Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea

  • 36 Vastauksia
  • 8711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #15 : 08.08.2011, 22:04:49 »
Termostaattikotelossa oleva anturi antaa tietoa tarvitseeko kone rikastusta eli sitä "ryyppyä" käyntiin lähtöön.Jos lämpomittari näyttää oiken niin varmaakin  anturi kunnossa.Kuinka se ilmamassamittari kun se antaa tietoa sisään tulevan ilman lämpötilasta??

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #16 : 09.08.2011, 12:48:29 »
Ei ole ilmamassamittaria uusittu putsattu kylläki mut ei vaikutusta.Vaikuttaako tuo ilmamassamittari startin yhteydessä eli käyttääkö sen tietoa vai meneekö jonkin oletus asetuksen mukaan?sillonko lähtee vaikeasti käymään niin aivanko sais bensaa liikaa ku pölläyttää putkesta mustaa jonku verran tai niinku ei olis seokset kohallaan.Tänään kummasti kävi kyllä tyhjäkäyntiä seilaavasti eli ku tippu tyhjäkäynti niin alko käymään vähän niinku tuputtamalla ja sit ku nousi niin ei käynny tuputtamalla eli seilaa tyhjäkäynti.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 12:53:22 kirjoittanut vellu83 »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #17 : 09.08.2011, 16:52:02 »
Kyllä se ilmamassamittari antaa tietoa siitä ulkolämpötilan arvoista.Onko -30 pakkasta vai +30 astetta lämmintä .Kylmä ilma tekee sen että seoksen täytyy ollaa rikkaampi jolloin kone käynnistyy sekä jaksaa käydä kunnolla kun ulkona on vastaavasti hellesää jolloin se kone pyörii laihemmalla seoksella eli 1 suhde 14.7 jonka säätää lambda anturi.Helposti käy niin että koneepyörii ryyppy päällä vaikkaa sitä hommaa ei tarvittaisi kun tulee antureista väärä tietoa sinne keskusyksikköön .Unohtui sanoa se lämpöanturi kanssa antaa tieto sillee fleftille koska kone on niin kuuma että jäähdytystä tarvitsee eli tuulettimen siivet pyörimään.Tuota oletko putsannut ja tarkistanut se joutokäyntiventtiilin joka säätä että kone käy tasaisesti 850 kierrosta.Lisäilmasuutin taitaa olla virallinen nimi osalle.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 16:57:02 kirjoittanut Nercs »

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #18 : 09.08.2011, 22:10:51 »
Juu on putsattu mutta en ymmärrä et vaikka laittaa sen letkun läjään mikä menee kaasuläpän ohi niin käynti ei muutu miksikään?En ole kerenny vielä saada lataus puolta kuntoon kun piti tulla huohotus puolen osat mutta vain puolet tuli.Wetterillä joku moka tilauksen kanssa kävi.Epäilys että olisi imusarjan alla olevissa letkuissa vuoto ku kuulluu ihme piipaus ääni kylmänä ja katuaa kun moottori lämpenee kun eikös nuo kyseiset letkut mene turbon juureen ja jos vuotaa niin ottaa raakaa ilmaa ohi ilmamassamittarin?.ääni tulee imusarjan seutuvilta.Tarkoitus oli samalla tuo laturi ottaa työn alle ku imusarjan käyttää veke.Ainoa minkä huomasin et ku vikakoodit nollaa niin tyhjäkäynti on noin 1100 ja tuntuis et kaasuunki vastaa paremmin.Meneekö tuo vikakoodien nollauksen jälkeen opettelu modelle?Jos ei kummene nuitten letkujen vaiholla/laturin korjaamisella niin olisiko ilmamassa mittari sökö?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #19 : 11.08.2011, 14:46:48 »
Kyllä sitten ne alipaineletkut vuotaa jos kone tyhjäkäyntiä pyörii sitä 1100 kierrosta itsellä kun ei ole turboa niin en voi kertoa siitä oikeastaan mitään.Wetteriltä tulee ne osat ne antaa kyllä asennuskuvat mukaa että voit asentaa osat oikein

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #20 : 11.08.2011, 17:04:51 »
Niin ja yksi oire kans jäänny mainitsematta et kun autolla yrittää kiihdyttää ripeästi  ja kun painaa kaasua niin ei mitään tapahdu vaikka ahto mittarikin on jo ahtojen puolella oikein laiskasti kiihtyy ja noin parin sekunnin viiveellä yks kaks lähtee vetämään kunnolla. jos nuo oireet olisi keskenään yhteydessä?

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #21 : 11.08.2011, 17:17:35 »
Tuota kone saa bensaa  kun kiihdyttää(suodatin bensaruiskupumppu sekä suuttimet ok joskin noi vähän ajettu peli niin se suodatin kun en muista että oletko vaihtanut sen) ja ne seokset on kunnossa sekä se kipinäpuoli on hyvä kun se turbo on ranttu noista sytytystulpista. Kuinka kone kiertää minnekkä se kierromittari menee ja kiertää iloisesti ja se katti kanssa on auki että pakokaasut pääse vapaasti liikkumaa.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #22 : 11.08.2011, 21:36:38 »
Eli autoon on vaihdettu polttoaine suodatin,virranjakajan kansi sekä pyörijä,johdot ja tulpat.itsekkin miettinyt tuota polttoaine puolta et ei sielä voisi olla pumppu väsynny tai jotain kun tulpat on aika vaalean näköiset.Yrittäny kysellä vähän joka puolelta poltto aine paine mittaria että saisi ajossaki mitata mitä sielä on painetta mutta ei ole löytyny vielä mistään mittaria.minkälainen mittari tuohon hommaan kelpaisi?Ainoa minkä kans huomannu et paikoillaan kierokset nostaa esim. 2000rpm niin jotenki vaikuttas et kävis tuputtamalla ja jonkin ajan päästä kierokset nousee 2500rpm ja et kävisi keveämmin ja välissä ku piettää paikoillaan kiekat tuossa 2500 niin alkaa soutaan 2300-2500 välillä.Miettiny tuota katin tukkeutumista ja pitäis melkein korvata se ja välivaimennin vaikka suoralla putkella jos oireet katoaisi.En ole kokeillu minne asti kiertää mutta 4500 pintaan lähtee ahdot laskeen täyskaasu kiihdytyksessä.En ole vieläkään tehnyt lataus puolelle mitään kun odottelen vieläki puuttuvia osia huohotukseen.jos ne vaikka huomena tulisi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 21:38:47 kirjoittanut vellu83 »

