Futurez  Kulkukoira

S80 -98 T6 lämpöongelma sammuttamisen jälkeen?

  • 1 Vastauksia
  • 1234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belfu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Moi,
Elikkä tämmönen S80 T6 mallia -98 alla. Nyt lämpimämmillä keleillä keleillä huomasin kun parkkiin ajoin ja löin auton sammuksiin, että apukuskin puolelta kuuluu outoa "roplatusta". Konepelti auki ja paisarihan se äänteli. Vaikutti siltä, että nesteet ikään kuin kiehahtaisi ja sitten rauhoittuisi ja hetken päästä uudestaan. Varoventtiilin kohdilta valui pieni vana nestettä, oletan siis, että päästää siitä paineet pihalle ja rauhoittuu hetkeksi, kunnes kerää lisää. Flekti ei pyörinyt.
Kun löi auton käyntiin uusiksi, lämpömittari oli edelleen kohdillaan keskellä,ja paisarikin rauhottui. Mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Jokin katastrofaalinen vika? Vai onko tämä normaalia kun hukkalämpöä vain on niin paljo, ja pitäisi aina istua minuuttitolkulla parkissa ennen kuin uskaltaa koneen sammuttaa?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8114
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S80 -98 T6 lämpöongelma sammuttamisen jälkeen?
« Vastaus #1 : 03.08.2016, 01:11:25 »
Saattaa toinen turbo tai molemmat aiheuttaa veden kiehumisen. Sen saa testattua poistamalla vesikierto käytöstä turboilta ensin yksi kerrallaan. Jos ei ole vaikutusta niin sen jälkeen molemmat. Jos niistä aiheutuu, niin korjaus on joko jättää turbon vesikierto pois käytöstä kokonaan tai vaihto ehjään. Ei sinällänsä mikään poikkeuksellinen vika esim. takavetoturboissa tai vitoskoneissakaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Carcom Oy  Elekma