Autodiagnoosi  Carcom Oy

Amazon polttaa sulaketta

• 3 Vastauksia
  • 2094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo_2010

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Amazon polttaa sulaketta
« : 04.09.2016, 16:31:43 »
Ilmestyi yhtäkkiä sellainen vika  Amazoniin, että kun pistää parkkivalot päälle niin polttaa sulakkeen... Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa. Ajovaloasennossa ajovalot toimii mutta takavalot ei.
- Olen tarkastanut parkkien piuhat ja liitännät ja ne ok
- olen kokeilut toisella valokatkaisijalla, sama vika

Tuon saman sulakkeen takana näköjään parkit, mittariston valot ja pakkivalot ja pakkirele.

Olisiko antaa tippejä mitä voisi vielä kokeilla?

Poissa Xanthe_

• Grand Luxe
  • **
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Amazon polttaa sulaketta
« Vastaus #1 : 04.09.2016, 17:24:23 »
Hyvänen aika.

Yleismittari sulakkeen kantaan (siihen mikä jatkuu valoille eikä lähden puolelle.. ota sulake pois.. mittaat jännitteen kummalle tulee niin siinä on lähde. Kylmä puoli on mitä mitata) ja rungon eli maan väliin kun on "valot päällä".. muttei virtoja päällä (eihän pitäisi kun sulake irti). Mittaat resistanssia eli vastusta (ohmit).

Vastuksen pitäisi hävitä kun lamput jotka sen takana ovat on irroittettuna. Muuten sulla on johto oikosessa jossain mitä nyt epäilen. Ellei ole eletroniikkaa samassa piirissä.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Amazonseppä

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 30.09.2016, 23:16:18 »
Tarkastapa takavalojen lampunkannoista, että sieltä ei ole fiberprikka hajonnut, jos niin on, oikari on valmis, sillä tuo prikka estää virran osumisen takalampun pohjaan, joka maadottuu kiinnitysruuvien avulla koriin, itse aikoinaan ihmettelin samaa kun mittarivalot/parkit katosi kesken ajon ja vika löytyi juurikin tuosta risasta lampunkannasta.  :)

Poissa Volvo_2010

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 02.10.2016, 13:00:15 »
Vika löydetty. Syynä oli kesikonsolin kellon lampun irtoaminen kannakkeestaan. Tämä aiheutti oikosulun.

Proturbo  Autodiagnoosi