnon? ::)

Itselläni on vähän samantapaisia ongelmia (nytten ollut) saman ikäisessä D5:ssa. Mutta ei käynnistysaika ole pidentynyt tai ei mitenkään pahentunut tuo käynnistys... Kilometrihuollossa polttoainesuodatin juuri vaihdettiin.
Polttoainesuodattimen vaihto mielestäni jonkun verran auttoi. Mutta jotenkin kumminkin olen alkanut epäilemään kun polttoainetankki tällä hetkellä on puolilleen täynnä, että se loppu diesel olisi jotenkin huonolaatuista tai sitten kosteutta tankissa tms.. Tarkoituksena kumminkin olisi (niin kuin se pitää tehdä:) ajaa tankki lähes tyhjäksi ja sitten tankata se tyhjätankki ihan täyteen.. Eli sitten näkee ainakin miten "tuore" diesel suhtautuu tuohon käynnistykseen. :)

Poissa Late10

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 26.08.2011, 21:55:05 »
Akku on ok ei siinä mitään.

Avasin ton egr systeemin ja aivan noessahan tää imupuolen haara. Ei riittäny moti alkaa aukaseen sitä laitteistoo, niin
Tulppasin sitten sen egr:n ja vika poistu samantien. Haittapuolena sellanen liikaapäästöjävaatiihuollon kommentti kojetauluun..

Poissa Antti_

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 27.08.2011, 00:53:12 »
Akku on ok ei siinä mitään.

Avasin ton egr systeemin ja aivan noessahan tää imupuolen haara. Ei riittäny moti alkaa aukaseen sitä laitteistoo, niin
Tulppasin sitten sen egr:n ja vika poistu samantien. Haittapuolena sellanen liikaapäästöjävaatiihuollon kommentti kojetauluun..

Tuo viesti varmaan tulee joka kerta nyt ajotietokoneeseen? No hyvä kumminkin, että käynnistysongelma poistui..

Itselläni on vähän samantapaisia ongelmia (nytten ollut) saman ikäisessä D5:ssa. Mutta ei käynnistysaika ole pidentynyt tai ei mitenkään pahentunut tuo käynnistys... Kilometrihuollossa polttoainesuodatin juuri vaihdettiin.
Polttoainesuodattimen vaihto mielestäni jonkun verran auttoi. Mutta jotenkin kumminkin olen alkanut epäilemään kun polttoainetankki tällä hetkellä on puolilleen täynnä, että se loppu diesel olisi jotenkin huonolaatuista tai sitten kosteutta tankissa tms.. Tarkoituksena kumminkin olisi (niin kuin se pitää tehdä:) ajaa tankki lähes tyhjäksi ja sitten tankata se tyhjätankki ihan täyteen.. Eli sitten näkee ainakin miten "tuore" diesel suhtautuu tuohon käynnistykseen. :)

Vastataanpa omaani kommenttiin.... Tuli tankattua tuon auton tankki täyteen keskiviikkona ABC:llä... Tuon tankkauksen jälkeen tuo starttausongelma tosiaan hävisi. Mielestäni myös auton motin ääni on hieman hiljaisempaa (ja ehkä pikkuisen vähemmän kuluttaa) tällä dieselillä........ Mitähän lie lehmänkusta viime tankillinen oli. ;)

Carcom Oy  Elekma