satuloiden ilmausnipat edessä vissiin jokainen vedetty poikki? puristukset on niinkuin kuuluukin mutta onko varmaa et ei ole tehty ikinä edes kansihommaa?
Kaikki ilmausnipat olivat ehjiä, mikä oli itsellenkin yllätys, koska ennenkin olen puljannut 4-mäntäisten Girlingien kanssa.
Kansirempasta en pysty sen enempää sanomaan, mutta tuo paikallaan oleva -530 on aika epäilyttävän puhtaan näköinen, niin mahdollisesti.
Mutta konehuone on muutenkin "liian puhdas", joku joskus pessyt.
Eilenkin kun siirsin paisuntasäiliön ja lasinpesunestesäiliön sivuun, niin eipä niiden altakaan löytynyt ruostetta. Vähän pölyä löytyi.
Eikös heijastimiin saa ne kiinnikkeet irrallaan niin ei tarvi kokonaan uusia jos muuten on kunnossa?
Toivottavasti saa. Heijastin on muuten lähes uudenveroisessa kunnossa, niin ei viitsisi sitä uusia yhden kiinnikkeen takia.
Pitää
tiskiltä kysyä.
Vielä ei ole
tiskiltä tullut viestiä, että vaihdetangon puslat olisivat saapuneet.
Viikko sitten ne tilasin, ja onneksi tiedän olemaan uskomatta niihin "noin viikko" -lupauksiin takavetojen pikkuosien kanssa.
-----------
Tänään löysin kotoa pari sopivan mittaista 6mm pulttia, niin sain laitettua vaihdekepin kumin edes puolittain kiinni (ehjistä kodista), kun se oli ennen kokonaan irti.
Lisävarusteena olevan kellon toimimattomuutta selvitin sen verran, että kellon taustavalo toimii jos sen kantaan antaa suoraa virtaa.
Kello itsessään ei toimi, vaikka antaa suoraan akusta virran ja maadoituksen.
-------------
Kytkimestä sen verran, että levyn toiminta on parantunut, kun luistatin kytkintä uudestaan pari kertaa isolla vaihteella.
Ripeässä liikkeelle lähdössä tuntuu nappaavan aika normaalisti kiinni.
Tosin painelaakeri on ehtoopuolella, koska pienellä nopeudella ryömitettäessä/liikkeelle lähdössä kuuluu se v*ttumainen pieni ujellus.
Suunnilleen 1000 km ajattu painelaakeri.
Tiedä sitten mitä joku meinannut että: "Korjaan luistavan kytkimen, vaihtamalla painelaakerin".

Aika vähän korjaa ehtoopuolella olevaa kytkinlevyä, ja täristävää asetelmaa tuo.
Kytkin kun jo muutenkin ottaa KIINNI ylhäältä, niin pitäisihän siinä vaiheessa tietää, että edes uusi painelaakeri ei kauaa kestä, kun sen liike tulee olemaan luokkaa täysin kiinni - täysin auki...
Vähän tekee pahaa runnoa kytkin pohjassa 1. vaihdetta tai pakkia sisään, kun aina ei mene ensimmäisellä, ja tuo M47 tuntuu kyllä olevan muuten ihan "timmissä" kunnossa.
Ajossa vaihteet menävät kuitenkin nätisti sisään, vaikka on soppakauha vielä (Onneksi ennenkin tullut ajettua soppakauha M47:illa, niin "tuttua ja turvallista...

).
skandix:sta ainakin tuli heijastimien mukana uudet kiinnikkeet!
Laitetaan korvan taakse.