Törö,
Eli tuollainen kuvanmukainen vanhus tuli hommattua, vihdoin ja viimein. Haaveillut 240 omistamisesta mopoiästä lähtien, eli n.16 vuotta. Moinen sekaannus päänsisällä johtuu varmaankin siitä, että vanhemmat omisti samanlaisen kotteron lapsuudessa, ja autohan pysyi taloudessa n.12 vuotta.
Aika näyttää että onko aika kullannut muistot..

Tuoltahan auto siis näytti sen jälkeen kun suoritin ensimmäisen pesun omalla pihalla, ja toki nuo 4138 erillaista filtteriä instagramissa saattaa vaikuttaa. Mutta noin kaikenkaikkiaan siistikorinen "yksilö", jos ei muutamia klommoja ja listojen uupumista lasketa. Mittarissa 205tkm, en tiedä koska on pysähtynyt, sillä tällä hetkellä metrejä ei kerry ollenkaan. Mutta en usko että hirveästi yli 500tkm on todellisuudessa matkaa takana.
Pientä listausta tehnyt toimenpiteistä, joita auto vaatii ja myös niistä mitkä voi hoitaa pidemmällä tähtäimellä.
- Kemppilukko pois ja avoin akselisto tilalle (Akselisto odottaa hakua)
- Pakoputken ekan mutkan suojapellin poisto (hitsaus kesti 3 päivää, karsea kolina)
- Etu-umpioiden ehostus tai mahdollisesti vaihto.
- Takavalojen kuoret vaatisi pientä huomiota sekä toisen takavalon sähköt pitäisi tehdä siistiksi (joku tehnyt uudet johdotukset)
- Toisen etulokarin klommon suoristus / loksun vaihto (Vasta keväällä, talvella voi tulla kuhmu jos toinenkin)
- Asiallisemmat vanteet ensi kesäksi. Joko turbon alkuperäiset tai levipellit

Onhan siinä jotain pientä puuhaa, sisälle ajattelin tehdä ionisoinnin koska kyseinen laite löytyy. Sisusta noin muuten ihan siistissä kondiksessa. Ja tarkoitus olisi pyrkiä alkuperäisosilla tätä autoa rakentamaan, soveltaen tietenkin.
Mutta eka viikko ajoa takana, ja on kyllä ollut erittäin mukava ja lämmin auto ajella työmatkaa. Kulutus on suunnilleen sitä mitä odotinkin. Ainut miinus ehkä tuosta kemppilukosta, kaupungissa mahdoton käänneltävä, mutta pian toivottavasti avoinversio paikallaan.
Kovaa ajoa!