Golf mk2 gti 16v tai mk3 gti 16v. Osien saanti hyvää, mutta mk3:n voi olla vähän ylipainoinen ~1100-1150kg omamassa.
mk2 on liian mopo. Ei siitä saa millään jotain 180heppaa sääntöjen puitteissa mitä 1.8sta pitäis saada.
mk3 on sitten jo lähempänä, kun lähdetäänkin jo 148hepasta.
mk3 vr6 olis lähtöteholtaan hyvä, mutta kun kuutioita on ihan liikaa, jolloin minipainokin kauhean paljon(1100kg), mutta sen ainakin sais paljon alipainoseks

Säännöt:
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/pdf/AKK_Saantokirja_2011.pdf sivu 127 eteenpäin
Painon puolestahan noista jo isoimmat eli Volvo ja Mondeo taitaa tipahtaa pelistä. Nissaneista en osaa sanoa, mutta epäilisin, että alustaa joutuu rakentelemaan paljon. Pösöä voisin suositella pelkästään alustan vuoksi, on jo vakiona parempi ajaa kuin moni muu. Mutta miksei samantein 306? S16:ssa reilut 150 ja XSi:ssä vajaa 130 heppaa (ja -97 esitellyssä GTi:ssä 165). Mitenkäs olisi Escort XR3i (tai Fiesta XR2i), vakiona ei mitenkään tehokas mutta palikkaa kyllä löytyy koneen piristämiseksi ja kori on kevyt (noin 950 kg)?
Alustaa pääsee rakentelemaan ihan joka autolla.
Mutta tätä ajattelua me juuri kaipaamme, tuo S16 ajattelu on kyllä hyvin boxin ulkopuolelta, ei tullu itelle tota mieleen. S16 olis 150p/1210kg vakiona.
Aihion hintaluokkakin ihan kelvollinen vajaa 2kiloeuroa. Pitänee tutkailla onko tossa sitä vertaa viripotentiaalia sääntöjen puitteissa.
XR3i, liian mopo vaan jo alunperin, ei millään saa endurance saloonin sääntöjen mukaan tarpeeks tehoa.
Vois pistää jotain arvioita minkäkokosella motilla tarvii saada mikäkin teho jos kopan saa minimipainoon
2.5litranen(1050kg) = 205+
2.0litranen(960kg) = 187+
1.8litranen(910kg) = 178+
1.6litranen(860kg) = 168+
(3litranen 1100kg = 218hp)
Joten varmaan pystyy tostakin jatkossa kattelemaan että vajaaventtiilisillä on aika haastavaa päästä yli tavoitetehon. Toisaalta jos löytyy hyvä vajaaventtiilinen aihiovaihtoehtokin, se vois olla hyvä, kun uhkailevat taas lisäpainoa moniventtiileille.
Sen tiedän että e30 318is:n 1.8 16valve, kestää tolla 187hepalla about, 1-3tuntia 6tunnin kisasta

Yksillä oli semmonen, ja kymmeniä, ellei satoja tunteja penkitetty, silti pysyny kasassa, vaikka teoriassa olis pitäny...
E: ja sitten kun on tarpeeks pyöriny ja hyöriny ja löytäny sopivan lopullisen aihiolista, niin siitä käy vielä karsinta niiden osalta missä joku muu jousitus kuin kierrejousilla takapää. Eli vääntösauvat yms. kura on iso ei.
E2: noin. vm90 celica gti, paljonkohan painaa? olis 2.0 150heppanen twincam.