Pistetäämpä tosta omasta autosta joku stoori tänne. Elikkä bensa V70 2.4T -00 alkoi kyllästyttämään ja diisseliä alkoi tehdä mieli. Soitto kaverille joka tuo saksasta autoja suomeen että etsii D5:sen hyvillä varusteilla. Eipä siinä montaa viikkoa mennyt kun kaveri lähetti kuvia ja kysyi kelpaisiko tämä --->


Auto hyväksyttiin ja parin päivän päästä auto kohti suomea. Auton sain itselleni 11.1.16 ja oli juuri niin hyvä/huono kuin kuvat kertoivat.
Infoa autosta:Volvo V70 D5 vm.2007 manuaali 6-vaihteinen
ostohetkellä mittarissa 194tkm
Varusteina:- Volvon oma RTI-navigointi ( toimii ja nyt on jo suomen kattava kartta )
- Volvo oma lisälämppäri joka sekin toimii

- Volvon oma puhelinvarustus (toimii myös)
- four-c alusta (confort ja sport säädöillä)
- tumma puolinahkaverhoilu
- automaatti-ilmastointi
- aktiiviset xenon ajovalot
Huoltoja mitä autoon on tehty ja varaosia:- öljyt ja kaikki suodattimet heti seuraavana päivä kun auton sain
- akku vaihdettu toisena omistus päivänä (on meinaan pirun raskas työntää yksin tollanen farkku käymään )
- termostaattikotelo
- jakopään hilppeet (oli orkkis osat paikallaan kun huollossa tutkittiin)
- ilmastoinnin kenno
- abs-anturin kehä
- uusi tuulilasi
- uudet pyyhkimensulat eteen ja taakse
- roiskeläpät eteen
- hiukkassuodattimen regenerointi
- saksan kieli vaihdettu suomeen
- vetoakselin pultit vaihdettu XC90 mallisiin
- öljyjä vaihdettu 10tkm välein
Eipä siinä kauan mennyt kun alkoi maasturimainen meno ottamaan päähän ja alustaa miettimään. Alustan kanssa oli pohdintaa johtuen 4c iskareista mutta päädyin pitämään ne ja vaihtamaan vaan jouset. Kaverilla sattui olemaan G&M vanhat hieman muokatut jouset eli niistä tehtiin kaupat ja mahdollisimman pian alle. Alla kuvaa miten jousien vaihto vaikutti!

Vanhasta autosta jäi tupakkimuovit talteen niin olihan ne pakko tähän lätkästä kiinni. Sisustaan tuli vaihdettua ledi jokaisen normi tuikun tilalle.
Talvi mentiin näillä muutoksilla kevään koittaessa vanhasta autosta jääneet 18" vanteet alle ja lisää kovaa ajoa. --->
Auton tehottomuus alkoi tympimään ja ateholta rican softaa tilaamaan---> Engine Tuning - RICA Sports Tune
Specifications Max Power Max Torque
Standard 185 hp @ 4000 rpm 400 Nm @ 2000 rpm
Sports Tune 253 hp @ 4400 rpm 548 Nm @ 2265 rpm
aika kivasti muuttui ajettavuus kytkin alkaa vähän itsestään ilmoittelemaan jos oikein kunnolla kenkää antaa!
Edestä alatukivarsien puslat aivan loppu joten tilalle laitettiin powerflexiä --->


Kattokaiteet tuli jossain vaiheessa tilattua kun löytyi "metalliset" ja sopivan hintaiset kotimaisesta purkamosta --->

Peileihin tuli ostettua vpartsilta kromiset kuoret ei raaskinut alkuperäisiä ostaa volvolta kun maksaa hunajaa.


Vanhat vanteet alkoi tympäsemään niin oli pakko etsiä uudet viikkojen etsinnän ja pohdinnan jälkeen vanteet löytyivät kaverilta. Eli tälläset kuin Monaco Tunnel 8,5x19" 5x108 et45 keskireikäähän noista joutui sorvaamaan isommaksi että saatiin alle --->

Kesällä alkoi tympimään kun autosta puuttui classicin listat puskureista ja takaa spoileri joten metsästys käyntiin. Osia tilattiin ruotsista josta löytyi taakse listat ja spoileri. Kaverilta löytyi eteen listat ja oli hänellä myös volvon puinen ratti ja itse muokattu etuspoileri. Vpartsilta tuli samaan aikaan tilattua uusi maski ja luomet eteen. Kun kaikki listat,spoilerit ja luomet oli kasassa niin kohti maalaria ja parin viikon jälkeen osat takaisin ja äkkiä asentamaan.
Kaikki osat asennettuna ja kyllä näyttää hyvältä ainakin omasta mielestäni!

Tässä vielä muutos ennen ja jälkeen!