Oman V70:n Sensus-järjestelmä on nyt tehnyt kaksi kertaa vuoden sisällä samanlaisen bugin:
Olen molemmilla kerroilla ajanut autolla, sammuttanut ja lukinnut sen normaalisti.
Molemmilla kerroilla on ollut samankaltaisuutta myös siinä, että olen ollut reilut 5 minuuttia poissa, tullut autolle ja lähtenyt ajamaan sillä.
Ongelma siis on, että tämän jälkeen autoa käynnistäessä radio ei herää normaalitilaan, ja tämän bugin aikana en saa auton kaiuttimista kuulumaan mitään ääntä. En radiosta, en muistitikulta, enkä saa puhelinta kytkettyä.
En siis saa radiota tai median toistoa edes päälle. Näytössä näkyy vain tuollainen näkymä:

Saan kyllä ratin rullasta selailtua noita vasemmalla olevia kuvakkeita, ja saan valittua ne, mutta esim. tuossa näkymässä FM1:den päälle meneminen ja siitä painaminen ei vaikuta mihinkään.
Pelkkä virtojen katkaisu ja uudelleenkytkentä ei auta tähän. Molemmilla kerroilla olen saanut järjestelmän henkiin vain katkaisemalla virrat, laittamalla auton lukkoon ja odottamalla ehkä 10-15 min kunnes olen mennyt sinne uudestaan sisälle ja kytkenyt virrat.
Voiko tässä olla kyse siitä, että auto ei jostain syystä saa, "median tietokonetta" ajettua alas oikealla tavalla, ja se jää johonkin välitilaan? Onko muilla ollut vastaavaa?