Carcom Oy  Elekma

850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea

  • 36 Vastauksia
  • 8688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Eli otsikon mukainen auto käynnistyy lämpimänä vaikeasti ja tuprauttaa mustat savut putkesta.Aina ei kyseistä vaivaa ole ja silloin ei minkään laisia savuja lyö.Toinen kans vika et kun ala kieroksilla ei välissä ole vetoja vaikka kaasua painaa niin mitään ei tapahdu.Mikähän mahdollisesti olisi pielessä?Autoon on vaihdettu polttoaine suodatin,virranjakajan kansi sekä pyörijä,johdot ja kaikki alipaine letkut paitsi imusarjan ala puolelta ei päässy vaihtaan/tarkistaan letkuja.Ja auto antaa vika koodiksi joutokäynnin ilmamäärä

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #1 : 01.08.2011, 22:31:29 »
Paljonko pitäs puristuksia löytyä sylintereistä?

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #2 : 01.08.2011, 23:39:09 »
11-13 bar
XC70 D5

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #3 : 01.08.2011, 23:57:03 »
Muistelisi itse kun joku aika lueskelin et olis 8.5.No sit tuossa koneessa jotaki vikaa ku antaa noin 8.4-8.6.Autoon on liikkeessä kansi remppa tehty niin olisiko tuo kone niin väleä et siksi nuin alhaiset puristukset?Autodataki kyl väitti 8.5:1 eli onko tuo sen 8.5 baaria?

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #4 : 02.08.2011, 07:38:04 »
Tuo 8,5:1 on ko moottorin puristussuhde. kyl sillä lämpimänä pitäisi yli 10bar olla paineita sylintereissä, ohivuotomittaus kertoisi hieman enempi. Jos oireita ei ollut ennen kansiremppaa ja puristukset silloin kohdillaan niin olisko mahdollista venttiilin vuoto? eli ryssitty kansirempassa?
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #5 : 02.08.2011, 18:21:10 »
Eli ennen kansirempan puristuksia en tiedä koska ostin auton sen jälkeen ku edellinen omistaja oli sen liikkeessä teetättänyt sen takia koska lohkon ja kannen välistä oli öljyä vuotanu.kyselin tänään nuita puristuksia wetteriltä niin he sanoivat että 7-10 baaria mutta katoin autodatasta uudelleen niin sieläki seiso et 11-13 baaria.Jos kansi remppa ryssitty niin voiko joka sylinterissä venttiilit vuotaa ja eikös sen pitäs paukuttaa joko imusarjassa tai pako puolella ja jos kone kulunnu väleäksi niin mikäs ois aiheuttanu nuin tasasen kulumisen kun joka sylinterissä se 8.5 noin?sitä olen ihmetelly ku pakoputkessa kuuluu käynnissä tuputusta/luputusta.Voisko jakopää heittää et puristukset nuin alhaiset?
« Viimeksi muokattu: 02.08.2011, 21:24:45 kirjoittanut vellu83 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #6 : 02.08.2011, 21:30:29 »
Nykäse öljytikku irti koneen käydessä, mahtaa käydä aika huiku? Ei lämpösen koneen kanssa pitäisi olla ongelmia vaikka on harvakin, ja kyllä nää vermeet tuppaa kulumaan pytyistään. Ja jaonkin saa kätevästi sekasin kun näissä koneissa nuo jakomerkit on mitensattuu, omissa on ollu molemmissa jakomerkeistä toisen nokan merkki hampaan "pystyn" reunaosan kohdalla, ja toinen piikin keskellä, kun ne pitäis osua montun pohjalle...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #7 : 02.08.2011, 22:03:43 »
Eli tuon olen testannu et nostanu öljy tikkua koneen käydessä niin ei ainakaan painetta tule sieltä vaikka kieroksiaki antaa ainoa mitä teki niin pikkusen höyryä tuli ku kieroksia anto mut ei painetta.Mites nuo nokkien ajotukset pystys testaan ilman merkkeihin luottamista?Ja voisiko pielessä oleva jako aiheuttaa puristuksien alenemisen?Olen jo oston jälkeen joutunu kerran jaon laittaan merkkien mukaan kohalleen ku nokat oli merkkien mukaan niin kampiakseli ei oli hampaan heitto mutta voisiko tuo vieläki olla pielessä?

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #8 : 03.08.2011, 07:05:18 »
Tuollaista vuotopaikkaa on ettitty joskus pistämällä paineilmaa sylinteriin ja kuuntelemalla minne suhisee, toimii jos venttiili(t) vuotaa muttei väärän ajoituksen tapauksessa jossa venttiilit kyl pitää ja  tässä tapauksessa sylinteritkin pitää painetta jollain tasolla.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #9 : 03.08.2011, 09:54:35 »
Nyt on jako tarkistettu ja näyttäs että pako nokka olisi hampaan jäljessä.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #10 : 06.08.2011, 02:13:39 »
No niin jako kohdillaan ja puristusta löyty puolilämpimällä moottorilla 11.2 baaria noin joka sylinteristä mutta siltikki kylmänä on nykimistä ja tehottomuutta.Lataus jännitteitä mitattu ajovalot päällä nii ei ollu ku 12.8 volttia ja parkit päällä 13.4 ja tuntuis kiihtyvän silloin ok kun on vain parkit päällä.Onko volvot kuinka ranttuja tuosta jännitteestä et voiko tehä nykimistä ynnä muuta?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #11 : 06.08.2011, 18:46:27 »
Kyllä se jännite pitää olla siinä 14.4-14.6 v välissä jolloin auto toimii hyvin tarkista se  laturi ja akun kunto.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #12 : 06.08.2011, 21:28:48 »
Onkos näissä tyyppivikana joku osa laturissa et kuluu ja sitä myöten lataus jännite pienenee?Huolto kirjan mukaan laturi olisi vaihdettu 40 tkm sitten.Minkäs kokonen akku kannattis ostaa autoon?nyt 60 amppeerin varta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #13 : 07.08.2011, 18:27:32 »
Kyllä se laturin kestää sen yli 300tkm hyvin ilmeisesti vaihdettu tosi huono laturi jos 40tkm kohdilla ei enää lataa kunnollaa.Siitä akusta kun ne tehrtaalta tuli oli jopa 55AH  akulla joka kesti minulla sen 9 vuottaa joten kyllä se 60Ah  riittä jos ei ole kovin suuria virrankuluttajia kuten takakontti täynnä  poppivehkeitä. Itsellä on 74 AH Boshin kun halvalla sain ja hyvin se on kestänyt jo 7 vuotta.Paljon autolla on ajettu kun laturi on jo vaihdettu.Kun autossa on Boshin virtavehkeet niitä tyyppivikoja ei ole,vertaan siihen että 240 Volvossa se jännitteensäädin ja hiilet tarvitsi vaihtaa siinä 400tkm korvilla.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #14 : 07.08.2011, 21:20:40 »
Elikkäs mittarissa on noin 244000.Ainaki huoltokirjan mukaan olisi laturi vaihdettu mutta eipä tuota varmmuudella voi sanoa.no täytyy huomenissa ottaa laturi pois ja kattoa mitä on nielly.Mites tuohon käynnistys vaivaan liittyen voiko lämpö antura antaa väärää tietoa eculle vai onko sama antura ku lämpö mittarille?Ei ilmeisesti voi lambda ainakaan aiheuttaa tuota oiretta?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron