Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S90 -98 ohjaustehostimen pumpun purku, miten hihnapyörän saa irti?

  • 3 Vastauksia
  • 705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ylva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Onko tietoa miten ko pumppu puretaan oikeaoppisesti?
Hihnapyörän sisällä oleva kuusiokolo ei hievahdakaan...pumppu sökö, auto seisoo
Tänään tuli englannista uusi pumppu, hihna pyörä6mm liian takana, pumppua ei saa asennettua paikalleen. Tietääkö kukaan miten hihnapyörä on kiinnitetty akselille? kierteessä?, prässätty?, miten sen saa irti/ oikealla paikalleen?
« Viimeksi muokattu: 27.07.2016, 16:55:06 kirjoittanut Ylva »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Hihnapyörä on tietääkseni lämpösovitteella eli aika tiukka krymppi. Olet tainnut saada vanhempaan malliin tai 850:een tarkoitetun pumpun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ylva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Pumppu on muuten täysin identtinen alkuperäisen kanssa, mutta pyörä tosiaan liian syvällä. Aikani tappelin tuon kanssa. Se on tosiaan prässi liitos ja tiukka. Moponetistä ei löytynyt valmista, oikeaa työkalua ulosvetoon koska veto tulee tehdä hihnapyörän keskinavan olakkeesta. Normi ulosvetäjät ei mahdu tuohon.
Jos joku joutuu vastaavaan taistoon niin raidetangonpään ulosveto työkalun (6,90) pohjaa ohentamalla ja hahloa suurentamalla siitä saa tehtyä tähän sopivan ulosvetäjän. Mutta voimaa saa käyttää....
Nyt pumppu on kiinni ja toimii, jotenkin. Järjestelmään  taisi jäädä ilmaa koska vaahdottaa nestettä eikä ihan "narisematta" vielä toimi.

Toimitus englannista suomeen oli aika suoritus, 29 tuntia.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2016, 08:56:43 kirjoittanut Ylva »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Kääntele rauhallisesti rattia laidasta laitaan ja pidä hetki laidassa. Lähtee ilmat :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Elekma  Autoracing