Päivitetään kuulumiset.
Vuosi 2018 meni ihan tavallisesti, katsastukseen vaihdoin iskarit ja jouset joka nurkkaan, sekä oikealle taakse laakerin.
Myöhemmin tuli uusittua turbo, kun 2017/2018 taitteessa turbon läpi oli ilmeisesti mennyt jäätä. Tai ainakin siivet olivat saaneet selkäänsä ja vinkuna kiihdyttäessä oli infernaalinen.
Kaupungissa sai kyllä kivasti huomiota

Lisäksi uusin moottorin maadoitusjohdon, kun tykkäsi ottaa lämpöä. Oli 5cm vahva johtonippu kiitettävän lämmin ja akun napaan ei uskaltanut paljain käsin koskea.
Nyt -19 tammikuussa porsi laturi ja se uusittiin liikkeessä, kun itse en muilta menoilta ehtinyt.
Maailma makasi taas mallillaan, mutta tämä rupesi ilmeisesti kapinoimaan P*sketta kohtaan ja päätti jättää eräs päivä käynnistymättä. Ei edes pyöritä.
Oma aika ei riittänyt tutkimiseen ja auto lavetilla huoltoon. Huollosta tuli tyly tuomio ja todettiin ECUn vaurio, joka on mitä ilmeisimmin vesivahinko.
Sen verran tutkivat asiaa lisää, että ECU ei ohjaa rele/sulakerasian nastaa #80 joka antaa maadoituksen releelle R9. Itse tutkin asiaa lisää ja em. rele vaikuttaisi olevan moottorinohjauksen rele. Releen ohittamalla auto käynnistyy, toimii normaalisti ja on ajettavissa.
Tässä nyt läpikäydään vaihtoehtoja mitä tämän kanssa tehdään, pelastetaan vaiko paaliin. Sen verran itse myös tutkinut vikaa, että merkkiliikkeen arvio voi 90% varmuudella pitää kutinsa.
Merkkiliikkeen arvio korjaukselle töineen himpun vajaa 1500€, mutta asiaa ei yhtään mutkista se että auto on lastutettu

kloonausta muilta firmoilta on myös kyselty, mutta nihkeää tuntuu olevan..