Autodiagnoosi  Carcom Oy

imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.

  • 10 Vastauksia
  • 4394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jim2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« : 09.09.2016, 20:55:28 »
Mikä on kun ei irtoa imusarja vaikka kaikki pitäisi olla irti. No sitten löytyi vasemalla, imusarjan alapuolella lähellä laturia jokin outo asia. Termarikotelon alapuolelta putki ja lohkon suunnalta toinen ja kiinni imusarjassa jollain n.22mm pultilla. Öljyn mittatikun putki kiinni imusarjan ylä puolella 12mm pultilla. Onkohan alhaalla piilossa vielä toinen?.

Poissa dfan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #1 : 09.09.2016, 22:25:54 »
En tiiä meinaatko samaa asiaa, mutta ptc-anturille kulkevan putken sisälle menee jäähdytysnesteletku, millä on jonkulainen haarapalikka sielä imusarjan pohjassa laturin vieressä. Näin ainaki omassa 00-mallissa. Pitäis kyllä lähtiä juuri ja juuri imusarjan kiinnityspulteista irti vaikka nämä letkut on kiinni.

Onhan kaikki imusarjan kiinnityspulti irti? Eli ylemmät kokonaan ja alemmat löysätty, lähtee sitten ylöspäin nostamalla.

Poissa jim2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #2 : 10.09.2016, 09:14:48 »
Ok. Tarttis vissiin tosi pienet kourat tai sitten mennä gynegologin vastaanotolle. Kuinka irti noi alemmat pultit imusarjasta pitää ottaa auki jotta lähtis nostamalla pois. Ja oliko siellä vielä imusarjan tukirautaa tai jotain sellaista muuta joka pitää kiinni.
Kun yritin nostaa ja kallistaa ja vetää pois niin kolisee imusarja kanteen kiinni. Rohkeus petti ja on mentävä huuhtelemaan moottori ennen uutta yritystä. Kiitos vinkistä.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #3 : 10.09.2016, 09:24:12 »
Se tiiviste pistää tosi hyvin hanttiin siellä, joten rohkeasti vaan voimaa siihen.
alempia pultteja voi avata noin 3-kierrosta niin sitten pitäisi lähteä nätisti kun ensin vedät keulan suuntaan ja sitten ylös. (Joskus voi jopa joutua nitkuttamaan)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa jim2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #4 : 10.09.2016, 09:49:22 »
Tiiviste irtosi nätisti ja ehjä ilmeisesti, koska kun kantti petti kokosin kasaan ja lähti hyvin käyntiin ja käy vieläkin. Suurin ongelma tuo kun ei nouse pois vaan kolahtaa kiinni kanteen ennen kuin irtoaa kokeiltavaksi miten letkun siellä alhaalla hannaa vastaan. Tuosta vasemman alakulman hässäkästä lähtee43 yksi putki ja on kiinni öljyloukussa, ilmeisesti ei ole turhia senttejä siinäkään ja voipi pistää sekin vastaan. Kerroin sitten miten meni.
.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #5 : 10.09.2016, 10:07:32 »
Käsikopelolla tai peilillä katsoen: Öljytikun putki on kinni imusarjan alapinnassa 12 mm pultilla. Sen saa räikällä päältä irrotettua sokkona aika helpostikin.

Imusarjan kaikki alarivin pultit tarvii vain löysätä imusarjan irroittamiseksi. Imusarjassa ei ole reikiä niiden pulttien kohdalla, vaan hahlot => imusarja nousee löysäyksen jälkeen pois, kunahn ylärivin pultit on irrotettu.

Pultteja paikalleen laittaessa on käytttävä ohutta öljyä ja kirittävä vain varoen - korkkaavat alumiinikannesta kierteet tosi helposti!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #6 : 10.09.2016, 11:15:20 »
No onhan niihin imusarjan pultteihin oikein momenttikin, 25Nm.
Ei ne kierteet noilla momenteilla korkkaa.

Puhuvatkohan ihan kaikki nyt 2 gen koneista niinkuin aloittaja?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jim2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #7 : 10.09.2016, 11:20:43 »
Eivät puhu. Netissä on maininta siitä, kuinka helposti imusarja irtoaa, mutta mutta. Tähän hommaan ei auta lähteä toinen käsi takataskussa. Täytyy ottaa uusi yritys ja irroittaa flekti pois tieltä, jospa taittuu ja siirtyy sen verran sivuun, että näkee ne loput letkut, putket jotka saattavat hannata vastaan

Poissa dfan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #8 : 10.09.2016, 16:46:02 »
Jos saat irrotettua huohotinlaatikon kannesta ne letkut irrotettua nii saat hiukan liikkumavaraa sen imusarjan pohjaan tulevan jäähdytysletkun kans.

Poissa jim2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #9 : 10.09.2016, 17:52:09 »
Kiitos vinkistä. Huomenna aamun koitteessa näillä vinkeillä kohti auringon laskua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: imusarjan irroitus v70 mk1 2.4t 193hp.
« Vastaus #10 : 14.09.2016, 23:37:41 »
Kaikki imusarjan pultit vaan pois ja sit sitä pystyy kääntään sen verta kenolleen, et käsi mahtuu väliin, ni sen huohottimen imusarjan banjopultin pystyy ehkä avaamaan. Omastani katkaisin ne pienet jäähdytysletkut kun ei suostuneet ehjänä lähtemään. Tosi paska nakki laittaa takaisin tuo pultti imusarjaan. Varsinkin kun tein ne pikkuletkut uusiks metritavarasta.
Tein myös sen huohotinpöntön ja turbon välisen putken uusiks 5/8" lämppäriletkusta, koska se alkuperäinen on liian pientä putkea. Putsasin huohotinpöntön ja uusin kaikki letkut-> loppui huohotus.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron