Jotkut ovat lukeneetkin minun ja kaverini 965:n koneremontin vastustamisesta. Lyhyesti tinakoneen kansiremontin jälkeen koneesta kuuluu älytön kilkatus kun lämpenee. Ajattelin että olin kiireessä liimannut kanavia umpeen. Eilen käytin yläkannen auki, kaivoin liimat pois (oli hitusen liikaa), tyhjensin nostajat ruuvipenkissä ja kasasin. Kilkatus jatkui ja pakko oli todeta että alakerrassa vian on oltava.
Mutta tänään yksi kokeneempi henkilö kävi kuuntelemassa että nostaja siellä on rikki. Olisiko noin?
Miten rikkinäisen nostajan tunnistaa? Ensimmäisellä kerralla 2 nostajaa jäi pohjaan tyhjennyksessä. Muut joustivat tyhjänä hyvin sormien välissä ja vaihdoin ne. Eilen oli 3 lisää joista mäntä jäi pohjaan ja vaihdoin ne. (tämäkin jännä miten ne yhtäkkiä hajosi)
Kuitenkin olen lähemmäs sata nostajaa moottorikoneistamossa samalla tavalla tyhjentänyt ja todennut rikkinäiset?
