Proturbo  Autodiagnoosi

960 kompura pitää ääntä

  • 22 Vastauksia
  • 6409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #15 : 27.07.2016, 00:21:32 »
En ole mallista varma mutta samannäköiset kolme reikää kytkimen päässä on kuin tuossa Sandenissa
vaikka kytkin on erilainen. Yritin tänään saada keskipulttia irti mutten uskaltanut kiilata levyä kiinni jottei
se pyörisi. Pitää laittaa jokin vipu stoppariksi . Jotta hihnapyörä ja laakeri irtoaisi, pitää kaiketi irrottaa
lukitusrengas ja sitten joko kingota irti tai käyttää ulosvedintä, jos vaan mahtuu.

Ostin palautusoikeudella laakerin 35 x 55 x 20 mm, joka netin mukaan olisi tuon laakeri. Katsotaan sitten.


Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #16 : 27.07.2016, 19:11:31 »
Miten v***ssa olette saaneet sen kerpeleen keskipultin irti? Yritin piippuavaimella ynnä
jatkovarrella ja ruuvarilla kytkinlevyä vastaan pitämällä mutta se levy vaan ei pysy riittävän
hyvin paikallaan. Eli miten olette estäneet sen kytkinlevyn eli kompukan akselin pyörimästä?
Kestäisivätköhän ne ulosvetoruuvit, jos niitä vastaan pistäisi ruuvarin? Ovat vaan aika ohuita.

« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 00:36:03 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8038
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #17 : 27.07.2016, 19:45:50 »
Joskus lähtee kun pitää kädellä tarpeeksi tiukasti ja nitkauttaa auki. Isoilla siirtopihdeillä voi saada sopivasti otteen avausta varten. Etuvedoissa pystyy tukemaan koria vasten ruuvarilla tai rengasraudalla ja takavedossahan se ei onnistu.

Ulosvetoa varten käytetään M5 ruuveja, voihan ne justiinsa kestää sen väännön mitä tuo tarvitsee. Ei ruuvin vääntyminen heti pilaa kierrettä reiästä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #18 : 27.07.2016, 19:55:24 »
Tää kun on takavetomalli niin ei oikein ole hyvää tukipaikkaa lähellä.

Näyttää olevan tuollaisia työkaluja joten ainakin kolmella kestää.
Löytyisköhän jostain ruuvien välimitta niin voisi tehdä tuollaisen?
Saisihan ne kyllä helposti mitattuakin, ei sen puoleen.


Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

s73

  • Vieras
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #19 : 27.07.2016, 20:16:33 »
Miten v***ssa olette saaneet sen kerpeleen keskipultin irti? Yritin piippuavaimella ynnä
jatkovarrella ja ruuvarilla kytkinlevyä vastaan pitämällä mutta se levy vaan ei pysy riittävän
hyvin paikallaan. Eli miten olette estäneet sen kytkinlevyn eli kompukan akselin pyörimästä?
Kestäisivätköhän ne ulosvetoruuvit, jos niitä vastaan pistäisi ruuvarin? Ovat vaan aika ohuita.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mihin päin käänsit pulttia? ???
Kierteen kätisyys tuli ekana mielee.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #20 : 27.07.2016, 20:48:53 »
Löysin tuollaisen hakasavaimen (vai mikä se nyt onkaan?) työkaluistani ja sillä
aukesi tosi kätsysti. Huomattavasti helpommin  kuin olin  odottanut. 5 mm
pulteilla irtosi sitten kytkinlevy. Koska kiereteissä on 20 vuoden töhnät, oli
kierteille saaminen hieman  työlästä. Kannattaa ruiskauttaa öljyä reikiin.

Miksen saa ladattua kuvia tänne foorumille? Näyttää, että olisi onnistunut muttei
vaan näy. Pitää laittaa omalle kotisivulle ja linkata sinne.

« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 00:34:27 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #21 : 27.07.2016, 20:53:36 »
Mihin päin käänsit pulttia? ???
Kierteen kätisyys tuli ekana mielee.

Hehe. Voisihan sitä noinkin käydä, etenkin kun on pyörivistä jutuista kyse.
Mutta päättelin kompuran pyörimissuunnasta, että tavallinen pultti siellä on.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 kompura pitää ääntä
« Vastaus #22 : 27.07.2016, 21:21:24 »
Niitä 5mm pultteja joutuu kiertämään melkoisesti, joten jos tekisin tämän uudelleen, käyttäisin
luultavasti akkuruuvaria ja tätä kulmalisälaitetta sekä 6mm kiinniikkeellä varustettua 8mm holkkia.


Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo