Terve! Apua kaivataan!
Minulla on volvossa tekniikkana 16t mitsu, 668 dekat, 012imm ja tietenkin tonin lastut. Yms pientä.
Ongelmana on että seos ei pysy kurissa täys kaasuvedossa vetää laajakaistalamdan mukaan seoksen 10.0arf eli aivan liian rikkaalle auto työntää mustaa ja bensa haisee ja veto on nykivää. Seokset mittaan plx laajakaista lamdalla. Autolla on myös ajettu ilman että lamdan piuhat ovat kiinni ja vaikutusta ei ole silloinkaan seokset ovat samaa luokkaa.
Olen vaihtanut seuraavia osia ja mitään tuloksia ei ole tullut: bensapaineensäädin, nakuanturin, lämpötila-anturin, puolan, tulpanjohdot, lamdan, ilmansuodattimen ja imm on todettu kaverin autossa täysin toimivaksi.
Bensanpaineet mitattu ja olivat ok!
Autossa ei myöskään ole ahtovuotoja eli ei pitäisi sekään olla ongelma
Olen myös kokeillut kaverin autosta sytkä/bensa boxia missä on samat lastut sisällä kun minulla ja ei ole tullut tulosta seokset niilläkin 10.0afr täyskaaduvedossa eli voisin olettaa että ei ole purkki/lastuvika?! Olen myös kokeillut omaa lastuani toisessa ecussa mutta sama homma edelleen eli paksulla pyörii…..
On myös tullut kokeiltua tässä välissä jo kaverin 016imm 3 tuumanrungossa ja lastua 016 ja dekoille, ja tuolla setillä auto toimi huomattavasti paremmin seokset pysy täyskaasu vedossa 12-13afr koko ajan ja auto alkoi muutenkin liikkumaan iloisemmin kun seos oli kohillaan

Joten tuosta kokeilusta päätellen ei luulisi autossa olevan esim johtosarja vikaa??!! Olisi kuitenkin kiva saada auto toimimaan tuolla 012imm niinkun kuuluisikin!
Viimeisin kokeilu oli että kaverin autossa kokeiltiin minun 962 boxia ja lastua ja tuo mikun boxi ei toiminut kaverin autossa laikaan samaa teki kun minulla eli seokset 10.0afr eli tästä kokeiluista taas riistiriitaisesti voisi olettaa että vika olisi purkissa/lastussa.
Selvennykseksi vielä viimeiseiksi että olen kokeillut autossani kavereiden ecuja ja niiden lastuja koska kavereilla on samat lastut kun mulla ja tulosta ei tule tuohon minun auton kuntoon eli seokset edelleen paksulla….?! Voiko siis olla johtosarjavika tai lastu/boxi vika vai jotain mekaanista vikaa vielä…
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi tähän ja jaksaisi lukea ehkä vähän epäselvän tekstini ja antaisi minulle vinkkiä mitä lähtee kokeilemaan seuraavaksi! Alkaa itsellä ideat olemaan vähissä…..

Edit: eri sytkäboxia vielä kokeiltu ei vaikutusta.