Moro!
Olisko toi ZF parempi?
Meneekö suoraan vai täytyykö modata?
Volvo piireissä ZF on jotenkin huono. Toimii kuitenkin isoissa bemareissa sekä mm. V8 Rangeissa isoilla nappularenkailla maastossa pienillä modauksilla.
On parempi monen silmissä.
ZF:ää saanu B230 perässä jotenka ei se hirveitä "modeja" tartte. Sitä en tiedä menisikö kytkinkopalla vaikka bemarin aski suoraan..? Tietenkin vaatis sen ZF kytkinkopan (tuskin sama kun AW).
Ite tein testimielessä vakioautoon shiftkitin kun orggis aski meni vaihtoon, ja unohdin kaikki nuo nettiohjeet ja mittasin mäntien liikeradat tönärillä pinnan tasasta, ja tein pultit sen mukaan että liikerata mahdollisimman tarkasti puolittui. Tuli parempi ku sata jänistä, eikä edes hallitus kyennyt moittimaan vaan kehui että kivemmin tää pelittää. Hankala vaan verrata suoraan, kun eri askiyksilöt kyseessä kun tosiaan tein purkulootaan tuon ennen asennusta.
Kyllä se paranee, mutta ne pakat ei kestä vääntöä rikkoutumatta (riippuen käytöstä kuinka pitkään) vaikka laittaisi kiinteän pykälän niiden kautta.
Pakat luistaa +400-450nm pikkuriikkisen koko ajan (näkee mm. öljynlämmöistä), ja luonnollisesti pahenee koko ajan.
Jos ajelee suht nätisti (ei burnaile 1-2 vaihdossa, ei kiihdyttele ylivaihteella) ja sillä n. 400nm niin ne kestää ainakin puoli vuotta, luultavasti paljon pidempään. Riippuu paljon kunnosta ja (edellisistä) öljyistä.
Ei mopolla mahdottomia.
