Potilaana -87 240 GL, tekniikkana B200K ja M47.
Ongelmat alkoi ensimmäisellä pidemmällä reissulla n. 150km yhtämittaisen ajon jälkeen. Teräviä nykäisyjä tasakaasulla. Tyhjäkäyntiä pyöri ongelmitta ja kaasuun vastasi niinkuin pitikin, mutta ajossa nykii ja pätkii riippumatta kaasun asennosta.
Ensimmäisenä sytkäosat vaihtoon, nyt on kaikki puolaa ja jakajan anturia lukuunottamatta vaihdettu, ei vaikutusta. Välillä toimi pätkimättä, nyt taas pätkii. Jakaja ei ole väljä, ja ajoituslampulla en saanut selvää pätkiikö sytytys vai Bilteman ajoituslamppu... Sytkän ajoitus ei kuitenkaan vaella itsekseen.
Seuraavaksi uusin bensapumpun ja suodattimen, ei vaikutusta.
Viikonloppuna käytin kaasuttimen irtaallaan, purin osiksi, käytin ultraäänipesurissa ja puhaltelin paineilmalla kanavat varmasti auki. Kasaan pistin uudella korjaussarjalla. Läppäakselit on tiukat runkoon, ei vedä ilmaa välistä. Bakeliitin alapuolinen tiiviste oli hieman revennyt, se tuli uusittua samalla. Ei vaikutusta.
Nyt pätkiminen on mennyt sellaiseksi, että ajon lisäksi välillä pätkii pahasti tyhjäkäynnilläkin, jopa siihen asti että auto sammuu jos ei kerkeä antaa kaasua ennen sitä. Kaasulta päästäessä auto käy välillä hyvää tyhjäkäyntiä ja välillä sammuu ihan suoraan kierroksilta laskiessa. Myös tyhjäkäynnillä auto välillä pysyy pitkät tovit, ja yhtäkkiä tiputtaa kierrokset ja sammuu.
Imuvuotoja ei löytynyt, kaikki letkut on uusittu.
Vinkkejä?
