Futurez  Kulkukoira

V40 1998 Puhaltimen epätoivoista korjausta!

• 0 Vastauksia
  • 2136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Onnela

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V40 1998 Puhaltimen epätoivoista korjausta!
« : 08.10.2016, 20:04:05 »
Moi on ongelmia V40 2.0i kanssa ja autossa on manuaalinen ilmastointi. Olen vaihtanut 1. uuden puhaltimen (purkuosa ja on toiminut varmuudella) 2. etuvastuksen (purkuosa) eli transistorin, mutta siinä oli hieman eri tunnus kuin alkuperäisessä joka oli 4T 071 ja uusi 10T 071 onko merkitystä? Yritin googlella en löytänyt noiden tai yleensä eri vastusten eroja/numeroita. Sulakkeet on tutkittu ja vaihdettu varmuudeksi. Releiltä vaihtelin samanlaiset ristiin rastiin (konehuoneesta ja ratin alta) ja suurella todennäköisyydellä ovat ehjät mikä oli oikeat releet! Onko itse katkaisin seuraava vikakohde ja miten se uusitaan? paneeli meisselillä irti ja ruuveilla kiinni? Mittailin tuleeko vastukselle jännitettä ja oli muuten mykkä, paitsi välillä sain yhteen kohtaan reilun jännitteen, mutta puhallin ei silti toimi millään asetuksella. Mittasin myös tuleeko itse puhaltimeen virtaan ja mielestäni virtaa tuli piuhan päähän, mikä oli minusta outoa. En ole sähkömies, mutta sähkökaaviokin kyseistä autosta auttaisi varmasti vian paikannuksessa, jos jollain semmoinen on?
Volvo 242 2.0L 1977
Volvo V40 1.9D 2000
Volvo V40 1.9TD 1997
Volvo V40 2.0i 1998

Autoracing  KL-varaosat