Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 142 b19 turbo

  • 38 Vastauksia
  • 12962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Volvo 142 b19 turbo
« : 03.10.2016, 16:15:19 »
Elikkä vihdoinkin pitkä aikanen haave toteutu ja kävin perjantaina 29.9 hakemassa -74vm 142:sen volvon josta olisi tarkoitus lähteä rakentamaan hiukan näppärämpää käyttö autoa.

Talven ajelen varmaankin vakio b20a + m40 tekniikalla ja ens kesäksi nostaa uusi tekniikka paikalleen.

Suunnitelmissa olisi b230fk moottori ja laittaa se alkuun vakiona keulille että saa tekniikan papereihin ja sitten lähteä miettimään viritystä lisää...

Ja kysymys heti alkuun... pihassa lojuu 740 raato jossa 1031 kitkalukolla , onko noita periä kukaan tunkenut 140 akseliin tai peräti vaihtanut koko akseliston ?

Muutaman päivän aikana saanu jotain tehtyäkin , alumiini vanteet laitettu kun sattu löytymään nurkasta ajamattomilla renkailla ja nuo uudemman mallin "turva" puskurit otettu pois. Lyheni auto noin puoli metriä puskurien poistolla


« Viimeksi muokattu: 07.02.2017, 12:16:32 kirjoittanut Niksutin »

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #1 : 05.10.2016, 09:55:58 »
Tuli eilen selviteltyä käynti vikaa , starttas huonosti ja kävi erittäin epä tasasesti , syy löyty yllättävästä paikasta. Eli jarru tehostimen kalvo vuoti imu sarjaan , tulppasin letkun ja käynti on taas normaali mutta tehostin puuttuu... tollasta tehostintahan ei tähän hätään löydy nii aattelin 740 tehostimen ja sylinterin laittaa tonne tilalle jos samalla vaikka jarruihin tulis hieman lisää voimaa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #2 : 05.10.2016, 10:16:18 »
240 tehostimia jotkut ovat laittaneet 100-sarjaan.

En tiedä eroaako 740 tehostin siittä paljoa.

Mun 142 tehostin korjattiin kolmesta eri tehostimesta osista. Ehjiä tehostimia ei tahtonut mistään löytyä.

Meinaatko pitää vakio penkit paikoillaan?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #3 : 05.10.2016, 11:13:55 »
Just sain purettua toisesta autosta tuon tehostimen ja pääsylinterin ja kyllähän ne sinne sopii kun muokkaa vaan jarruputkia hieman eri kulmaan. Akun joutuu siirtämään takaronttiin kylläkin , muuten ottais pääsylinteri + napaan kiinni  ;D

Penkit vaihtuu kuppi penkkeihin kun tarkotus talvella ajaa jääradalla myös jos löytää vaan lukon tohon persiiseen....
Ja on noi vakio penkit aika kärsineet muutenkin , nahka repeilly ja pehmusteet näkyy...

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #4 : 05.10.2016, 11:38:35 »
Harmi ku penkit ovat entiset.
Mulla olis tarvetta ehjille 142 etu ja takapenkeille.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #5 : 05.10.2016, 11:58:57 »
Joo taitaa olla katoava luonnonvara noi 140 sarjan ehjät penkit...


Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #6 : 05.10.2016, 12:02:44 »
Niin taitaa olla.

Samaa luokkaa mullakin.



V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #7 : 06.10.2016, 06:56:05 »
Ja taas hölmöjä kysymyksiä eli mitä eroa on 530 ja 531 kannella muuta kuin venttiilien koot ? Onko vesi ja öljy kanavissa koko eroja ? Suunnittelin kanteen kl racingin 50mm/40mm venttiilejä , silloinhan ei olisi merkitystä kumpi kansi on aihiona jos niissä ei ole muita eroja kuin nuo venttiili koot...
Kiitos etukäteen jos joku valaisee asiassa

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #8 : 06.10.2016, 07:21:04 »
No kun halvalla sai.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #9 : 08.10.2016, 01:34:35 »
Kiitoksia , löyty ihan näppärää tietoa.

Mites onko ketään sovittanu m47 laatikkoa tohon b20 perään ?

Lähinnä mietityttää kytkin koppa että käykö se tosta m40 -> m47

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #10 : 08.10.2016, 13:59:50 »
Hieno projekti täytynee seurata mitä tulee ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #11 : 09.10.2016, 20:39:46 »
Kiitoksia , löyty ihan näppärää tietoa.

Mites onko ketään sovittanu m47 laatikkoa tohon b20 perään ?

Lähinnä mietityttää kytkin koppa että käykö se tosta m40 -> m47

Sopii, mutta kone tai laatikko tulee vinoon.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #12 : 10.10.2016, 04:38:48 »
Okei eli homma karkas hieman käsistä yllättäen ja jos sitä lähtis 16 venasta hattua hakemaan perjantaina.... 8)

Sattuiskohan kellään olemaan b230 alakertaa myynnissä sopu hintaan ? Tai oikeestaan en tarvi kuin lohkon , kampiakselin ja öljypohjan...

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #13 : 11.10.2016, 14:16:37 »
Onko sun nykyinen tekniikka vakio?
Yhdellä kaasarilla?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 virittelyä ja korjausta
« Vastaus #14 : 11.10.2016, 18:40:39 »
Juu perus b20a yhellä strömberillä ja m40 jatkona

 

Carcom Oy  Elekma