Samppasport  Futurez

S80 2012 D3/D4 autom. nykii 40-50km/h vauhdissa.. raivostuttavaa

  • 4 Vastauksia
  • 2865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikulma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Mistäköhän tällainen nykivä eteneminen voisi johtua? Onko kellään ollut vastaavia ongelmia, löytynyttä ratkaisua tai ideoita?? Vikahan voi ilmeisesti olla vähän missä vaan ja liikkeessä asian selvittäminen tällaisella perustumpelolle tulisi kalliiksi.. Eli auto etenee vaihtelevan nypytyksen saattelemana taajamanopeuksilla.. ilmenee siinä 40-50km/h vauhdissa ja n. 1500 kierroksen tietämillä (laatikossa taitaapi useimmiten olla 4. vaihde päällä). 6-vaihteinen geartronic löytyy tästä menopelistä.

Kylmillä keleillä nykiminen tuntuu nyt olevan taas voimakkaampaa. Vastaavilla kierroksilla ei suuremmilla vaihteilla tai kovemmassa vauhdissa ole oireita, tai en ole ainakaan moista huomannut. En tiedä onko sitten vaihteistossa vikaa, muuten toimii kyllä ihan niinkuin pitääkin. Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla 160tkim kohdalla, nyt 200tkm mittarissa. Tässä yhteydessä "opetettu" laatikko myös uudelleen..

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Itsellä MAF:in putsaaminen auttoi aika hyvin ongelmaan, kokeilisin sitä ensin kun ei ole kummoinen homma eikä maksa käytännössä mitään. Tekniikka nyt on teikäläisellä toki hieman eri, mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi siitä mene. Oireet oli hyvin samankaltaiset.

Poissa mikulma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Ok, kiitos vinkistä. Kokeillaan tuota konstia, ilmoittelen kuinka kävi :)

Poissa mikulma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Päivittelen nyt tänne jos joku sattuu lukemaan.. Sensoria en ole vielä saanut aikaiseksi putsailla, lähinnä kun tästä kylästä ei moista purkkia löydy enkä ole saanut aikaiseksi lähteä isosta tsadista hakemaan.. MUTTA, otin tuossa viikko sitten optimoinnin autoon lisätehojen toivossa. Kyllä muuttui pirssin meno ihan toisenlaiseksi ja sekin osaltaan auttoi tuohon nykimisongelmaan poistamalla sen käytännössä kokonaan. Eli varmaan on alkuperäisessä ohjelmoinnissa jotain kuraa tuolla kierrosalueella, liian suurella vaihteella yritetään mennä tai sitten ei oikein tiedetä että millä pitäisi mennä, 3:lla vai 4:lla. Nyt kun vääntöä on alhaalla enemmän niin ei nypytä enää häiritsevästi tuossa taajamavauhdissakaan. Kyllä sitä MAFfia varmaan vielä voisi koittaa putsata, ei siitä varmaan haittaakaan ole.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
MAFfin putsauksella voi tulla hyvin vielä 20 pinnaa potkua takaisin juurikin alakierroksille. Ainakin itsella alavääntö piristyi merkittävästi, kun vähän suihkaisin jotain tuohon ilmamääräanturiin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Carcom Oy  Elekma