Kun kävin ajamassa tällä hetken tauon jälkeen, niin tämä ei ole
niin huono ajaa kuin muistin.
Kuljettajan penkki on kuitenkin edelleen paljon mukavampi kuin Möhkössä.
Lisäksi sisustan velour tuntuu paremmalta, koska se on paksumpaa.
Näissä velour -kankaissa on se hyvä puoli, että karvat ja pikkuroskat saa imuroitua helpommin pois,
joka on mukavaa, koska tämän sisustassa oli huomattava määrä koirankarvaa.
Takaluukunkahva toimii (ainakin tällä hetkellä) normaalisti, ilman että tarvitsee käyttää avainta.
Silloin kun auton ostin, niin takaluukkua ei saanut ulkopuolelta auki ilman avainta.
Tuulilasin pyyhkijät eivät ainakaan tämän päivän ajeluilla jääneet päälle.
Lisäksi vasen pissapojansuutin on toiminut putsaamisen (tökin neulalla suuttimien putkiin) melkein kunnolla.
- Myös Valeon pyyhkijänsulat ovat olleet paljon paremmat,
kuin edelliset Magnumit jotka eivät pyyhkineet kunnolla enää 2 viikon jälkeen.
- Magnumit maksoivat 4,90€/kpl ja Valeot 6,90€/kpl. Valeot taittuvat tuulasin muotoon ja niissä on laadukkaampi kumi...
Tuulilasin pesurinpumppu tuntuu toimivan joskus samalla taajuudella radion kanssa, koska aina kun käyttää pesurin pumppua alle 40 km/h nopeudessa, niin sen kuulee kaiuttimista...

Tosin tämä saattaa osittain johtua siitä, että radion antenni saa korjauksienkin jälkeen huonoa signaalia.
Esim. antenninjalassa kiinni oleva piiska ei vaikuta millään tavalla radiokanavien kuuluvuuteen.
Onneksi nyt otin autoon c-kasetteja, joissa on 70-90 -luvun hittejä.
Niillä saa hyvän retrotunnelman aikaiseksi, kun ajaa retroautolla.
Volvon Högtalare 204:ssä on yllättävän hyvä bassotoisto, kun ottaa huomioon että ne ovat 24 vuotta vanhoja.
--------------
Näin jälkiviisaana on hyvä todeta, että jos olisin alunperin tiennyt kuinka paljon rahaa tähän tulee menemään, niin en olisi ostanut.
Tällä hetkellä varaosiin ja renkaisiin on mennyt noin 600€, joista suurin osa ei ole vielä edes autossa kiinni ja ensi kuussa saan ostaa talvirenkaat.
Kun ostin tämän 245:n alunperinkin tunnesyillä ja kriteerit olivat: noin 500€, B230, manuaali ja mielellään kartano-malli.
- Eikä oikein perustella tunnesyilläkään, vaikka aikoinaan faijalla oli vm. -89 musta, 7-paikkainen 245 "kaikilla varusteilla
(miinus kattoluukku)".
- Tosin kun ostin tämän, niin faija totesi että: "Ostit sitten viimein 245:n".
Lisäksi kun ajaa mattavihreällä 245:lla, niin kanssa-autoilijoilta saa yleensä hymyjä, ja toiset näyttävät jopa peukkua.
Toiset tulevat juttelemaan parkkipaikalla, että "Ajatko tosiaan vielä 240:llä?", ja "Mnulla oli joskus Volvo 240".
Tosin 240 -mallisarja on parhaiten myynyt Volvo koskaan, niin kun 700 -sarja esiteltiin Volvo ei nähnyt tarpeelliseksi muuttaa 240:stä käytännössä mitenkään sen jälkeen.
Näin ollen, olisin kylkikolarin sattuessa mieluummin omassa noin samanikäisessä 740:ssä jossa on SIPS.
Harvassa 1992 valmistetussa autossa pystyy kokemaan ajaessa 70- tai -80-luvun tunnelman.
Olen ajanut 80-luvun 240:llä, ja tämä oma lähes samanlainen, paitsi tässä on kierroslukumittari ja lisävarusteena kello joka ei toimi enää.
En vieläkään osaa käyttää lämmityslaitteen säätöjä kunnolla, ilman että niitä tarvitsisi säätää uudestaan ajon aikana...

Talvikäyttöa ajatellen sisätilan saa jopa liian lämpimäksi, ja tarvittaessa saa sen ihanan viileän ajoviiman keskisuuttimien kautta kabiiniin.