Vikakoodin sain nollattua ja ei ole tullut takaisin.
-------------------
Edellisen 98E5 tankillisen keskikulutus oli 10,08 L / 100 KM, josta 70% oli nurkka- ja kaupunkiajoa.
-------
Kuljettajan puolen heijastimen vaihtelin tässä viikolla.
Vanhasta heijastimesta ei ollut edes varalle, koska kun yritin sitä hetkeksi silloin fiksata 2-puolisella teipillä, niin sen liima oli sulanut ja roiskunut kivasti heijastimen kromaukseen.
-------
Vähän sähköongelmiakin on ollut:
- Rekisterikilvenvalot toimivat tai eivät toimi.
Itse rekisterikilvenvalot vaihdoin uusiin tarvikemallisiin tuossa syyskuussa,
kun vanhat näyttivät siltä että olivat olleet merivedessä muutaman päivän.
Takaluukun saranoiden läpi kulkevat johdotukset ovat yllättäen lähes kaikki katki, ja kun jaksoin tutkia, niin myös rekisterivalojen maajohto, joka ottaa välillä kontaktia, kun johdot sattuvat osumaan kohdakkain...
Jaksaisi ja viitsisi vaan ottaa takaluukun saranat irti, ja vetää uudet johdot.
Ainakaan takalasinpyyhkijää ei saa toimimaan ilman ko. operaatiota, kun sitä komentavat johdot ovat kaikki poikki.
Pikkuvikoja...
-------
Kytkinsarja tuli jo hankittua ja odottelee asennusta.
Elättelin kuukausi sitten toiveita, että keulaan ei tarvitsisi kuin uudet vieterit.
Sen jälkeen kyllä sitten huomasin, että myös etuiskarit menevät vaihtoon, ja kun tolppia joutuu jumppaamaan, niin samaan konkurssiin laittaa sitten uudet ylätuet (koska kuskin puolella ylätuen kumi on halki).
Loppuisi sitten ne etupään kolinat, koska kaikki muu on "rikki" paitsi koiranluut.

-------
Lisäksi ihan tervetullutta on korottaa keulaa.
Nykyisellä laikkamadalluksella on tosiaan keula tippunut noin 650 mm, jos mitataan pyöränkaaresta - pyörännapaan, mutta tällä hetkellä auton matalin kohta on etuputki, joka osuu kivasti maahaan monttuisemmalla pinnalla ajaessa, kun etuputki on noin 5 cm etäisyydellä maasta...
------------
Radion antennin korjasin uudestaan.
Se orggis -liitin kun on aikalailla mallia "suljettu".
Aloitus, kun olin kuorinut piuhat:

Ylempi piuha on antennille menevä, ydin on monisäikeellä ja maadoituskin on ollut vissiin jossain vaiheessa kuparipinnoitettua.
Antennin puolen johtoon laitoin DIN-pistokkeen, ja soittimen puolen johtoon sitten vastaava naaraspistoke.
Suurin ongelma oli, että antennijohdon maadoitus on kudottu, niin se ei oikein halunnut mahtua DIN -naaras pistokkeen sisään.
Piti vetää halki ja kiertää piuhan ympäri, jolloin kuuluvuus kärsi.
Lisäksi nuo käyttämäni tarvikkeet eivät olleet mitään Made in China, vaan Made in Italy, niin sen naaraspistokkeen kytkentä oli infernaalista, ja parin yrityksen jälkeen heivasin naaraspistokkeen ja antennijohdon välisen kruunulukitteen pois.
Loppujen lopuksi radio kuuluu, ja löytyy myös useampi kanava.
Tosin radio on Panasonicin kasetti-soitin, ja meinasin vaihtaa tilalla Möhkössä olleen JVC:n soittimen, mutta törmäsin liitettävyys ongelmaan.
Paikallaan olevaan Panasoniciin tulee yksinäinen ja ainoastaan siihen sopiva liitin.
Ko. liittimeen tulee johdot kytkentärimasta.