Juuri hankitulla V70n 2,5d -00 (volkkarin kone) tuli mittariin 340tkm. Edellisellä V70 2,5d (volkkarin kone) automaatti ykköskoppaisella oli ostaessa n. 500tkm ja myydessä yli 600tkm. Eikä mitään ongelmia koneen tai laatikon kanssa. Tuo laatikko oli uudempi yhdellä napilla (W) varustettu. Oli muuten Vantaan vanha taksi... Siis pelkkää positiivista kertomista esim huoltohistoriasta. Työkalu/firman edustusauto kun oli niin kaikki huoltoleimat oli merkkilkiikkeestä (Bilia).
Siis mieluummin paljon ajettu taksi joka on säännöllisesti merkkilikkkeessä huollettu kuin koneurakoitsijan/maalaisisännän "vähän ajettu" itse ns. "huollettu" auto.
Itsekin kahdenkin eri merkin merkkihuollossa työskentelevänä tiedän kuinka paljon voi jäädä maahantuojan lupaamia ilmaisia korjauksia tekemättä jos huollattaa autonsa muualla kuin merkkiliikkeessä.
Joo... Tiedän että pakko ei takuun säilymisen vuoksi ole merkkiliikkeissä huollattaa mutta samalla saa heittää hyvästit mahdollisille jatkotakuille joita yllättävän monella merkillä nykyään on jos oman merkin huolloissa käydään.
Mutta pitää muistaa sekin asia kun on ostamassa käytettyä autoa. Ainakin mulle vaikuttaa ostohetkellä sellainen asia että jos huoltokirjassa on merkkiliikkeen leimat ja että mahdolliset maahantuojan ilmoittamat huolto/korjauskampanjahommat on tehty verrattuna siihen että huoltokirjassa on "takahikiän pajan" leima joissa lukee että "öljynvaihto".
