KL-varaosat  Race.fi

läppärungot vai plenum yhdellä läpällä ahdetussa koneessa yleensä

  • 4 Vastauksia
  • 2568 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
en pikasesti haulla tämmöstä topikkia löytäny. joten tässä.
mielipiteitä puolesta ja vastaan.
herkkyyttä, alaväännön maksimointia, maksimitehoa...  kumpi parempi?

onko läppärungot vain kireiden vapareiden juttu?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2016, 23:00:21 kirjoittanut ravolta »
ram 12v cummins manual 4x4
940 gl
240 turbo

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Yhtälailla tarvitsee läppärungoille plenumin ahtokäytössä. Ei muuta tilannetta sen suhteen mihinkään. Ja kaasu pohjassa ajaessa ilma ei tiedä mitään läppien määrästä, vaikka ois suora putki. En usko läppärungoista olevan ainakaan merkittävää hyötyä, mutta ns. mitattua dataa ei ole tiedossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Voisi olettaa että läppärungoista saatava heräämishyöty hukkuu turbokoneessa turboviiveeseen.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
joskus eksyin jollekkin bemari foorumille ja siellä taidettiin mainita, että ehkä jossain vaihtamis-tilanteissa voisi olla etua ja samaan hengenvetoon joku totesi omilla kokemuksilla alipainealueen karttojen säätämisen olevan hyvin hankalaa läpillä, tietysti myös MAP-anturille joutuu vetämään enemmän letkuja yms. eli saavutettuun hyötyyn nähden rutkasti työläämpi kuin yksiläppäinen järjestelmä.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Erillisläpillä oleva turbokone on aika paljon työläämpi säätää kuin yhdellä läpällä. Yleensä noihin tehdää alpha-n + map hybridikartta ja molemmat kartat vaikuttavat toisiinsa. Täyskaasulla ei saavuta mitään etua yhteen läppään verrattuna. Osakaasualueella voi jotain teoreettista hyötyä olla. Ainakin omasta mielestäni haitat erillisläpistä ahdinkoneessa on aika paljon isommat kuin hyödyt.

 

KL-varaosat  Race.fi