Metrejä alkaa oleen nyt ahtimien kans rullailtu +300km, eikä mitään isompia vikoja oo esiintyny. Muutama pieni vuoto, jotka toivottavasti tänään saatiin tukittua. Ensimmäisenä huomasin öljynpaluun vuotavan varsinkin avosandaalia tarjotessa. Klemmareista saa vaan yhden kiristettyä yläkautta, joten piti odottaa että pääsee autoa tunkkaamaan. Tänään pääsin tsekkailemaan loputkin klemmarit paluun nipasta ja t-haarasta ja tais neljästä olla vähän löysässä. Yhdestä sitten pyöräytin kierteenkin vissiin rikki ja ne loput klemmarit on tietysti kämpällä

Myös pakoputken vuotoja yritin tilkitä, mutta vuotaa edelleen. Asennustahnakin jäi kämpälle, joten pitää siellä ehkä katsoa toikin kuntoon uudemman kerran

Kanteen pyöräytin vesiputkelle uuden jengan vanhan hajonneen tilalle. Operaatiosta helpon teki se, että laipasta mahtuu valmiiksi M8 pultti menemään läpi joten reikää ei tarvinnut suurentaa. Purin hieman imu- ja vesiputkia pois edestä ja väkersin kunnon diy-vääntiön kanssa uuden jenkan M8 tapilla vanhan tilalle

Uusi pultti paikalleen ja sormet ristissä kiristämään. Mukavasti kiristyi ja nyt toivottavasti vesivuodot loppui. Prikkahelvetti sitä varten, kun on viilapenkki rikki niin vähän hankala katkaista pulttia.

Samalla koitin vähän paikallistaa, että mikä takapäässä kolisee ja aiheuttaa tärinää. Epäilin kuskinpuolen takaiskarin löystyneen, mutta se oli kuitenkin piukassa. Samalla ajattelin säätää panhardia, kun se perän noston jälkeen unohtui. Samalla kolinan syy selvisi, panhardi oli akselin päästä löysässä

Säätelin panhardia vähän lyhemmäksi ja ruuvasin paikalleen. Testilenkin jälkeen totesin kolinen loppuneen sekä tärinän vähentyneen. Pitää vielä kokeilla lyhentää tuota panhardia "kierroksen verran" jos vaikka loppuis toi tärinä vallan.
Jokunen aika sitten asensin myös Bilteman ahtopainemittarin paikalleen väliaikaisesti. Saas nähdä koska se löytää oikean paikkansa, mikään kun ei ole läheskään yhtä pysyvää kuin väliaikainen.

Sen verran on poljettu ja saatu selville, että ahtaa 0,3bar niin kuin sen pitäisikin. Vuotojen lisäksi myös laatikko on välillä tuupannut 2-2-3 vikakoodia, joka viittaa kaasuläpän asentoanturiin. Availin TPS:n liittimen ja aika hapettuneelta näytti. Putsasin liittimet jarrukliinerillä ja paineilmalla, ruiskin kontaktisprayta/kosteudenpoistajaa väliin ja laitoin liittimen paikalleen. Toivottavasti ei enää anna vikakoodia tuosta. Pientä sipistelyä sieltä täältä niin pääsee kesävanteiden kimppuun. Värikin on päätetty, pitäis vaan käydä sitä maalikaupasta noutamassa