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #23 : 15.08.2011, 15:04:07 »
Elikkä nyt autosta katosi totaalisesti vääntö alakieroksilla.Kävin 200 kilometrin reissun ajamassa niin ei vastaa kaasuun. mäessä pitää pienenpää lykätä silmään.Bensaaki meni polttoaine mittarin mukaan 25 litraa vaikka ajotietokoneen mukaan 8.4 keski kulutus.Voisiko katti olla menny täysin tukkoon ku pako putken päästä tulee tuhisemalla pakokaasut ja tuntuu pakokaasu käteen tosi kuumalta.Alla on bsr:n putki katilta eteenpäin niin tuntuu et ei minkään laisia pako ääniäkään ole eikös tuossa putkistossa pitäs olla paremmat saundit ku vakio putkessa?No täytyy lähteä ostaan putki katin tilalle ja vaihtaa se jos auttas.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #24 : 16.08.2011, 05:53:20 »
Kyllä se jännite pitää olla siinä 14.4-14.6 v välissä jolloin auto toimii hyvin tarkista se  laturi ja akun kunto.

Täytyy kyllä myöntää että itse olen parhaimmillaan saanut omastani 13.9V ulos.
Ja kyllä on uusi 100A laturi ja akku oli silloin vielä täysin kunnossa.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #25 : 16.08.2011, 18:52:17 »
Sehän riippu paljon sitä jännitteensäätimestä mitä jännitettä se pitää .Pääasia alle 15v ja yli 13.3v.Siitä suutintukin päästä mitataan siitä nipasta ne bensapaineet siihen on omamittari kyllä tehty joku mittaa rengaspainemittarilla.Kyllä se kannataa avata liitos ja tarkistaa että tulee ne pakokaasut ulos katista. Jos katti ei ole tukossa niin se lamda varmaakin sitteen kun se nostaa sitä bensakulutusta roimasti jos siinä on vikaa.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #26 : 05.09.2011, 13:00:10 »
No niin katti poistettu ja lämpimänä tuntuis paremmin pelaavan ja lähtee paremmin alakieroksilla vääntämään mutta kylmänä kun lähtee liikenteeseen niin alkanu nykimään aika pahasti.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #27 : 05.09.2011, 23:26:28 »
Nyt on mitattu bensa paineita.Kun virrat väänsi päälle niin paineet nousi 2.5 baariin.auto tyhjäkäynniillä 2.5 baaria sitten ku esim. nostaa käynnin 2000rpm paineet käy hetkellisesti 3 baarissa mutta samantien tippuu 2.4-2.5 baariin eli onko bensa pumppu väsynny vai polttoaine painee säädin kun laittoi paluu linjan letkun läjään niin paineet nousi 5.5-6 baariin?Voiko tuommonen heitto aiheuttaa tehottomuutta ja nykimistä?Jos on polttoaine paineensäädin rikki niin minkälaiset tiivisteet tulee nuille ruiskun suuttimille?normi o-renkaat vai?
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 23:28:25 kirjoittanut vellu83 »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #28 : 07.09.2011, 07:09:22 »
Kun tehdas antaa bensapaineet 3.03 bar jolloin ne polttoainesuuttimet toimiin moiteetta lähtee täten kuumanakin käymään.Tarkistuslista bensapumppu se  paineesäädin, sekä noi polttoainesuuttimet.Tasainen polttoainesumu tulee sinne männä päälle,sanotut kilometrit pitävät paikkansa on tarkistettu sieltä muistista vai kuinka.Kun laitetaan virrat päällee kyllä se bensapumpun pitää laittaa ne painee polttoainelinjaan eihän se muuten käynnisty heti kun hipaisee starttia.Suihkusuuttimille on O-renkaat osta sitten sopivat ja laitta sitten sitä silokonirasvaa(vaseliini) niihin ja ne vaihdetaan aina kun suutinhuoltoa tehdään vaikka näyttäsi kuinka hyviltä.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 10:54:59 kirjoittanut Nercs »

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 2.0 -95 käynnistyminen lämpimänä vaikea
« Vastaus #29 : 07.09.2011, 12:29:18 »
Voiko viallinen lambda sotkea polttoaine kartat?Eli opetteleeko volvon ecu arvot antura tietojen mukaan ja käyttää esim.niitä arvoja seuraavassa kylmä käynnistyksessä?Kun auto muuten nyt pelaa lämpimänä en tiiä kyllä toimiiko oikein mutta katin poiston jälkeen meno parani.Eli auto esim. aamun eka startin jälkeen tuntuis kiihytyksessä käyvän laihalla ku nykii aikalailla mutta jonku matkaa ku pääsee niin katoaa oireet.

 

KL-varaosat  Race.fi