Seuraavaksi työstöön otettiin etutukivarret sekä muita etupään nippeleitä. Rapsuttelin noista ylimääräsiä käsin pois ja heitin sitruunahappoon, muistaakseni ~10% seos, lillumaan. Parin päivän jälkeen noista oli jo aika hyvin ylimääräiset lähteny pois.

Koiranluut ja kallistuksenvakaajan korikiinnikkeet oli jo sen verran syöpyneitä, että ne lensi romukoppaan ja tilalle tilattiin uudet. Tukivarret ja reaktiotangot hiekkapuhalsin vielä, koska tallilta sattui hiekkapuhalluslaite löytymään. Oishan nuo voinu suoraakin hiekkapuhaltaa, mutta onnistui helposti tuollaisella kuluttajamallin vehkeellä kun oli hapossa kylvetetty ylimääräiset pois. Eikä tuosta happokäsittelystä ollut kuitenkaan juuri vaivaa. Päälle sudittiin ensin 2k epoksi ja tämän päälle 2k musta. Pinta ei ole priimaa, mutta onpahan suojattu korroosiolta.

Jossain tässä puuhastelun lomassa tuli autodocilta kauan odotettu paketti, joka sisälsi kasan puuttuvia osia. Pyrin myös valitsemaan hyvien valmistajien osia, joten alapallot ja ulommat raidetangon päät ovat Febiä, raidetangon sisänivelet Ruvillea sekä jakopääsarja Contitechin valmistama. Jakopääsarjassa toinen rullista oli INAn valmistama ja toinen SKF:n. Raidetankojen suojakumit, kallistuksenvakaajan korikiinnikkeet sekä pakosarjan tiivisteet tulivat Skandixilta KL-Varaosien kautta. Ylöjärven Volvo-rompetorilta tarttui mukaan kasa ilmastoinnin osia sekä pakoputkenpää mallia OEM.


Viime viikonloppuna kävin alottelemassa jakopääremonttia. Purin vanhat hihnat ja rullat pois, vaihdoin uudet ja jätin niille sijoilleen. Krapulassa ei jaksanut alkaa puuhastelemaan kiristimen kanssa

Tänään tallille mennessäni tein tuon remontin loppuun, eli puristin kiristimen kasaan, laitoin paikoilleen, tarkistin jaon kun olin pari kierrosta moottori pyörittänyt ja kasasin muovit. Moniurahihnan unohdin tilata, joten se pitää vielä Motonetistä hakea. Muuten jakopään hilut on nyt vesipumppua lukuunottamatta vaihdettu. Vesipumppu vaihdettiin viime jakopäärempassa, joten luultavasti tuo rokkaa vielä seuraavaan hihnan vaihtoon asti.

Nappasin myös maalatut alustan nippelit matkaan samalla kun kävin jakopääremonttia alottelemassa. Alkuviikosta poikkesin töiden jälkeen kaverin hallille, jossa on prässi. Taisi olla ensimmäinen kerta, kun pääsee prässäilemään uusia puslia paikalleen. Ihmisen lapsi oli aivan intoa täynnä

Varsin suoraviivainen operaatiohan tuo oli, puslat sujahteli kivasti paikalleen kun noista pesistä hioin ensin valuneet maalit pois ja käytin mukana tullutta rasvaa.

Tänään kävin sitten jo hieman niputtelemassa. Tosiaan edellämainittu jakopää tulikin tehtyä jo loppuun. Sen jälkeen aloin kasaamaan tukivarsia ja reaktiotankoja paikalleen, toiselle puolelle heitin vielä uuden alapallon hollille. Raidetangot heitin pöydällä kiinni hammastankoon ja hammastangon nostin paikalleen. Jonkin aikaa joutui tappelemaan noiden ohjaustehostimen letkujen kanssa. Sen verran niiden purkamisesta aikaa, ettei tahtonut muistaa miten ne kiertävät tuon moottorin tuen

Heittelin asiat hollilleen ja lähdin kotiin.

Seuraavaksi pitäisi vielä niputella etupää loppuun. Sitä ennen ainakin vakaajatanko pitää hiekkapuhaltaa ja maalata. Ennen tolppien asennusta iskarit vaihtuvat uusiin ja jousien ylälautaset saattavat kokea pienen modauksen. Pakoputken uudelleen rakentamista katilta taaksepäin on pyörinyt mielessä. Lähinnä sen vuoksi, että voisi rakentaa pykälää pienemmästä. Tuo pakoputken kiinnitys on muistaakseni 2,5", joten supisteen tuo tarvitsee joka tapauksessa. Tuo 3" putki tahtoo myös raapia hieman turhan herkästi tuosta takapenkkien kohdalta maahan, joten jotain tuolle pitää keksiä. En usko, että ainakaan tehojen puolesta tarvitsee pelätä putken pienentämistä. Lähinnä äänimaailman takia mietityttänyt. No, näistä sitten lisää taas kun on asioita saatu aikaiseksi
