Jassoo, laitetaas väliupdate, vaikkei mitään mullistavaa o tapahtunu vieläkään.
Jokatapauksessa, sain kuitenkin aikaseks uuden anturitelineen VR:lle, eka versio ei oikeen ollu toimiva ja hieman ahtaampi kun oli toisella puolella laturin kanssa:

Lohkon päätyyn sitte joutavasta jakajasta tulppauslevy, kun kerran marmoritiskillä ei löytäny alkuperästä levyä siihen.
Asiaa ei kyllä varmaan auttanu sekään, että en tienny tarkalleen itekkään, että mistä mallista sellanen löytyy, mut ei ainakaan 240. >.>
Eihän toi mikään erityisen kaunis ole, onneks jää piiloon koneen taa. Pitää viiä vaan hitsautettavaks toi rööri umpeen keskellä.

Pitäs alkaa tekemään jotain tolle kardaanillekkin vähitellen. Se ois siis lyhennetty jo sopivan mittaseksi, mut silti asiaa kismittää suunnattomasti, että se on kaks-osanen. Jotenkin kammoksun ihan yli kaiken noita kaks-osasia kardaaneja, missä on toi laakeri keskellä. Muutenkaan toi volvon keppi ei järin kestävältä vaikuta, melkeen ku joku hammastikku. Vastenmielisiä tekeleitä. The horror.....horror...

Miettiny vaihtoehtoratkasuja ja paras ois varmaan laittaa tojotan R laatikko, mut se kytkinkopan teko ei hirveesti kiinnostais, eikä taida valmiita saada täältäpäin maailmaa mistään? Dellowsilla ilmesesti olis, mut ei kyl kiinnosta maksaa lähes 1K€ pelkästä kytkinkopastakaan, jos nyt edes lähettäisivät australiasta tänne.
Jotenka sitte halvempi vaihtoehto ois muokata tota volvon kartaania hieman erilaiseksi, et kadottas ton keskilaakerin huitsin helvettiin ja laittas sen jouston etupäähän, niikun näkyis oleven jossain triumph TR? kartaaneissa:


M45/47 laatikoitten laippa ei vaan taida käydä M90? Pitäs siis tehä sekin uusiks myös.


Ois tollane lähes käyttämätön voorttin kardaani missä volvon takalaippa, lienis kestävämpi vaihtoehto, jos siitä teurastais etupään pois ja naittas siihen volvon ton spooriosan. Tuhoontuomittu idea?


Loppukevennykseksi vielä, miten sain käännytettyä lähes henkeen ja vereen tojota kaverin muuttamaan suunnitelmia ja laittamaan ehtaa malmia pellin alle:

