Oma näkemys tähän on että 1400€ ei riitä edes pelkkään moottoriin tai pelkän korin rakentamiseen, puhumattakaan molemmista.
Nokka pyörä kannattaa teettää jollain sorvarilla tulee paljon halvemmaks kun ostaa tehastekonen, nokka-akselin saa 100-150€ hyvän. Oliko teillä tarkotus siirtää paloseinää ja kuskin paikkaa taaemmas?
1400 rahalla tekee kaksikin autoa jos haluaa. Koriin ei saa menemään tonnia jos ei aivan läpilahosta rupea tekemään tai ei osta usean satasen aihiota.
Itse aloitin harrastamisen 500 euron vakiolla Pösöllä ja silläkin ehti kyläkisoissa

Nyt on alla samanlainen mutta konetta on jopa viritetty, meinaa vaan olla jo liikaa voimaa kun ei enää tahdo pysyä lapasessa

Vinokone ei tarvitse säädettävää nokkapyörää, tappi nokasta kuikkaan niin saa säädettyä vaikka 360 astetta, pyörä pysyy paikoillaan hyvin kiinni ilman sitä tappiakin. Peltipakosarjaa ei tarvitse perusvirikoneessa, vakio valusarja piisaa 160-170 heppaan asti. Kannesta siivu pois niin saa ruttua lisää ja siistii kanavat, keventää vauhtipyörän, kiukkuisempi nokka ja jäykemmät venajouset niin on ihan kiva kyläkisamoottori pellin alla. Sähköruiskun saa pelaamaan virikoneessa. Mulla on nyt tekeillä pitkäiskunen vinokone ja sen kanssa tulee menemään tonni rikki, vaikka halvalla yrittää tehdä.
Onhan tuommoisilla f matukoilla ajeltu palkintojakin, kuulemani mukaan koneen tiivisteet on arvokkaita (en tosin tiedä, että mihin koneeseen).
Mulla vois olla myynissä ajamaton kaaritettu 244:n koppa, katsastuskortti on. Toinen oviputki puuttuu, takapyörän koteloihin pitäs hitsata paikat ja perä on irrallaan tallissa. Jarrut luultavasti jumissa kun on seissyt 3-4 vuotta. Kone vakio B21A (on käynyt ennenkuin jäi nurkalle seisomaan), M45 uudella kytkimellä, sähköt tehty, tuulilasi ehjä, perässä kempin lukko. Lisähinnasta mahdollisesti voisi vaihtua kutiteltu B23 (hiottu nokka, soleksin tuplat, kansi laskettu, kanavat vinguteltu, kevennetty vauhtis) pellin alle. Piti tehdä tästä itselle kyläkisoihin luottoratsu mutta jotenkin kummasti on jäänyt projektivaiheeseen

Itse sain kerran ostotarjuksista itselle auton ja totesin, että toista kertaa en edes yritä

Uskomaton kasa p**kaa sattui jäämään näppeihin vaikka auto oli EVK:n B-finaalissa. Kaaria ei tarvinnut tehdä kokonaan uusiksi, eikä laatikkoa purkaa, kaikki muu menikin sitten uusiksi

Helpommalla ja halvemmalla olisi tehnyt kokonaan uuden auton.