Elekma  Autoracing

ei aina käynnisty C70 T5.

  • 22 Vastauksia
  • 6470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
ei aina käynnisty C70 T5.
« : 13.08.2016, 20:21:59 »
Elikkäs, missä voisi vielä olla vikaa kun osiakin on vaihdettu aika tavalla.
Tulpat, niiden johdot, virranjakajan kansi+pyörijä, kampiakselin tunnistin, Ecu, virtalukonpohja, vaihdelaatikon PNP-kytkin.

Jokaisen osan vaihdon jälkeen oireet on lieventyneet, mutta ei poistuneet.
kun lähtee käyntiin niin välillä kröhien ja välillä aivan kuin mitään vikaa ei olisi.
Vikakoodeja ei ole.

Aamun eka käynnistys yritys on aivan kuin ei olisi kipinää ollenkaan, toisella kertaa jo lähteekin käyntiin.
Suurin ongelma on kun on ajanut just moottorin lämpimäksi ja koitat uudestaan niin voit koittaa jopa yli 10-kertaa että lähtisi käyntiin.
Esim: kun viet lapsen hoitoon ja sen jälkeen olet lähtemässä töihin, niin ei tahdo lähteä..

Alkujaan auto on jopa pätkinyt ajossa jota nyt ei enään ole ilmentynyt (poistui kun vaihtoin tulpat, johdot ja virranjakajan), mutta toi käynnistyminen vielä häiritsee.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 22:38:11 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #1 : 14.08.2016, 11:44:55 »
Back to basics.. Puola+ pääteaste tai nokan tunnistin.
Jopa main relay eli se suutinrele.

Sinulla siis vaijerikaasullinen kone, vm-98, releen sijainti sama kuin 850.


Ai niin, C-70. Taitaa kuitenkin olla tuo rele 15 konehuoneessa. Tuo edellinen sijainti pätee vain 850 malleihin -97 asti. -97 meni sähköt uusiksi vaikka oli vielä vanhan generaation kone.




« Viimeksi muokattu: 14.08.2016, 11:58:56 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #2 : 14.08.2016, 13:25:38 »
Mulla oli sytytyspuola yhdessä vaiheessa vetelemässä viimeisiään ja usein sai arpoa että lähteekö vai ei. Sytytysosia uusittiin aika reilulla kädellä, ongelman kuitenkin poistuessa vasta uudella puolalla.

Nokan asentotunnistin on kans kokeilunarvoinen asia.

Toki nämä yllä jo mainittiin, mutta halusin silti tuoda julki, koska omakohtaistakin kokemusta on. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #3 : 14.08.2016, 14:18:46 »
no tossa kun mainittiin niin muistin että tämä suutinrele on vaihdettu kans.
Eli ei jää kuin nokka-akselintunnistin ja puola.

Tää on vielä se vaijerikone, joten sama kuin 850.

Löytyiskö joltain niitä vastusarvoja siihen puolaan?
Veikkaisin ainakin sitä, kun vikakoodeja ei ole.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2016, 14:26:52 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #5 : 15.08.2016, 20:23:43 »
Mittasin noi arvot niin ainut mikä tuli erityisesti vastaan on vitos kohta. Vastusarvo oli 27.7-29.5 ohm. Mitäs sitä nyt sit tekis...
Jännite eroa kun mittailin muissa kohdissa niin oli 0.07-0.1V eroa akun jännitteeseen.
Puolan arvot oli täydelliset.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2016, 20:52:21 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #6 : 15.08.2016, 21:21:11 »
Lisäksi pakokaasujen hajusta päätellen kone käy rikkaalla...
Voisko olla lamda jotenkin sökö vaikka vikakoodia ei anna? vai tulisiko jollenkkin jotain nyt mieleen mikä tän vois aiheuttaa?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #7 : 15.08.2016, 23:29:19 »
Bensapumpun rele vaihtoon.
Ei tosin vaikuta tuohon rikkaalla käyntiin, mutta käynnistyvyyteen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #8 : 16.08.2016, 00:06:00 »
Bensapumpun rele vaihtoon.
Ei tosin vaikuta tuohon rikkaalla käyntiin, mutta käynnistyvyyteen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 Kokeilin, ei vaikutusta. Pitäiskö pumppu ja suodatin vaihtaa? Nekin löytyy tosta hyllyltä uutena...
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #9 : 16.08.2016, 10:32:51 »
Vaihda ainakin se suodatin jos aikaa on kulunut tarpeeksi viime vaihdosta, ei se kyllä rikkaalla käymistä ratkaise, eikä se pumppukaan...

Niin ja yleensä kun kaikki on käyty läpi niin vika olikin jälleen siinä nokan asentotunnistimessa...

Ps. Esim. -97 valmistetussa 70 mallissa joka on jo ns -98 mallia niin on jo eri sähköt kuin 850. Esim moottorinohjaus on eri, on kaksi lambdaa ja löytyy nuo releet siitä jarrutehostimen läheltä.
850 muuttui 70 malliksi kesällä -97.
Jos sinulla on vielä "wanhoilla" sähköillä niin täytyy kyllä olla ihan ensimmäisiä c-70 autoja.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 10:40:59 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #10 : 16.08.2016, 15:54:29 »
Ps. Esim. -97 valmistetussa 70 mallissa joka on jo ns -98 mallia niin on jo eri sähköt kuin 850. Esim moottorinohjaus on eri, on kaksi lambdaa ja löytyy nuo releet siitä jarrutehostimen läheltä.
850 muuttui 70 malliksi kesällä -97.
Jos sinulla on vielä "wanhoilla" sähköillä niin täytyy kyllä olla ihan ensimmäisiä c-70 autoja.

Mistä nämä tiedot tulee? 850- ja X70-sarjalaisissa on molemmissa ollut Motronic 4.4 moottorinohjausta ja X70-sarjalaisia on yhdelläkin lambdalla.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6650
  • Global alligator
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #11 : 16.08.2016, 16:03:51 »
Mistä nämä tiedot tulee? 850- ja X70-sarjalaisissa on molemmissa ollut Motronic 4.4 moottorinohjausta ja X70-sarjalaisia on yhdelläkin lambdalla.
On kyllä mutta tietääkseni vain -97 malleissa, lähellä mallimuutosta.

Tiedot tulee ihan omasta takaraivosta, useamman auton kokemuksella. :)

Vai onkos joku nähnyt esim. -95 Motronic 4.4:llä?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 16:05:28 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #12 : 16.08.2016, 16:25:10 »
Lambda ei heti startissa taida tehdä muuta kuin lämmetä...
Entäs ilmamassamittari? Kun seuraavan kerran ei lähde käyntiin, niin ota ilmamassamittarista johto irti ja koita uudelleen. Ja taitaa siihenkin löytyä mittausohjeet jostain. Toki sen voi ottaa irti ja putsata vaikka CRC:n sensor cleanerillä, mutta taitaa nuo putsaukset olla melko turhaa hommaa.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #13 : 16.08.2016, 18:17:13 »
Mittasin noi arvot niin ainut mikä tuli erityisesti vastaan on vitos kohta. Vastusarvo oli 27.7-29.5 ohm. Mitäs sitä nyt sit tekis...

Tämä kannattais varmaan tutkia tarkemmin jos puola ei maadoitu kunnolla. Sikäli jos tuon mittausarvon pitäisi 0 - 0,2 olla. Maadoituspisteen ja ko. piuhan tarkistus. Tiedä vaikka kävis rikkaalla sen takia?

On kyllä mutta tietääkseni vain -97 malleissa, lähellä mallimuutosta.

Tiedot tulee ihan omasta takaraivosta, useamman auton kokemuksella. :)

Vai onkos joku nähnyt esim. -95 Motronic 4.4:llä?

On se silti väärin sanoa että 850- ja X70-malleissa on eri moottorinohjaus, kun asia ei niin kaikissa tapauksissa ole. Puhuit aiemmin mallisarjoista yleisesti, turha se on tässä vaiheessa enää tarkentaa vuosimalleihin.. Leukaa rintaan vaan ja käsi ylös virheen merkiksi  ;)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: ei aina käynnisty C70 T5.
« Vastaus #14 : 16.08.2016, 18:39:28 »
Miten tyhjäkäyntimoottori?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Samppasport  Futurez