Futurez  Kulkukoira

V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo

  • 16 Vastauksia
  • 6475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Moro viisaammat. Autossani syttyi tuo moottorin logolla varustettu merkkivalo. Piuhan nokassa ilmoitteli kaasuläppäkotelon olevan viallinen. Ongelmia ei kuitenkaan ole, eikä auto kulje nykimällä eikä pudota kierroksia. Puhdistin ko. härpäkkeen huolellisesti ja käytin akun kenkiä irti ja valo sammui mutta syttyi uudelleen. Mikä tässä oikein mättää/maksaa? Onko siltikin tonnin remppa odotettavissa. Kiitos kun vaivauduit vastailemaan.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #1 : 03.08.2011, 20:28:45 »
Mullakin joskus ilmoitti,, että olis viallinen kaasuläppäkotelo. Mutta oikeesti oli cooleri jäässä.
No sun tapauksessa tuo ei tule kuitenkaan kyseeseen, mutta voi se antaa tuon vikakoodin jostain muustakin syystä.

Paljonkos tuolla on ajettu?
Järjestään näistä nuo magneetti marengit vaan tuntuvan ajan kanssa menevän.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #2 : 04.08.2011, 10:56:12 »
Reilu 260 tuhatta on Volvo mennyt. Sitä mä just että voiskohan tosiaan johtua jostain muusta tuo?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #3 : 04.08.2011, 11:15:20 »
Omaani oli vaihdettu läppäkotelo jo jossain 170tkm tienoilla.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #4 : 04.08.2011, 17:57:22 »
Mulla näyttää olevan edelleen tuo magneetti marelli paikoillaan...Ilmeisesti eri merkkiseen härpäkkeeseen vaihtuu sitten kun aika on? Tietäs vain mistä alkaa tutkimaan kun vika ei todellakaan ole tuossa osassa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #5 : 04.08.2011, 22:27:53 »
Mulla näyttää olevan edelleen tuo magneetti marelli paikoillaan...Ilmeisesti eri merkkiseen härpäkkeeseen vaihtuu sitten kun aika on? Tietäs vain mistä alkaa tutkimaan kun vika ei todellakaan ole tuossa osassa.

Marelleja ne on uudetkin, autojen tuotannossa vuonna 2003 ai 4 on alettu käyttämään bosch:n koteloa, mutta ne ei ole keskenään yhteensopivia.

Onko mitään täsmällistä vikakoodilistaa, niistä on aina helpompi lähteä arpomaan, kuin epämääräisestä "kaasuläppä viallinen -vikakoodista" (jollaista ei edes ole olemassa  ;)   siis tuollaista vikakoodia)

Poissa ande2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #6 : 05.08.2011, 08:26:25 »
Oiskohan kuitenkin lambda rikki? Lienee kaikkein yleisin syy kun toi moottorivikavalo palaa. Kilometritkin sopisi hyvin.

Poissa boogieman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #7 : 05.08.2011, 14:36:35 »
Moro viisaammat. Autossani syttyi tuo moottorin logolla varustettu merkkivalo. Piuhan nokassa ilmoitteli kaasuläppäkotelon olevan viallinen. Ongelmia ei kuitenkaan ole, eikä auto kulje nykimällä eikä pudota kierroksia. Puhdistin ko. härpäkkeen huolellisesti ja käytin akun kenkiä irti ja valo sammui mutta syttyi uudelleen. Mikä tässä oikein mättää/maksaa? Onko siltikin tonnin remppa odotettavissa. Kiitos kun vaivauduit vastailemaan.

ETM:n vaihto ei ole tonnin remppa.
Uusi kaasuläppäkotelo FRF Volvolta Englannista 516 € (sis. ETM:n ja imusarjan välisen tiivisteen)
Ohjelmointi merkkiliikkeessä n. 90 €
Asennus itse 0 eur.
----
yht. n. 606 €.

Vikakoodit ovat useimmiten vain suuntaa-antavia, joten varsinainen syypää voi löytyä muualtakin. Noilla kilometreillä tosin alkuperäinen kotelo lienee jo tiensä päässä, mikäli siinä alkuperäinen edes on enää paikoillaan.
Volvo V70 2.4D '03 aut.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #8 : 05.08.2011, 20:02:41 »
Kiitoksia kaikille tuhannesti vastauksista. Näillä päästään ns. nollatilanteesta etiäpäin. Taidan käyttää autoa uudelleen "piuhan päässä" ja alkaa pähkäilemään noita teidän ehdottamia juttuja.

Poissa MaLa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #9 : 19.08.2011, 23:46:57 »
Ehkä ongelma on jo ratkaistu, mut mun arpa kallistuu kans lambdaan.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #10 : 20.08.2011, 16:12:41 »
Ei ole ratkennut kun en ole autoa ehtinyt töiden takia huoltoon viemään enkä edes paljon ajelemaan. Tänään kumminki kävin ajelee ja huomasin että moottorijarrutuksessa meinaa pysähtyä kuin seinään, niinkuin painaisi jarrua. Samalla moottori tuntuu "täristävän" Minkähän hintainen lienee mun autoon tuo lambda? Hintahaarukka näkyy olevan 70-250 euron väliin...

Poissa ande2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #11 : 22.08.2011, 16:18:53 »
Osa ja asennus sinisellä oli noin 250€ kuukausi sitten. Tosta asennuksen osuus pari kymppiä.

Poissa Hondaholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #12 : 22.08.2011, 17:40:11 »
Kiitoksia.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #13 : 25.08.2011, 10:09:44 »
Tuota eikös se vikakoodi ilmoittanut kaasulappä viasta ja nuo oireet tuli sitten eli kierrokset laskee jarruttaessa varmaakin sinne 500 pintaan.Pakokaasutesti kertoo sen auton lambdan kunnon ja maksaa tuossa korjaamolla 15€
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011, 10:40:30 kirjoittanut Nercs »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2.5 20V vm 00 moottorimerkkivalo ja kaasuläppäkotelo
« Vastaus #14 : 25.08.2011, 18:56:40 »
Tuota eikös se vikakoodi ilmoittanut kaasulappä viasta ja nuo oireet tuli sitten eli kierrokset laskee jarruttaessa varmaakin sinne 500 pintaan.Pakokaasutesti kertoo sen auton lambdan kunnon ja maksaa tuossa korjaamolla 15€

Miten sen lambdan kunnon siitä näkee?

 

KL-varaosat  Race.fi