Sori tuplaposti, mutta nappaanpa tähän suoraan copypastena, mitä kirjottelin pesukintaalle. Kyseessä siis pieni "sivuprojekti", kiillottelin kaverin C70:n.
Kiilloteltavaksi sain kaverilta tuommoisen -98 vuosimallia edustavan C70 T5:n. Tämä olikin ensipuraisu kiillotustyöhön, joka ei kohdistu omaan autoon. Oma 960 tuli tuossa viime syksynä myllyteltyä, mutta siitä en aikaiseksi saanut kirjoitella juttua, vaikka foorumia silloin jo selailinkin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Auto oli auringossa aika lohduton näky, luultavasti pesty harjalla vähän rajummalla kädellä. Kattoa kiillottaessa heräsi väkisinkin kysymys, että onko tästä pyyhitty lumet katolla seisten katuharjalla. Myös helmat olivat oudon haalistuneet ja niihin sain palautettua originaalin värin. Seuraavanlaisella kaavalla edettiin, pesut:
- Esipesu Wurth Pineline Tehopesu
- Kinnastelu samaisella aineella, noin 10% laimennoksella
- Pienpoisto Bilteman rasvan kylmäpoisto
- Raudanpoisto ja vanteet ValetPro Dragons Breath
Kiillotus:
- Koneena halpa mag-pron rotary, tuntui kuitenkin ajavan asiansa
- 1-steppinä lila scholl ja S3G
- 2-steppinä kokeilin valkoista sekä keltaista Flexipadsin hexiä ja S17+
Välipesu rasvan kylmäpoistoaineella, tehopesu vaahtona ja IPA-pyyhintä
- Holojen ja ajojälkien poisto mustalla flexillä ja Britemaxin Blackmaxilla.
Pintojen viimeistely:
- Finish-Kare Hi-Temp Paste Wax
- Muoveille Auto Finesse Revive
- Renkaille Mequiars Endurance High Gloss Tire Gel
Lähtötilanne, kaveri oli tuon paineella huuhdellut ennen tuontia:



Rasvan kylmäpoisto työssään

Melkoisen karu totuus paljastui pesun jälkeen:



Schollin lilalla ja S3G:llä poistui jo suurin osa, parilla vedolla saatiin naarmut aika hyvin pois. Valitettavasti varmaan ainut 50/50 kuva, mitä projektista tuli otettua

Takakontinluukku valmiina, kyljet koskemattomina

Ja valmista pintaa





Paljon tuli taas työn tiimellyksessä opittua uutta. Savestuksen jätin tekemättä, koska hyllystä löytyi vain Motonetistä ostettua sinistä Sonaxin savea. Kattoon jäi vielä naarmuja, joita olisi varmaan karvalla ja S3G:llä saanut poistettua. Tosin katon taitaa enää pelastaa vesihionta, harmittaa kun en siitä kuvaa muistanut ottaa. Pyrin tässä hyvään ja etenkin holottomaan/ajojäljettömään jälkeen. Kiillon palautus oli lähinnä kaveirlle pääasia, syvimpien naarmujen poistuminen ei niinkään. Nyt myös ymmärrän varsin hyvin, mitä tarkoitetaan kovalla lakalla. Esim. konepelti taisi vaatia 3-4 ajoa lilalla Schollilla ja S3G:llä, ennen kuin miellytti itseäni. Konepelti ja katto tosin olivat naarmuisimmat kohdat autosta. Ensi kerraksi pitää myös ostaa joko sininen/punainen/musta hexi, oranssi scholl, karva/mikrokuitu/spider ja S30+. Josko näillä eväillä saataisiin seuraavaan autoon, joka luultavasti on -09 V70, parempaa ja etenkin naarmuttomampaa jälkeä
