Sori ei kuvia mutta tekstiä.
Tapahtunutta tähän mennessä. V40 menetti motin telineeseen ja sitten kasattiin koppa sen näköiseksi että voi rullata pois tallista. Sinne se sitten hiiattiin tai siis kevyesti tuupattiin ulos, konepelti paikallaan ja muutenkin kaikki aukot asianmukaisesti suljettuna. Ostin kaksi siirtovaunua biltemasta ja nakkasin ne takarenkaiden alle niin sain 180 astetta käännettyä auton tallissa ja toisista ovista se siis tuotiin ulos. Peittelin lidlin autopeitteellä sen nyt keskelle pihamaata odottamaan hetkeksi.
Kävin porukoilta hakemassa siellä 10-vuotta kone paskana olleen S40:n trailerilla tallille. Siitä olen tuohon V40:n siirtänyt osia niin se ei rullannut ihan niin jouhevasti kun takajousia ei ollut ollenkaan... nyt se on sitten tallissa pyllyedellä ja ollaan pojan kanssa irroteltu siitä osia. Jotenkin on semmoinen olo kuin olisin tehnyt sitä ennenkin

En ole kuvannut autoa kun se ei ole nyt oikein kuvauksellinen ja vähän murjoin sitä hinatessa mutta ei mitään mitä ei saisi korjattua. ja siitä puheen ollen koska olin säilyttänyt auton tallissa noin 9-vuotta ja yhden kesän/talven ulkona niin auton kopan kunto ei ole ollenkaan huono... takana helmoissa oli normaalit ruostevauriot ei mitään dramaattista ja takaa auto on kuin ei mitään... Etulokarit on hapannut koska siinäkin oli T4 muovit kaarissa.
Sanokaa vaan hulluksi sillä vähän vikaa on päässä mutta koska mulla on nää kaksi X40-sarjan autoa ja ne on niin liki toisiaan -99 ja -98 niin päätin tehdä härskihartikaiset ja yhdistää nää kaksi yhdeksi "hyväksi" autoksi.
S40 on tarkoitus rakentaa ratapäivä autoksi mutta kilpiin että saan hassutella kesäisin poikien kanssa (koska mörinää ja pauketta) lähtökohta 1. on saada T4 kone iskuun 2. S40:n koppa vastaan ottamaan se kone 3. saada se kone toimimaan siinä kopassa 4. ajokuntoon vähintään jo S40:n leimatulla alustasarjalla ja niillä borbetin 18" renkailla.
5. leimata muutos, tämä pitäisi olla likimain läpihuuto juttu.
sitten on muita vaiheita mutta kaikki vaiheet vaativat aikaa ja rahaa joten panostan nyt kontiin 1-4 ja 5 kohtaa hiotaan siinä ohessa.
Toiveina autoon laittaa myöhemmin tai kun sattuu kohdalle on:
*BC Racingin alusta
*kuppienkit
*kaaret
*semisliksit
*takasiipi toimiva ei koriste.
Minulla on autoon täydellinen sisusta jne joten eka yritys leimalle on varmaan ihan vakio kuosissa jossa auto oli silloin joskus.

Muuten BTCC S40 painoi 975 kg joten se olis tavoite tässäkin, uskoisin että 320hv mikä oli esikuvassa onnistuu myös

segventali laatikkoa en voi taikoa mutta eiköhän H-laatikolla pääse tunnelmaan, ainakin tähän asti on päässy.